Montgomery

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Darryl
Lid

Montgomery

Bericht door Darryl »

Hallo ,
Horn werd door de Britse 51e HD Divisie bevrijd.
Nu heb ik net van mijn (aardige :P ) opa gehoord dat er Engelse in ons huis lagen ingekwartierd, en dat op een goede dag Montgomery in eigen persoon de soldaten kwam bezoeken En daarbij mijn opa een (stevige 8) ) handdruk en chocoladereep gaf.

Nu is mijn vraag of Montgomey wel vaker naar het front ging en of iemand kan bevestigen dat hij in Limburg is geweest of zelfs in Horn.

groetjes Darryl
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
vincent
Lid

Bericht door vincent »

Montgomery ging zeker vaak naar het front om het moraal van de soldaten op te krikken, bijna alle militaire leiders in WO2 gign af en toe naar het front. :wink:
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Bedankt :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Staat ook allemaal in dat boek, en op de foto's die in het museum hangen. Hij is in Roggel en Baexem geweest zover ik weet, vast ook in Horn en Heytse dus. :)
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Monty is super :P Heb een foto van ene veteraan gekregen waar hij en Montgomery opstaan! Echt geweldig is het!
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

oke bedankt Roel ik weet genoeg :)
Plaats reactie