Quiz 3/ Allerlei weetjes (Deel 2)
- Mike Hazeleger
- Lid
- Mike Hazeleger
- Lid
De reeks dierennamen die de Duitsers aan hun pantservoertuigen plachten te geven bestond voornamelijk uit jacht-dieren (tijger, panther) of Insecten (agressief - steken).
In deze reeks vallen drie namen op omdat ze totaal niet passen in het rijtje 'agressieve' dieren. (ja, ik ben een beetje cryptisch, maar even goed nadenken en je weet ze zo
)
- De eerste is een exprerimenteel voertuig waarvan er slechts enkele zijn geproduceerd en ingezet, het beestje komt vaak voor in een plaag (vooral in amerika/afrika)
- De tweede is een voertuig waar er slechts een paar van zijn gebouwd en is opmerkelijk vanwege de naam en de daadwerkelijke verhouding van het voertuig tot de bestaande voertuigen.
- Het laatste voertuig was nogal snel aangebrand en stond op lange poten (wel geproduceerd, 90 stuks).
In deze reeks vallen drie namen op omdat ze totaal niet passen in het rijtje 'agressieve' dieren. (ja, ik ben een beetje cryptisch, maar even goed nadenken en je weet ze zo

- De eerste is een exprerimenteel voertuig waarvan er slechts enkele zijn geproduceerd en ingezet, het beestje komt vaak voor in een plaag (vooral in amerika/afrika)
- De tweede is een voertuig waar er slechts een paar van zijn gebouwd en is opmerkelijk vanwege de naam en de daadwerkelijke verhouding van het voertuig tot de bestaande voertuigen.
- Het laatste voertuig was nogal snel aangebrand en stond op lange poten (wel geproduceerd, 90 stuks).
- Mike Hazeleger
- Lid
- Mike Hazeleger
- Lid
oeps
... ik bedoelde eigelijk de Hummel... maar dat is een stekend insect dusja
... is de 2e dan de Bison? niet erg een gevaarlijk dier...

Laatst gewijzigd door Mike Hazeleger op 01 dec 2005, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
- Mike Hazeleger
- Lid
- Mike Hazeleger
- Lid
Oke... dan ga ik nog ff verder zoeken naar de 2e
en is de derde misschien de;
Flammpanzer II Flamingo / PzKpfw II(F) (Sd. Kfz. 122)?

Flammpanzer II Flamingo / PzKpfw II(F) (Sd. Kfz. 122)?
Laatst gewijzigd door Mike Hazeleger op 01 dec 2005, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
3e is helemaal correctMike Hazeleger schreef:Oke... dan ga ik nog ff verder zoeken naar de 2eis de 2e misschien de Wirbelwind? en is de derde misschien de;
Flammpanzer II Flamingo / PzKpfw II(F)
(Sd. Kfz. 122)?

(wirbelwind is geen dier)
Laatst gewijzigd door Opgeheven account 1427 op 01 dec 2005, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mike Hazeleger
- Lid
ja haha daar kwam ik net al achter
ik veranderde hem net 
is nummer 2 de; Sturmpanzer IV Brummbar ?

is nummer 2 de; Sturmpanzer IV Brummbar ?
Laatst gewijzigd door Mike Hazeleger op 01 dec 2005, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mike Hazeleger
- Lid
- Mike Hazeleger
- Lid
haha ja oke, maar er zijn weinig van geproduceerd en ik weet niet zo 1,2,3 een naam uit me kop van een tank die weinig geproduceerd is met een dierennaamSbf.Koch schreef:De tweede is nou juist eigenlijk de makkelijkste... denk gewoon aan grootte van zowel de tank als de naam van het dier.