Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tja, ik heb zelf nog nooit zoiets hoeven te maken dus ik heb er niet zoveel verstand van . Maar als je nog site's zoekt........ Roep je maar .
mzzl
Darryl
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Narcolepticus schreef:KevinP, hoe zou ik Band of Brothers als rode draad kunnen gebruiken ?
Waarom zou je Band of Brothers als rode draad gebruiken? Er waren duizenden eenheden bij de strijd betrokken, dus waarom altijd weer 506/E. Mij dunkt dat ze toch al genoeg aandacht krijgen. Waarom geen eenheid genomen van soldaten die de aandacht die ze verdienen nog niet kregen?
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
ik moet "Die andere Timo" toch gelijk geven waarom weer de 101st Airborne met op kop de 506th PIR en als uitschieter de Easy.... zijn andere eenheden en ook andere groepen binnen de 506th die belangrijke dingen gedaan hebben
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Marc 82 Recon schreef:zijn andere eenheden en ook andere groepen binnen de 506th die belangrijke dingen gedaan hebben
..en alle geallieerde legers
Zelf ben ik het ook nogal zat dat E/506 zoveel aandacht krijgt. Ik heb het eens met een aantal veteranen besproken (die ook in de 101ste zaten) en die vonden precies hetzelfde. Ze deden mee aan alle veldslagen waar E/506 ook aan deelnam maar toch word Easy Co. gezien als de grote held. (niet dat ik geen respect heb voor E/506 he)
Ik hou nu maar op anders gaat dit weer zo'n BoB discussie worden
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Mja E/506 is bekend geworden door de serie en het boek enz... dus is het feitelijk logisch dat ze door iedereen als de grote helden. Dit is verkeerd maar je kan maar moeilijk van iedere legereenheid een documentaire gaan maken he.
een ander voorstel dan? (ik ga wel het onderwerp : Ardennenoffensief, behouden) weten jullie eigenlijk iets met de Belgen die daar meestreden (buiten dan die luitenant aan dat Benzine depot)
Die luitenant aan het benzinedepot? Bedoel je die uit het fabeltje dat na de slag verzonnen is om het in brand steken van al die benzine langs de weg Stavelot-Francorchamps te rechtvaardigen?
Moeten het Belgen zijn die in uniform meevochten? Er is genoeg te vertellen over de Franc Tirreurs en de vermoorde Belgische burgers in en om Stavelot.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
als je het boek Band of Brothers leest daar staan ooggetuigen verslagen in van de soldaten zelf.
Ja, de discussie over de E/506 is al vaker gevoerd. Komt echt door BOB waardoor de eenheid zo bekent is bij de mensen, en dan wordt er vaak gedacht dat alleen Easy Co. heeft gevochten in de Ardennen.