Lente-staking 1943

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
C@$#

Lente-staking 1943

Bericht door C@$# »

Ik zou graag wat informaite willen hebben over de lente staking van 1943. Het is moeilijk daar informatie over te vinden
PPL
Lid

Bericht door PPL »

Ik moet eerlijk zeggen dat deze staking geen belletje bij mij doet rinkelen.
Heb je hier meer informatie over ?

Waar vond de staking plaats?
In welke bedrijfstak ?
Heb je wellicht zelf al namen gevonden van stakers ?

Aan de hand daarvan kan ik misschien wat verder de archieven voor je induiken...

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
PPL
Lid

Bericht door PPL »

Knipje en Plakje uit http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=444
C@$# schreef:De lente staking was in 1943. In de lente van 1943 bij de laatste dagen van april en de eerste dagen van mei ging Nederland staken. Dit is de grootste staking geweest die Nederland ooit heeft gekend. Deze kwam toen de bezetter in 1943 poogde de voormalige Nederlandse krijgsmacht in krijgsgevangenschap af te voeren.

Alleen dit is niet genoeg informatie en zou graag wat meer informatie willen hebben.

p.s. Ik kan geen reactie geven.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
C@$#
Lid

staking

Bericht door C@$# »

Het is nu gelukt op een reactie te plaatsen. :D

Maar ik het nog steeds geen informatie over de lente staking gevonden misschien zou u mij nog kunnen helpen :)

Ik heb nu ook nog de opdracht gekregen om het verzet in verschillende fases te verdelen. Dat de Duitsers zich licht opstellen tegen over het verzet en dat de Duitsers het verzet hard aanpakken. Misschien zou U mij kunnen vertellen wat die soorten verzet waren 8)
Plaats reactie