Hallo,
Ik heb wederom een leuke vondst gedaan, alleen heb ik er weinig tot niets over kunnen vinden en wat ik heb kunnen vinden heb ik twijfels over. Ik heb alle zilver merkjes gevolgd en ik kom zelf uit op 1918-1925 ish maar heb andere objecten zoals een zilveren theepot met dezelfde markeringen / broadarrow gevonden waarvan werd beweert dat die jaren 50 was. Heeft iemand soortgelijke items of in ieder geval wat info over ? Ik heb foto's bijgevoegd van de markeringen en de ijs beker zelf. Zoals altijd alvast dank. Mvg Chris.
Info gezocht britse ijs bekers ww2 ?
-
- Lid
Re: Info gezocht britse ijs bekers ww2 ?
Hoe kom je op ijsbeker? Ik dacht vrijwel meteen aan de beker (chalise)van een army Chaplain Die zouden uniforme maten /afmetingen moeten hebben. Maar al heel verschillende variaties gezien.
Deze hadden een koffer met daarin al het nodige voor hun geloofsdienst (field communion set). Al hun items waren ook voorzien van militair pijltje geregeld ook een datum.
Maar ijsbeker (ice coupe) kan ook.

Maar ijsbeker (ice coupe) kan ook.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 51 keer
Leuk om te zien dat de beker uit een Duitse fabriek komt, het nog steeds bestaande merk WMF.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
"Oh dear. How sad. Never mind."
- patrickh
- Lid
- Gegeven: 91 keer
- Ontvangen: 61 keer
Dacht eerst, wat een kitch...maar wat Jim zegt zou zo maar kunnen!
-
- Lid
Nog niet aan gedacht, maar nu je het zegt zou dat ook maar zo eens kunnen. Bedankt voor het meedenken ! Leuk om te zien.