Extra info voor mijn vorige vraag

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
fantablikje
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 dec 2004, 09:14
Locatie: Neverland

Extra info voor mijn vorige vraag

Bericht door fantablikje »

Dit is nog tekst die je nog kan helpen bij mijn vraag over geografen:

Het is mei 1944 de Tweede Wereldoorlog is in volle gang. De oorlog lijkt ten gunste van de Geallieerden uit te vallen. De Geallieerden zijn vastbesloten om Europa te bevrijden van de Duitse troepen. Hun doel is om uiteindelijk Hitler ten val brengen.
Om de Duitse troepen uit Europa te slaan willen ze een invasie op de Noordzee kust. De Geallieerden zijn bezig in hun voorbereiding om een landing op het Europese vaste land voor te bereiden. Ze willen een grootscheepse invasie plannen. In een grote kazerne wordt het plan van de invasie uitgedacht door een groep strategen. Er zijn echter nog al wat meningsverschillen tussen de strategen.
Montgomery de opperbevelhebber van de Engelsen en Eisenhower zijn tegenpool bij de Amerikanen besluiten dat de groep strategen moet worden gesplitst in tweeën. Een eis waar niet aan mag worden getornd is dat de invasie op de kusten van Nederland moet plaatsvinden. Door de twee groepen beide een invasieplan te laten ontwikkelen, hopen Montgomery en Eisenhower dat er een goed plan wordt ontwikkeld waarbij het aantal doden aan Geallieerde zijde zo laag mogelijk uitvalt.
De twee groepen strategen hebben nog al wat problemen op te lossen om ervoor te zorgen dat er een succesvolle landing kan plaatsvinden. De twee groepen strategen worden in verschillende kazernes ondergebracht zodat ze onafhankelijk van elkaar een plan maken om de Nederlandse kust binnen te vallen. De posities van de Duitsers is gelijk aan die van 1 juni 1944.

De situatie en middelen zijn gelijk aan die van 1944.


Veel dank voor de gene die mij helpt. :wink:
hallo beste lezer, ik heb veel vragen over D-day als iemand mij ermee kan helpen, meld het mij aub.
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

wat is nu eigenljik de bedoeling van je vraag?

waarom ga je twee threads openen als je al eentje hebt waar je het in uitlegt
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Wat Marc 82 Recon zegt.
Als je extra info hebt, zet je dat maar in het originele topic.

Slotje.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 0 gasten