rommel-asperges

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
guest

rommel-asperges

Bericht door guest »

kan iemand uitleggen wat rommel-asperges zyn?
gilles
Lid

Bericht door gilles »

Lange houten palen met meestal teller-mijnen op.

Was gebruikt als strandobstakel en als ik me niet vergis ook om zweefvliegers tegen te houden .

greetz
gilles
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Als ik me niet vergis verder de rommel-asperges ook gebruikt op de stranden van Normandie (ik weet wel dat er soortgelijke obstakels gebruikt werden, maar weet niet precies of dit ook rommel-asperges genoemd werden).
Ik zal even gaan zoeken of ik daar foto's van vinden kan.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Een quote uit het verhaal op deze site:
http://www.elburgaj.com/verhalen/vijf%20jaar%20onderdrukking.html schreef:De polder stond vol met palen die we "Rommel asperges" noemden. Deze moesten verhinderen dat zweefvliegtuigen konden landen.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

De palen waren trouwens ook met elkaar verbonden. Dus wanneer 1 mijn aangeraakt werd, ontplofde er meteen 4 of 5 meer. Om er zeker van te zijn dat het vliegtuig er niet heel doorheen zou komen...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
mamartijn
Lid

Bericht door mamartijn »

klopt dat ze op de stranden zijn geplaatst, maar ik landinwaarts omdat ook rommel wist dat geallieerden zouden landen met zweefvliegtuigen, het heeft behoorlijk veel schade veroorzaakt aan de vliegtuigen, voor zover ik weet nog wel net zoveel als de 'kleine heggetjes' in normandie

groeten martijn
Ruben
Lid

Bericht door Ruben »

Mja je had enkele varianten. De eenvoudigste zijn gewone houten palen die in de grond werden geplant en die meestal werden gebruikt in het binnenland tegen zweefvliegers. En dan degene met tellerminen en ander ontplofbaar spul op de stranden.
War is something human...
Plaats reactie