Wat verbaast mij nog?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Veteraan schreef:Ik zal een voorbeeld geven anders raken we er niet uit.
TvG: "Moslims zijn geiteneukers" (toch zo ongeveer)
mijn stelling TvG heeft gelijk:
schreef:"Geiteneukers". De media staan er weer een week vol mee. 'Van Gogh had het recht om Moslims geiteneukers te noemen', wordt beweerd. Maar deed hij dat? Nee. Van Gogh noemde enkel recalcitrante onverdraagzame militante reli-fundi's a la Khomeini aanhangers zo. Omdat die grote geestelijke persoonlijk gezegd heeft dat mannen gerust een geitje mochten nemen als de vrouw des huizes onrein was. Neuken van een geit heet in oerhollands nog altijd 'geiteneuken'. Kortom, mensen die niet de ambitie hebben om een geit te neuken werd er niet mee bedoeld. Beledigend? Khomeini kwam er mee, niet van Gogh.
http://forum.fok.nl/topic/624101/10/2
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Als Khomeini zegt dat Moslims sex mogen hebben met geiten dan betekent dat toch nog niet dat Moslims geitenneukers zijn?

De paus is ook tegen het gebruik van comdooms, maar hebben daarom alle katholieken sex zonder comdoom?

En zo kan ik nog meer voorbeelden noemen...

Als je Moslims geitenneukers noemt is dat je recht maar ik denk dat je er mensen mee zou kunnen kwetsen. Als ik voor de grap (dus zonder serieuze achtergrond of bedoeling) een moslim een geitenneuker noem dan is dat geen groot probleem, als je de term geitenneukers gebruikt om je politieke en ideologische boodschap te uiten dan vind ik het een misplaatste en mogelijk beledigende term.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ja precies! als iemand zegt dat ik maf ben dan...uuh...oh... verkeerd voorbeeld.
:+
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

KevinP schreef:En zo kan ik nog meer voorbeelden noemen...
Bisschop Muskens toont begrip
Eindhovens Dagblad van 3 oktober 1996

Hilversum: - Bisschop Muskens van Breda kan best begrijpen dat mensen die armoe lijden omdat ze moeten leven van een bijstandsuitkering, zwart proberen bij te verdienen. Hij veroordeelt deze zwartwerkers ook niet. Ook over een arme die een brood steelt, zal hij niet vallen.

De Bredase bisschop zei dit gisteravond in het VPRO-televisieprogramma Veldpost. Hij trad daarin op naar aanleiding van zijn scherpe kritiek op de falende armoedebestrijding van de regering, hetgeen premier Kok ertoe bracht de bisschop uit te nodigen voor een gesprek.

Armoede kan volgens Muskens soms ook diefstal rechtvaardigen. Hij verwees hiervoor op een oude stelregel van de katholieke moraalleer. Volgens die leer is diefstal een zonde, maar iemand die geen brood kan kopen en dan - door hoger gedreven - brood steelt, begaat geen zonde.

De bisschop was gisteravond niet bereikbaar voor nader commentaar. Zijn woordvoerder lichtte desgevraagd nog toe dat Muskens begrip zich wel beperkt tot de echte sociale minima die volledig in de knel zitten. Het betreft niet alle uitkeringstrekkers in het algemeen.

Op de tv benadrukte Muskens vanuit zijn pastorale ervaring te spreken. "Ik ben een pastor die vanuit het veld veel leest en hoort over schrijnende armoede bij steeds meer mensen. Er moet toch iets aan het systeem fout zijn. al kan ik niet precies aangeven wat. Daar hebben we onze politici voor. Maar ik kan wel constateren dat dit niet mag in onze samenleving".
Volgens bisschop Muskens mogen minima zwart werken of een brood stelen. Zijn daarom alle armen zwartwerkende dieven?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Harro schreef:
KevinP schreef:En zo kan ik nog meer voorbeelden noemen...
Bisschop Muskens toont begrip
Eindhovens Dagblad van 3 oktober 1996

Hilversum: - Bisschop Muskens van Breda kan best begrijpen dat mensen die armoe lijden omdat ze moeten leven van een bijstandsuitkering, zwart proberen bij te verdienen. Hij veroordeelt deze zwartwerkers ook niet. Ook over een arme die een brood steelt, zal hij niet vallen.

De Bredase bisschop zei dit gisteravond in het VPRO-televisieprogramma Veldpost. Hij trad daarin op naar aanleiding van zijn scherpe kritiek op de falende armoedebestrijding van de regering, hetgeen premier Kok ertoe bracht de bisschop uit te nodigen voor een gesprek.

Armoede kan volgens Muskens soms ook diefstal rechtvaardigen. Hij verwees hiervoor op een oude stelregel van de katholieke moraalleer. Volgens die leer is diefstal een zonde, maar iemand die geen brood kan kopen en dan - door hoger gedreven - brood steelt, begaat geen zonde.

De bisschop was gisteravond niet bereikbaar voor nader commentaar. Zijn woordvoerder lichtte desgevraagd nog toe dat Muskens begrip zich wel beperkt tot de echte sociale minima die volledig in de knel zitten. Het betreft niet alle uitkeringstrekkers in het algemeen.

Op de tv benadrukte Muskens vanuit zijn pastorale ervaring te spreken. "Ik ben een pastor die vanuit het veld veel leest en hoort over schrijnende armoede bij steeds meer mensen. Er moet toch iets aan het systeem fout zijn. al kan ik niet precies aangeven wat. Daar hebben we onze politici voor. Maar ik kan wel constateren dat dit niet mag in onze samenleving".
Volgens bisschop Muskens mogen minima zwart werken of een brood stelen. Zijn daarom alle armen zwartwerkende dieven?
Je neemt mijn feit uit de contekst, mijn voorbeeld gaat er hem net om dat als kohmeini een fathwa uitsprekt er miljoenen moslims klaarstaan om Rushdi te vermoorden, maar als hij iets zegt dat in de negatieve zin over moslims gaat (voor het Westen altans) dat hebben ze er plots niks mee te maken en spreken ze van die hoge moslim die er maar wat uitkraamt en niet van toepassing is op hen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Veteraan schreef:Je neemt mijn feit uit de contekst, mijn voorbeeld gaat er hem net om dat als kohmeini een fathwa uitsprekt er miljoenen moslims klaarstaan om Rushdi te vermoorden, maar als hij iets zegt dat in de negatieve zin over moslims gaat (voor het Westen altans) dat hebben ze er plots niks mee te maken en spreken ze van die hoge moslim die er maar wat uitkraamt en niet van toepassing is op hen.
Nee, je probeerde aan te tonen dat Van Gogh de moslims terecht geiteneukers noemde. Zoals Kevin al aantoonde is jouw argumentatie daarover onzinnig en dat wil ik dmv het "Muskens voorbeeld" even benadrukken.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Kinderen.

Dit is de laatste waarschuwing. Op houden met dit kinderachtige zwartmakerij.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Blablabla
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gesloten