Helft VS voor inperken vrijheden moslims

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 13 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Helft VS voor inperken vrijheden moslims

Bericht door Proos »

Doet beetje denken aan Duitsland in de jaren '30
Bijna 50% van de inwoners van de Verenigde Staten zou er geen probleem mee hebben wanneer de burgerlijke vrijheden van moslims zouden worden ingeperkt. Dat blijkt uit een onderzoek van de prestigieuze Cornell University. Veel inwoners van de VS vinden het beperken van de rechten van moslims aanvaardbaar omdat ze van mening zijn dat die een grotere bedreiging vormen voor betrokkenheid bij terrorisme dan andere religieuze of etnische groepen.

Ongeveer de helft van alle ondervraagden zou het eens zijn met een verplichte registratie van moslims. Zo'n 25% wil tevens een strenger toezicht op moskeeën en 33% wil dat de inlichtingen- en veiligheidsdiensten infiltreren in islamitische organisaties.

De onderzoekers concludeerden dat naar mate mensen meer tv kijken zij moslims als een groter gevaar zien. Geënquêteerden die aangaven zelf streng christelijk te zijn beschouwen moslims als ''gevaarlijker'' dan mensen met een meer liberale opvatting.
bron: nieuws.nl via fok.nl

Mogen we dit soort vergelijkingen trekken of gaat dat te ver?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Arjen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Arjen »

trek de vergelijking maar
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

Waar zijn die Amerikanen toch mee bezig?
Hauptmann
Lid
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Denk dat dit vooral te maken heeft met de houding van Bush "Als je niet voor me bent ben je tegen me". En dan doet hij net alsof alle Moslims terooristen zijn.
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

Van een vals dilemma gesproken
Timo
Lid

Bericht door Timo »

Niet alle moslims zijn terroristen maar wel alle terroristen zijn moslims
Starting up again
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Timo schreef: alle terroristen zijn moslims
ETA? IRA?
Timo
Lid

Bericht door Timo »

zijn beide zo goed als dood
Starting up again
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

Timo schreef:zijn beide zo goed als dood
Van wie waren die paar bommen dan, enkele weken geleden in Spanje?!?!?

Rick
Laatst gewijzigd door Skylighter op 18 dec 2004, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

nee, je hoort er alleen niet zo veel meer van...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

Hauptmann schreef:Denk dat dit vooral te maken heeft met de houding van Bush "Als je niet voor me bent ben je tegen me". En dan doet hij net alsof alle Moslims terooristen zijn.
Ik denk dat dit niet alleen aan Bush ligt!
Het is gewoon zo dat die extremischische moslims gek zijn en een gevaar vormen voor de wereld. Je weet nooit of en wanneer ze zullen toeslaan.
Wat dat betreft vind ik het niet gek dat mensen meer controle rond en in de moskeeën willen hebben, hier ben ik zelf ook een voorstaander van.
Maar het gaat hier absoluut om de minderheid van alle moslims, de meeste moslims zijn naar mijn mening vredelievende mensen die helemaal geen geweld willen gebruiken.

Inperken van vrijheden van moslims lijkt idd veel op wat er in Duitsland gebeurde in de jaren '30 en gaat dan volgens mij ook te ver..
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

Dodo schreef:
nee, je hoort er alleen niet zo veel meer van...
Precies! Ze houden zich nu rustig, maar zijn zeker nog wel aanwezig!
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

Timo schreef:Niet alle moslims zijn terroristen maar wel alle terroristen zijn moslims
Wat een belachelijke uitspraak :nocheer:
Willem ter Haar
Lid
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Inderdaad en we maken er nu verder geen woorden meer over vuil. Er zijn een heleboel verschillende terroristen.

Maar de moslim terrorist word tegenwoordig lekker besprongen door de media zodat het lijkt of alle terroristen moslims zijn.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
monmax
Lid

Bericht door monmax »

Mag ik zo ver gaan te stellen dat alle christelijke fundamentalisten geregistreerd dienen te worden omdat ik vindt dat zij een bedreiging vormen voor de vrije meningsuiting, voor een vrij verkeer van mensen en goederen etc.? Dus een belemmering vormen voor de verdere geestelijke groei van de mensheid. Breder getrokken, mag ik vragen om een registratie van alle fundamentalisten, om dezelfde redenen als hierboven genoemd?

Mag ik er tevens op wijzen dat de vraag om registratie alleen al een flagrante schending is van de Nederlandse Grondwet artikel 1?
Plaats reactie