wereldoorlog 2 Geografische ligging van Nederland

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

O ja, op tv noemden ze nog eens de reden dat de Nederlanders het verleerd waren. De Belgen hadden tijdens wo1 nog verzet gepleegd, maar in Nederland was er toen geen oorlog. Er kon dus geen taktiek of informatie van een andere generatie doorgegeven worden.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
sharon

Bericht door sharon »

ja ik bedoel dan eigenlijk dat het niet bij illegale pers enzo blijft maar echt vechten enzo....
Gast

Bericht door Gast »

Het wordt nu wel erg raden wat er bedoeld wordt. Misschien telt dit ook als een van de 4 ontbrekende punten: Nederland ligt tussen 3 toenmalige wereldmachten. Het enige land in de buurt waar we een goede kans tegen gemaakt zouden hebben is belgie. En die 3 werledmachten zouden dat nooit hebben toegestaan, zo dicht in hun buurt.
Bovendien zou de het de duitse scheepvaart via de rijn bedreigt hebben.
vincent
Lid

Bericht door vincent »

Ik denk dat het voor verzetslieden ook nogal moeilijk was om wapens te krijgen om tegen de Duitsers te vechten en er durfden maar weinig mensen bij het verzet dus miss ook te weinig mankracht?
Ik heb er geen kracht meer voor
dutchknive
Lid

Bericht door dutchknive »

De bevolkingsdichtheid in nederland was ook hoog, en is dat nog steeds. Maar bedoel je in de oorlog of daarvoor/daarna.
Plaats reactie