aanhangers van Hitler

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
ik

aanhangers van Hitler

Bericht door ik »

Hallo ik moet voor school weten hoe ut ka nda hitler zoveel aanhagers kreeg als iemadn het weet mail het me naar sexybabeingrid(at)hotmail(dot)com
Alvast errug bedankt jllie zijn top!!
groet ingrd :shock:

Graag volgende keer op de spelling letten,en ik heb je e-mail adres zo neer gezet dat er geen spam naar je postvak in wordt verzonden.
Groet Stefan.
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Hallo Sexy Babe Ingrid,

Hij werd gekozen tot leider van een land (Duitsland) omdat hij wilde plannen had wat aan de misstanden in dat land te doen.

Groet, Okke
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Mensen waren ontevreden in Duitsland. Er was werkeloosheid enzo vanwege depressie. Hitler speelde op deze ontevredenheid in. Hij zei dat als hij de baas werdt dat hij dan alles zou verbeteren.
In feite een beetje wat er afgelopen jaar met Pim Fortuyn was. Alleen hield pim Fortuyn er niet zulke radicale ideeen op na.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gast

Re: aanhangers van Hitler

Bericht door Gast »

hoi iedereen

ik moet voor school een werkstuk maken over hitler maar ik weet niet waarom hij de joden haat zeg het hie waar dit hebt gelezen
Gast

Bericht door Gast »

hoi iedereen

ik moet voor school een werkstuk maken over hitler maar ik weet niet waarom hij de joden haat zeg het hie waar dit hebt gelezen
Stefan
Lid

Bericht door Stefan »

Hallo gast.

Het is misschien even verstandig om hier te kijken.
Rysher
Lid

Bericht door Rysher »

Mensen raakte geinspireerd door zijn machtige manier van spreken. Duitsland zat in een diepe depressie en sjoerd zei het al, Hitler speelde daar op in.
Hitler streefde naar 'zuivering' van het Duitse volk van 'niet-arische volken' en dus werd het Joodse volk daar de dupe van.
The 8th Infantry Division was known as both the "Golden Arrow" and "Pathfinder" division during World War II
Jolijn
Lid

Bericht door Jolijn »

oorlogsgek schreef:Mensen raakte geinspireerd door zijn machtige manier van spreken. Duitsland zat in een diepe depressie en sjoerd zei het al, Hitler speelde daar op in.
Hitler streefde naar 'zuivering' van het Duitse volk van 'niet-arische volken' en dus werd het Joodse volk daar de dupe van.
Idd, ga ik in mee.
Ook had het er mee te maken, dat na de Eerste Wereldoorlog Duitsland aansprakelijk, als verliezer, werd aangesteld.
Toen hebben de Duitsers het verdrag van Versailles moeten tekenen, omdat ze niet anders konden. Maar de eisen waren veel te streng, vele Duitsers waren (ook in de jaren '30 nog, toen Hitler aan de macht kwam) tegen dat verdrag. Hitler beloofde een einde te maken aan dit verdrag, bijna alle Duitsers wilde dat ook (het is btw ook één van de redenen tot de aanloop van de WO2 geweest).
SgtArends
Lid
Contacteer:

Bericht door SgtArends »

Door het drukken van enorme hoeveelheden geld trachtte de Duitse overheid de inflatie, die begin jaren '20 het Duitse leven beheerste, in de kiem te smoren. Dit liep echter uit op een fiasco en de NSDAP rook haar kans.
Een mooie quote dat laat zien hoe de NSDAP bezig was met het winnen van het volk zijn vertrouwen.
Waar natuurlijk geld en werk een grote rol speelden.
-Winston Churchill; “If you are going through hell, keep going.”
broeloe
Lid

Bericht door broeloe »

SgtArends schreef:
Door het drukken van enorme hoeveelheden geld trachtte de Duitse overheid de inflatie, die begin jaren '20 het Duitse leven beheerste, in de kiem te smoren. Dit liep echter uit op een fiasco en de NSDAP rook haar kans.
Een mooie quote dat laat zien hoe de NSDAP bezig was met het winnen van het volk zijn vertrouwen.
Waar natuurlijk geld en werk een grote rol speelden.
Je had zeker geen economie in je vakkenpakket?
Het bijdrukken van geld was juist de oorzaak van de hyperinflatie!! (en geen inflatie).
Wie vrede wil bereidt zich voor op oorlog
SgtArends
Lid
Contacteer:

Bericht door SgtArends »

Er was geen reden om zo tegen te spreken want ik sta een 8,7 voor Economie ;)
maar de bron = Wikipedia.
die heb ik tot nu toe altijd vertrouwd.

Bron:

De periode 1922-1929
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaals ... derspartij

En hyperinflatie is gewoon een hele sterke inflatie.
-Winston Churchill; “If you are going through hell, keep going.”
david879
Lid

Bericht door david879 »

SgtArends schreef:Er was geen reden om zo tegen te spreken want ik sta een 8,7 voor Economie ;)
Dan heb je zeker afgekeken ;)

(Hyper)inflatie kwam omdat de Duitsers meer geld gingen drukken, hierdoor kwam er steeds meer geld in omloop.
Plaats reactie