Quiz 3/ Allerlei weetjes (Deel 2)

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Landingen in Den Haag resulteerden in 1900 Duitse krijgsgevangenen (veel maar lang niet allemaal hoor).
Verdedigers waren er veel van verschillende eenheden, o.a.:

- 3e bataljon van het Regiment Grenadiers
- 1e Bataljon Grenadiers
- 1e Bataljon Jagers
- 3e divisie (valkenburg)
Mike Hazeleger
Lid

Bericht door Mike Hazeleger »

;) goedzo Koch ;) congrats ;)

greetz Mike
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
Mike Hazeleger
Lid

Mike Hazeleger schreef:;) correct ;) congrats ;)... hmm ik dacht dat ik op site gelezen had dat alle Duitsers gevangen werden genomen ;) maar kan ook fout hebben ;)

greetz Mike
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
Opgeheven account 1427

De reeks dierennamen die de Duitsers aan hun pantservoertuigen plachten te geven bestond voornamelijk uit jacht-dieren (tijger, panther) of Insecten (agressief - steken).

In deze reeks vallen drie namen op omdat ze totaal niet passen in het rijtje 'agressieve' dieren. (ja, ik ben een beetje cryptisch, maar even goed nadenken en je weet ze zo :wink: )

- De eerste is een exprerimenteel voertuig waarvan er slechts enkele zijn geproduceerd en ingezet, het beestje komt vaak voor in een plaag (vooral in amerika/afrika)

- De tweede is een voertuig waar er slechts een paar van zijn gebouwd en is opmerkelijk vanwege de naam en de daadwerkelijke verhouding van het voertuig tot de bestaande voertuigen.

- Het laatste voertuig was nogal snel aangebrand en stond op lange poten (wel geproduceerd, 90 stuks).
Mike Hazeleger
Lid

2e = Nasshorn?
Opgeheven account 1427

Mike Hazeleger schreef:2e = Nasshorn?
Nope, Nashorn is een productie-voertuig en een Neushoorn is een groot en agressief dier.
Mike Hazeleger
Lid

oeps :oops: ... ik bedoelde eigelijk de Hummel... maar dat is een stekend insect dusja :roll:... is de 2e dan de Bison? niet erg een gevaarlijk dier...
Laatst gewijzigd door Mike Hazeleger op 01 dec 2005, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Mike Hazeleger
Lid

1e = Heuschrecke X?
Opgeheven account 1427

Nee, ook de bison kan gevaarlijk uit de hoek komen.

De eerste is wel goed.
Mike Hazeleger
Lid

Oke... dan ga ik nog ff verder zoeken naar de 2e :) en is de derde misschien de;
Flammpanzer II Flamingo / PzKpfw II(F) (Sd. Kfz. 122)?
Laatst gewijzigd door Mike Hazeleger op 01 dec 2005, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Opgeheven account 1427

Mike Hazeleger schreef:Oke... dan ga ik nog ff verder zoeken naar de 2e :) is de 2e misschien de Wirbelwind? en is de derde misschien de;
Flammpanzer II Flamingo / PzKpfw II(F)
(Sd. Kfz. 122)?
3e is helemaal correct 8)
(wirbelwind is geen dier)
Laatst gewijzigd door Opgeheven account 1427 op 01 dec 2005, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Mike Hazeleger
Lid

ja haha daar kwam ik net al achter :) ik veranderde hem net :)

is nummer 2 de; Sturmpanzer IV Brummbar ?
Laatst gewijzigd door Mike Hazeleger op 01 dec 2005, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Opgeheven account 1427

De tweede is nou juist eigenlijk de makkelijkste... denk gewoon aan grootte van zowel de tank als de naam van het dier.
Mike Hazeleger
Lid

Maus?
Mike Hazeleger
Lid

Sbf.Koch schreef:De tweede is nou juist eigenlijk de makkelijkste... denk gewoon aan grootte van zowel de tank als de naam van het dier.
haha ja oke, maar er zijn weinig van geproduceerd en ik weet niet zo 1,2,3 een naam uit me kop van een tank die weinig geproduceerd is met een dierennaam
Gesloten