Hildegard Knef

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Roel R.
Lid
Contacteer:

Hildegard Knef

Bericht door Roel R. »

Ze volgde tijdens de oorlogsjaren een opleiding aan de filmschool in Babelsberg bij Berlijn. Daar deed ze haar eerste vriend op, een chef bij het filmbedrijf, met wie ze voor de Russen uit moest vluchten. Na toch te zijn opgepakt bleek de vriend tot haar grote schrik een beschermeling van Joseph Goebbels te zijn, een nazi uit de hogere kringen derhalve. Deze ongewilde nazi-connectie heeft een glanzende carrière van Knef in de Verenigde Staten verhinderd, hoewel ze er met haar rol in de Broadwaymusical Silk Stockings van Cole Porter wel succes had.
Wie was deze man? Haar eerste vriendje? Ik zit er al lang op te google maar zie niets, of lees erover heen :(
Remarque
Lid
Lid

Bericht door Remarque »

Der erwähnte von Demandowsky war im 3. Reich Produktionschef der Filmgesellschaft Tobis.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Remarque
Lid
Lid

Bericht door Remarque »

Knef, Hildegard (German actress)
In the last weeks of the battle of Berlin, put on uniform and joined the company of her lover Ewald von Demandowsky in Schmargendorf freight yards.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Remarque
Lid
Lid

Bericht door Remarque »

Ik weet niet hoe goed je Swahili is...

Goebbels ei palaa asiaan enДД vuoden 1939 puolella, mutta jo 5.1.1940 Goebbels mainitsee Tobis-Filmkustin tuotantojohtaja Ewald von Demandowskyn tuoneen hДnelle Ohm KrЭgerin aineiston, josta olisi saatava jotain aikaan. PДДtЖkset nimiosan esittДjДstД ja ohjaajasta olivat kuitenkin jo tuolloin kunnossa. Nimiosan saisi Emil Jannings (1884–1950) ja elokuvan ohjaisi Hans Steinhoff (1882–1945). Molemmat olivat tehneet tuolloin jo useitakin elokuvia Tobis-Filmkunstille.
John Rambo
Lid

Bericht door John Rambo »

Wat ik kan vinden:

- het is een SS-er

- Demandowsky, Ewald v. Edelleute in nationalsozialistischen Akten 1933-1945 Vorkommen von Adeligen in Korrespondenzen der NSDAP im Dritten Reich (is van adel?)

- During the defence of Berlin from the encroaching Red Beast of Communism, Hildegard , in an ill-judged rush of romanticism decided to stay with her lover Ewald von Demandowski in the defence of Berlin.

- Demandowsky, v., Autor eines Artikels im "Völkischen Beobachter" über den deutschen Film

- Geboren 1907
John Rambo
Lid

beetje vaag allemaal want ik lees ook dat: "She started out at the film school in Berlin-Babelsberg aiming at a job as cartoon artist she fell in love with film director Ewald Demandowsky, a fanatical Nazi and head of Tobis Films, who discovered her talent during the war."

1937 Dec. 1: The German government assumes total control of Tobis-Film.
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Bedankt allemaal, hier vind ik SS-Mannes Ewald von Demandowsky, hij was dus een soldaat, geen officier!
Remarque
Lid
Lid

Bericht door Remarque »

Zoektermen voor google nodig? Een uitleg?
John Rambo
Lid

Maar als ik het zo ff bekijk.. Hij was waarschijnlijk eerst producre bij Tobis film, ontmoette daar zn liefje, speelde een belangrijke rol bij het hele propaganda gebeuren, had dus contact met Goebbels.. en is later het leger ingegaan?
Remarque
Lid
Lid

Bericht door Remarque »

Remarque schreef:Zoektermen voor google nodig? Een uitleg?
Dat was serieus Roel, geen sneer! Heeft het zin om op dit forum eens in te gaan op het zo optimaal mogelijk gebruiken van Google?
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Het is idd zo dat een goede zoekterm de sleutel tot kennis is geworden tegenwoordig ;) Als je een goede uitleg hebt dan zullen veel mensen daar baat bij hebben!
Remarque
Lid
Lid

Bericht door Remarque »

Ik heb ook niet dé oplossing, maar ik kan vertellen hoe ik het doe. Net zoals anderen kunnen vertellen hoe zij het doen. Ook ik loop regelmatig vast, terwijl ik de indruk heb dat datgene wat ik zoek wel degelijk te vinden moet zijn. Nieuw topic? Lijkt me zeer leerzaam.
Plaats reactie