Holocaust -- Help plz!! --> info nodig over Italië......

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Rene

Holocaust -- Help plz!! --> info nodig over Italië......

Bericht door Rene »

he mensen,
ik heb info nodig over de vervolging van joden in Italië, maar kan die nergens vinden, wie weet er een site of boek daarover???? Help alsjeblieft, want alle info over de holocaust die ik kan vinden gaat over het oosten...
PPL
Lid

Re: Holocaust -- Help plz!! --> info nodig over Italië...

Bericht door PPL »

Rene schreef:he mensen,
ik heb info nodig over de vervolging van joden in Italië, maar kan die nergens vinden, wie weet er een site of boek daarover???? Help alsjeblieft, want alle info over de holocaust die ik kan vinden gaat over het oosten...
Wellicht heb je wat aan deze site...
http://www.yad-vashem.org.il/

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
lapijntje
Lid

Bericht door lapijntje »

En niet te vergeten: La Vita è Bella, heel erg mooie film waar je misschien ook iets uit haalt?
Verder denk ik dat de jodenvervolging daar ongeveer hetzelfde was als overal elders. als je het boek van Primo Levi leest: de getuigenissen, dan kun je wel lezen dat de italianen wel ietsje anders behandeld werden (onder de gevangenen dan heh) in de concentratiekampen zelf, maar dat is waarschijnlijk niet wat je zoekt...
Als je geïnteresseerd bent dan wil ik het fragment gerust eventjes zoeken, het boek ligt toch nog bij ons thuis van in de bib.
Dikke zoen,
Lapijntje
Maar ik - met mijn kleine vleugeltjes - wil de hele wereld zonnig kleuren...
Plaats reactie