Vraagje over Göring...

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
eXo
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 aug 2003, 14:07

Vraagje over Göring...

Bericht door eXo »

Ik heb ergens gelezen dat Hermann Göring in de Eerste Wereldoorlog een aanvaring had met zijn eskadronleider Von Richtofen omdat hij weigerde civiele doelen te sparen. Vervolgens zou Göring uit het Richthofen eskadron gezet zijn. Klopt dit?
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Voor zover mij bekend heeft hij gewoon het eskadron overgenomen na de dood van Manfred von Richthofen. Ik neem aan dat je het over Manfred von Richthoven hebt trouwens? Je hebt ook nog Ludwig meen ik. Die heeft WWII wel gehaald.
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Hmm, hier kom je ook niet zo heel veel verder mee

http://www.dhm.de/lemo/html/biografien/GoeringHermann/
Gast

Bericht door Gast »

Ja, ik bedoelde inderdaad 'rode Baron' Manfred. Ik vond het al zo vreemd, hoe kun je een eskadron overnemen waar je eerst uit verwijderd ben. In ieder geval, dit is de bron: http://www.joric.com/Conspiracy/Goering.htm.

Ik vond het wel een interessant detail dus wilde er graag meer van weten.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ik heb gekeken in het boek 'Discipelen van de Duivel - Hitler en zijn handlangers' van Anthony Read en daarin wordt geen vermelding gemaakt van dit gerucht. Wel wordt de tijd dat Göring piloot was uitvoerig besproken.

De website waar je dit vandaan hebt, heeft geen bronvermelding. De vraag is dus of je deze website wel serieus kan nemen. Zonder bron zou ik er zelf niet teveel waarheid in zien.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
eXo
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 aug 2003, 14:07

Bericht door eXo »

Okay, dankjulliewel. Omdat dit de enige site is die hier melding van maakt zal het wel niet helemaal kloppen.
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Goring droeg zelf tijdens wo2 nog lang zijn CT van het geschwader van Richthoven.
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Hauptmann schreef:Voor zover mij bekend heeft hij gewoon het eskadron overgenomen na de dood van Manfred von Richthofen. Ik neem aan dat je het over Manfred von Richthoven hebt trouwens? Je hebt ook nog Ludwig meen ik. Die heeft WWII wel gehaald.
Ehhh, ben ik nou helemaal gek geworden! Ludwig, von Beethoven ja, niet Richthofen. Ik bedoelde Lothar Siegfried en Karl Bolko. Verwar de laatste aub NIET met Bolko von Richthofen. Das een andere. Deze laatste Bolko (dus niet Karl-Bolko) was nogal actief in WOII, maar is dus geen directe broer van Manfred.

Dus
Plaats reactie