is dit een oorlog tegen de islam

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten

waarom deze oorlog in irak?

tegen de moslims gericht
1
5%
saddam moet weg (en zijn regime)
5
26%
de olie
7
37%
een nieuwe wereld orde naar voorbeeld van het westen
1
5%
geen van allen
5
26%
 
Totaal aantal stemmen: 19

Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

ik ben het volkomen met mattie eens
Starting up again
RC-NL
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:21
Locatie: Budel

Bericht door RC-NL »

Mattie schreef:Bush is loony tunes; die man zijn we hopenlijk na de volgende verkiezingen kwijt; maar wat betreffende zijn tegenpartij? Wat accepteren en tollereren we daar allemaal van? Effekes nadenken;


Het is normaal dat een Marokaanse jongen in Venlo iemand doodschopt,
Het is normaal dat de ouders van de Marokaan de dood als Allah's Wil aangeven,
Het is normaal dat zijn moeder na ruim 30 jaar in Nederland nog geen woord Nederlands spreekt,
Het is normaal dat Moslimjongeren juigend de straat opgaan wanneer twee vliegtuigen zich in het WTC boren op 11 september 2001,
Het is normaal dat een leraar doodgeschoten wordt door een Turkse leerling,
Het is normaal dat Islamitische studenten van diezelfde school vervolgens gaan demonstreren voor de schutter en tegen de vermoorde leraar,

Hoe kunne wij nu iets hebben tegen zulke mensen? Onbegrijpelijk toch? Wij moeten ons gewoon aan hen aanpassen!
- wie heeft het geaccepteerd dat een marrokaan een jongen doodschopt?
- alsof iedere allochtoon die in nederland komt wonen na 30 jaar nog geen nederlands kent. (generalisatie)
- als je een amerika hater bent, dan ga je juigend de straat op om de dood van 3000 amerikanen te vieren. het zit geindoctrineerd in die volken. Amerika heeft het ook gewoon voor zichzelf verpest in het oosten, wij staan het toe dat amerika de wereld overneemt.
- in duitsland was het een blanke die een aantal leerlingen doodschoot, was dit wel geaccepteerd of normaal gevonden?
- jij kent alle feiten van wat er op die school is gebeurt. jij weet wie die jongen is, jij weet wie die leraar is. Als je bevriend was met die jongen (wat alleen zou kunnen als hij blank zou zijn geweest, he?), dan zou je ook zeggen dat het de leraar was die hem ertoe gedreven heeft, en het voor hem opnemen.

om welke rede moet ik me aan allochtonen aanpassen? geen!
Doodsjongen.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

ben niet bevriend met die jongen en dan nog GESCHIFT man je schiet toch niet zomaar niemand neer?
en als je ziet wat voorn vrienden die heeft tja nou em

haha nee hij is het niet waard om meer woorden aa n vuil te maken
Starting up again
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Mattie schreef:Tja Willem,
als ge de opvatting toegedaan zijt dat we hier niet eens meer oprecht onze mening kunnen en mogen geven, kunt ge dit onderwerp inderdaad het best sluiten.

Misschien dat dat opzich al genoeg stof zou moeten zijn om eens over deze materie na te denken.


...........
Dit gaat richting discriminatie. Van zij komen uit Marokko. Dus zij hebben het gedaan. Zie je wel?

In Baarn heeft een Nederlander een echtpaar begraven in de kinderboerderij. Dus dan hebben de Nederlanders het gedaan.

Het gaat over hun in plaats over hij/zij.

De de persoon die het gedaan heeft. Daar moet je het over hebben en niet over zijn afkomst en iedereen die daar ook vandaan komt.

Je noemt wel een lijstje met wat marokanen gedaan hebben op, maar wat de Nederlander of Belg doen heb je het niet over.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

Willem; (en doodsjongen)

Je hoort mij niet zeggen dat er ook niet menig Nederlandse jongere of Belgische jongere zich misdadig gedraagt; maar wanneer men problemen probeert op te lossen door maar gewoon mensen neer te knallen en een familielid van de dader zegt dat dat bij zijn cultuur hoort, dan zijn we hier toch echt fout bezig!
Al de punten die ik je opnoemde zijn te herleiden tot een totaal disrespect voor de in Nederland en Belgie geldende waarden en normen! Het probleem achter al die voorvallen die ik aanhaalde is gewoon een niet willen aannemen van de waarden en normen die in onze maatschappij gelden.

En doodsjongen;
Ten eerste was mijn gehele eerdere tekst cynisch van opzet. (Ter verduidelijking.)
Ten tweede; waar haal jij het vandaan dat het een zaak tussen blank en gekleurd is? Dat maak jij ervan en is zeer zeker niet hetgeen ik schreef; lees dus eerste even de berichten goed na alvorens commentaar te leveren.
Ten derde is een leraar overhoop schieten NOOIT de oplossing! Wie heeft er nooit problemen op school gehad? Iedereen toch? Maar het is toch echt nooit in me opgekomen, laat staan dat ik het gedaan heb, om een leraar meer te knallen!
Ten vierde: in Duitsland heeft men de nodige maatregelen getroffen op het gebied van wapenwet etc. na die moord; en daar was iedereen in shock en heb ik geen groepen jongeren zie demonstreren voor de moordenaar!
Ten vijfde; als ik een hekel aan Amerika zou hebben, zou ik nog niet juichend de straat oprennen wanneer er zoveel mensen doodbleven; dat is gewoon disrespect voor mensen en heeft niks te maken met ergens tegen zijn, maar getuigd van een respecteloosheid voor andermans leven.

Essentieel is de mentaliteit van een overgroot deel van de islamitische allochtone jeugd haaks staat op onze waarden en normen en daar nog veel meer problemen van komen; en dat los je niet op met nog 100.000 stille tochten!
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

De problemen die wij hier in Nederland hebben met andere Nederlanders van allochtone afkomst, zijn onze problemen. Niet de Islam is een probleem; dat mensen bewapend over straat (moeten) lopen is een probleem.

De zondebok is snel gevonden en vaak kan de schuld er makkelijk op afgewend worden, want daar is het een zondebok voor.

De oplossing voor de werkelijke problemen is moeilijker.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
RC-NL
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:21
Locatie: Budel

Bericht door RC-NL »

sorry als ik het cynische er niet uit kon halen, je uitspraken deden me behoorlijk aan iets anders denken...
Ten vijfde; als ik een hekel aan Amerika zou hebben, zou ik nog niet juichend de straat oprennen wanneer er zoveel mensen doodbleven; dat is gewoon disrespect voor mensen en heeft niks te maken met ergens tegen zijn, maar getuigd van een respecteloosheid voor andermans leven.
hierover: zou je denken dat islamieten juigend de straten over zouden zijn gegaan als ze deze aanslag in bv frankrijk hadden gedaan? Het 'probleem' met de islam is dat ze niet tegen mensen zijn, maar tegen groepen/volken... en onze eigen cultuur lijkt met zn trendy lonsdale fascistjes naar hetzelfde te neigen, en daar kan ik boos over worden.
Doodsjongen.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Doodsjongen schreef:... en onze eigen cultuur lijkt met zn trendy lonsdale fascistjes naar hetzelfde te neigen, en daar kan ik boos over worden.
Even voor de goede orde:
Is iedereen die Lonsdale draagt fascist volgens jouw? Of draagt elke fascist dat merk?
RC-NL
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:21
Locatie: Budel

Bericht door RC-NL »

Even voor de goede orde:
Is iedereen die Lonsdale draagt fascist volgens jouw? Of draagt elke fascist dat merk?
geen van beide. we weten waar lonsdale vanaf komt, maar als ik er hier om me heen mensen mee zie lopen, dan is het duidelijk wat men er mee wil zeggen.

misschien dat mijn beeld niet goed is, vanwege het dorp waarin ik woon waar gabbers altijd aanwezig zijn geweest, ook na die uitdoving een aantal jaren geleden. het soort 'rebelse' gedrag dat ze vertonen maakt het zo dat het merk lonsdale niet meer kan worden gezien zonder de associatie met racisme/fascisme ed. het is jammer voor het merk wat sommigen dragen vanwege de sportieve (boks) achtergrond.

mm, ik wil hier niet echt een discussie over laten doorgaan, want daar krijg je alleen maar problemen mee. je hebt daar fora genoeg openbare fora waarin dat besproken word, en het eindigt altijd met gezeik.

Doodsjongen.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

De conclusie van doodsjongen is juist volgens de staff. Meestal eindigen dit soort discussies vervelend en daarom gaat deze (ook) op slot.

Martijn
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gesloten