Vandaag de krant:

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

779 schreef:Ten eerste is het slecht voor de integratie om een school te bouwen die alleen voor islamieten is.
Dat ben ik met je eens, maar ik vind niet dat we mensen dit recht kunnen ontnemen. Ook een streng gereformeerde school draagt niet bij aan de integratie van gereformeerden...
Laatst was op het journaal of netwerk een imam aan het woord over de moord op TvG. Het leek hem niets te interesseren en hij vond juist dat hij dood moest. Daarom koekje van eigen deeg.
Door een uitspraak van één persoon moeten dus meerdere mensen boeten? Deze aanslag op een school vond gelukkig 's nachts plaats maar ik denk dat kinderen en hun ouders door deze aanslag in enorme angst leven.

'Koekje van eigen deeg', dat is helaas de gedachtengang van veel extreem rechtse mensen in Nederland en dat maakt het probleem alleen maar erger. Deze Nederlanders die nu de moslimgemeenschap terug willen pakken met een 'koekje van eigen deeg' zijn in mijn ogen net zo goed een gevaar voor de samenleving als radicale moslims.

We moeten niet alleen radicale moslims aanpakken, maar ook Nederlanders die het niet zo nauw nemen met de vrijheid van meningsuiting en met de tolerantie in onze samenleving. We moeten elkaar gaan accpeteren en respecteren en niet bezig blijven met vooroordelen.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik wil met deze discussie niet de mening geven dat ik extreem rechts ben. Af en toe heb ik wel deze gedachten, maar ben trouwe CDA aanhanger.

Maar een Imam is iemand die veel betekend voor de moslim wereld. Naar die persoon wordt geluisterd. Een soort van 'wijze' man.

Ik keur zeker aanslagen af tegen elke bevolkingsgroep in elk deel van de wereld. Maar als iemand kritiek uit, en dat met de dood moet bekopen, op de de islam en deze personen zich dan aangevallen voelen en daardoor gaan moorden (in vele delen van de wereld zie je dit) vind ik gewoon ziek. Ik snap best dat dan opeens niet-moslims op een gegeven moment ook vervelend gaan doen en molotovcocktails gaan gooien.. het mag niet, maar in een klein hoekje begrijp ik het wel.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Volgens mij is het probleem dat niemand allerlei agressie en geweld wil maar dat dit er wel is.
De enige manier om dit op te lossen is volgens mij wanneer beide partijen ophouden elkaar te ziekn.
De reden dat mensen dit niet doen is uit angst dat de ander dit niet doet en daar komt nog een stukje wraakgevoel bij.
Ik vraag me wel eens af of dit ooit wel mogelijk zal zijn.
Christenen zijn vroeger ook zo agressief geweest, maar ja...er bestaat een "nieuw testament" wat schrijft over vrede en liefde.
De Koran lijkt heel erg op het oude testament als het gaat om met gelijke munt betalen en bekeringen met het zwaard.

Ik heb wel eens het idee dat dat het probleem is ofzo...
Want als dat soort dingen in jouw heilige boek staan dan heb je denk ik het idee dat dat soort dingen okee zijn.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Het word hier net zoals Israel-palestina, Eerst word Van gogh vermoord,dan nemen nederlands ''wraak'',en nu weer een aantal moslims die Kerken in brand steken,en ik kan het vervolg al zeggen..........
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

okke schreef:
779 schreef:Ten eerste is het slecht voor de integratie om een school te bouwen die alleen voor islamieten is.
Past binnen de godsdienstvrijheid die wij in Nederland kennen. Een gereformeerde school mag ook. Of een Katholieke. Of een openbare.
...precies. Je haalt mij de woorden uit de mond. Of je bent voor alleen algemeen openbaar onderwijs, of je bent voor bijzonder onderwijs. In Nederland hebben we godsdienstvrijheid en daarmee bijzonder onderwijs: christelijke scholen in allerlei vormen (katholiek, protestants, etc.), Joodse scholen, zelfs een Japanse school, maar ook islamitische scholen.
okke schreef:
Laatst was op het journaal of netwerk een imam aan het woord over de moord op TvG. Het leek hem niets te interesseren en hij vond juist dat hij dood moest.
Wat heeft dat met een terreuraanslag op een school te maken?
...nou, niets?
okke schreef:
Daarom koekje van eigen deeg.
Laatst was er de paus die vreselijke uitspraken deed over homofilie. Vind je het daarom ook vanzelfsprekend als pro-homofielen katholieke basisscholen opblazen? Koekje van eigen deeg?
Koekje van eigen deeg: dus na de moord op Fortuyn hadden we bijvoorbeeld het zeehondencentrum in Pieterburen mogen opblazen. Krijgen die dierenvrienden mooi een koekje van eigen deeg. Op een aanslag op de dierenambulance...
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

En de koekjes van eigen deeg herhalen zich. Onze White Power heeft weer een gevoelige slag toebedeeld aan hun El Qaida. En dat alles in naam van gerechtigheid en eerwraak om onze Theo.

Hup Holland Hup!

Zouden het El Qaida of White Power terroristen zijn in Den Haag?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik neem aan dat dit sarcasme is, Okke?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Als ik moderator was zou ik okke's post zien als spam en zodoende verwijderen.

Het zijn w.s. radicale moslims in den haag. Aangezien de tekst: "ik onthoofd je, ik onthoofd je" werd geroepen na het gooien van die granaat.

Kan dit topic op slot, aangezien dit topic niet meer relevant is?
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Harro schreef:Ik neem aan dat dit sarcasme is, Okke?
Komt het berichtje sarcastisch genoeg over?

Ik ben diep teleurgesteld in de haat naar moslims die lijkt te zijn opgelaaid door de actie van een Marrokaanse Nederlander met hulp van enkele anderen die dachten een groter doel te dienen met het uit de weg ruimen van Theo van Gogh.

Terreuracties tegen scholen en moskeeën! [sarcastisch]De door Zalm verklaarde oorlog wordt door de Nederlandse vrijwilligers met gretigheid uitgevoerd.[/sarcastisch]

Waar komt deze haat vandaan? Ben ik als inwoner van een christelijk land aansprakelijk voor uitspraken van extreme christenen? Zijn schoolkinderen van een islamitische basisschool aansprakelijk voor de daden van een extremistisch islamiet?

Het is één grote onzin!
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

We zijn het eens Okke. Ik ben helaas bang dat extreme Nederlanders de moord op Van Gogh aangrijpen om dingen te doen die ze altijd al graag wilden doen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Harro schreef:We zijn het eens Okke. Ik ben helaas bang dat extreme Nederlanders de moord op Van Gogh aangrijpen om dingen te doen die ze altijd al graag wilden doen.
Zoals nu al aan de gang is.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dat zeg ik
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik ben het met Okke eens en wil er nog iets aan toevoegen. Misschien dat meer mensen dit idee hebben.

Ik lees en kijk geen nieuws meer dat over dit soort aanslagen gaat. Naar mijn mening blaast de media elke gebeurtenis ongelooflijk op, met het gevolg dat er meer van dit soort acties uitgelokt worden. We hebben voortaan een suk of acht zender die allemaal nieuws moeten brengen. De een nog smeuïger dan de ander. Paniek zaaien onder mensen, dat gebeurt er. Dat vind ik erg.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

de mensen worden daar gewoon in een spiraal van wraak en weerwraak opgeslokt. en ivm met het nieuws, het lijkt wel alsof we in de VS wonen, daar worden ook alleen maar schokkende feiten op het journaal getoont
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

De gebeurtenissen zijn ook schokkend...
Plaats reactie