De duitse kant...
-
- Lid
De duitse kant...
Ik zou graag meer willen wetem over hoe de Duitsers,alles beleefden,bijv ervaringen die ze opgedaan hebben of veldslagen want je ziet soms echt dingen niet uit de. duitse perspectief: zoals,voor wat ze vochten in het oosten tegen het meedogenloze bolsjewisme,of alleen voor Hitler's natte droom voor Lebensraum...a.u.b informatie is welkom 

-Hi im high-
Hallo 180cc,
Ik zou ook graag meer willen weten. Hoe denk jij meer te weten te kunnen komen over hoe de Duitsers alles beleefden?
Ik denk zelf dat het moeilijk is om een antwoord te geven. Vooral om weer te geven hoe alle miljoenen Duitsers (en andere nationaliteiten) die aan het oostfront gevochten hebben voor nazi-Duitsland deze oorlog individueel ervaren hebben lijkt me een onmogelijke opgave.
Ik denk dat de meeste soldaten in het oosten vochten, omdat ze soldaat waren. Een soldaat is een goede soldaat als hij in staat is bevelen van meerderen uit te voeren en in staat is opdrachten te geven aan ondergeschikten.
De noodzaak van de oorlog werd in de pers breed uitgemeten om de verschrikkingen van de oorlog te compenseren. Dit was de noodzaak om het moederland van de nodige levensruimte te voorzien, het gevaar van het Bolsjewisme, de overwinningen die behaald werden op de slechte vijand en andere redenen.
Ik zou ook graag meer willen weten. Hoe denk jij meer te weten te kunnen komen over hoe de Duitsers alles beleefden?
Ik denk zelf dat het moeilijk is om een antwoord te geven. Vooral om weer te geven hoe alle miljoenen Duitsers (en andere nationaliteiten) die aan het oostfront gevochten hebben voor nazi-Duitsland deze oorlog individueel ervaren hebben lijkt me een onmogelijke opgave.
Ik denk dat de meeste soldaten in het oosten vochten, omdat ze soldaat waren. Een soldaat is een goede soldaat als hij in staat is bevelen van meerderen uit te voeren en in staat is opdrachten te geven aan ondergeschikten.
De noodzaak van de oorlog werd in de pers breed uitgemeten om de verschrikkingen van de oorlog te compenseren. Dit was de noodzaak om het moederland van de nodige levensruimte te voorzien, het gevaar van het Bolsjewisme, de overwinningen die behaald werden op de slechte vijand en andere redenen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
-
- Lid
jah, daar ben ik het zeer mee eens, maar de duitse soldaat... hoe zagen zij de oorlog als het steeds misslukking na mislukking, ze hadden heus wel een mening over waar we het voor doen,en daar heb je gelijk in over dat een soldaat niet moet vragen maar ''Doen''... dus ik denk ook dat de duitsers gewoon vochten voor hun vaderland... 

-Hi im high-
-
- Lid
„Es ist nicht die weltanschauliche Schulung, die so ab und zu abgehalten wird, es sind nicht die Rassengesetze, es ist nicht die Errichtung von Konzentrationslagern - von deren Existenz wir natürlich wußten - es ist auch nicht der Rassenhochmut und die Intoleranz, die dazu führen, daß wir uns mit so bedenkenloser Hingabe dieser Sache verschreiben. Es sind ganz einfache Dinge, die uns berühren und mit denen wir sicher auch manipulierbar sind. Die Liebe zu unserem Land und seinen Menschen, der Glaube für eine gerechte Sache im Felde zu stehen - wie anders wäre es denn möglich, alles das, was man abverlangt, auch zu tragen.“
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
- Tim
- Lid
- Contacteer: