Seyss-Inquart

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gast

Seyss-Inquart

Bericht door Gast »

Hallo,
Ik ben al enkele jaren met het park Clingendael in Den Haag/wassenaar in de 2e wereld oorlog bezig. Ik ben nu aan het proberen te achterhalen of er nog personeel of tuinpersoneel leeft (waar ik graag eens een brief naar zou sturen) dat voor Seyss-Inquart heeft gewerkt in huize Clingendael. Maar hoe moet men zoiets beginnen.......
Hebben jullie misschien tips?
ps. Weet iemand van jullie nog iets over het park Clingendael in wo2?
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8135
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer

Bericht door Proos »

Misschien kun je contact opnemen met Clingendael of de gemeentelijke administratie/archief?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gast

Bericht door Gast »

Dat zou inderdaad een optie zijn, waar zou ik dan precies naar moeten vragen? Er is namelijk zo weinig informatie over Clingendael in wo2.
Gast

Bericht door Gast »

Er staan trouwens wel veel bunkers in het park, en ik heb een tijdje geleden de schrijver van het boek ''van verdediging naar bescherming'' benaderd via een brief. Als antwoord kreeg ikenkele oude kaarten (gekopierd) van Clingendael met daarop ingetekend de bunkers.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot, Google en 3 gasten