Helft VS voor inperken vrijheden moslims

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

monmax schreef:Breder getrokken, mag ik vragen om een registratie van alle fundamentalisten, om dezelfde redenen als hierboven genoemd?
Ik vind dat je dat inderdaad mag vragen. Opus Dei bijvoorbeeld mag van mij wel eens beter in het oog gehouden worden (véél beter liefst).

Alleen heb ik het niet zo met dat regsistreren....
monmax
Lid

Bericht door monmax »

antwerpx schreef:
monmax schreef:Breder getrokken, mag ik vragen om een registratie van alle fundamentalisten, om dezelfde redenen als hierboven genoemd?
Ik vind dat je dat inderdaad mag vragen. Opus Dei bijvoorbeeld mag van mij wel eens beter in het oog gehouden worden (véél beter liefst).

Alleen heb ik het niet zo met dat regsistreren....
Zie mijn latere edit.
Hauptmann
Lid
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Willem ter Haar schreef:Inderdaad en we maken er nu verder geen woorden meer over vuil. Er zijn een heleboel verschillende terroristen.

Maar de moslim terrorist word tegenwoordig lekker besprongen door de media zodat het lijkt of alle terroristen moslims zijn.
Misschien een idee het post dan te sluiten?
de ernstige man
Lid

Bericht door de ernstige man »

Hmm...*denkt*
Ik vind het (om het even dichter bij huis te halen) belangrijk dat gezorgd wordt dat islamitische jeugd niet "in handen valt" van extremisten, wat te doen is de vraag. Maar wat er gedaan moest worden is duidelijk!

De Nederlandse staat had er strenger op moeten toezien dat mensen uit andere landen (ook wel allochtonen genoemd maar dat wordt klinkt zo "zwart" als in dat het voor veel mensen dan over donkere mensen gaat ookal is dat niet zo) goed inburgerden (nieuw werkwoord). Zodat zij Nederland tot hun nieuwe thuis konden maken. (JAJA, Nationalisme heeft niet alleen goede dingen gebracht).
Minister Verdonk dacht dus naja dan laten we ze toch alsnog inburgeren!! :) zo gezegd zo gedaan blablabla -> wetsvoorstel mensen die zich niet goed gedragen moeten ingeburgerd worden dus ook autochtone Nederlanders.
Want je mag volgens de grondwet niet discrimineren. Het is hier dus echt veel te laat voor, de staat moet zich niet richten op de 1ste generatie allochtonen, want die zijn "te oud" om zich ooit nog totaal in te burgeren en zij staan er waarschijnlijk ook niet open voor. Ze moeten zich richten op de 2de generatie, die kunnen (willen?), en moeten zich aanpassen. Ik ben het op dit punt totaal met Wilders (ook bekend als waterstofperoxidepruikje) eens dat ze Nederlands moeten kunnen praten. Als wij naar bijv. Australie verhuizen wordt ook verwacht dat wij Engels kunnen. Niet zo gek lijkt me. Als je ergens anders wilt wonen pas jij je aan niet zij(autochtonen). Dat lijkt me logisch. Het vervelende is dat dat in Nederland juist andersom gebeurt de autochtonen gaan buitenlands spreken om met hun buren te kunnen praten, of autochtone kinderen bijv. Dit speelt dan vooral in steden als Rotterdam en andere grote steden. Je hebt in Rotterdam zuid plekken waar de bevolking bijna 100% "zwart" is, de mannen werken niet en lopen op straat rond, de vrouwen zitten thuis, ze spreken geen nederlands. De kinderen hebben een enorme leerachterstand omdat ze laag onderwijs krijgen en vaak thuis veel moeten doen enz. ALs er op school iets aan de hand is met de kinderen kunnen de leraren er niets aan doen, want de ouders spreken niet Nederlands. En dit is echt waar want ik ben wel eens in Rotterdam zuid geweest ik voelde me daar gewoon buitenlander en zo keek iedereen me aan ook. En ik ken een leerkracht die daar werkt (ik heb enorm veel bewondering voor haar dat ze daar kan werken aangezien de ouders niet veel kan schelen wat er met hun kinderen gebeurt en de kinderen vaak verpest worden door drugs, net als de ouders)
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Ik ben tegenstander van het beperken van vrijheden van moslims. Dit is juist (hoe gek het ook klinkt) wat de terroristen willen.

Met dit soort maatregelen brokkelt de democratie af. Wij, westerse beschaafde mensen hebben in onze grondwet vastgelegd dat alle mensen gelijk zijn en gelijk behandeld moeten worden, ongeacht geloof, sexe of wat dan ook.

Het verschil tussen de westerling en de moslimterrorist zit hem in de 'gave' om mensen als gelijkwaardig te beschouwen. Ik ben er trots op dat wij mensen wel als gelijkwaardig kunnen zien. Dat vind ik beschaving! Aan die beschaving hebben we in de afgelopen honderden jaren keihard met zijn allen aan gewerkt.

Dit soort maatregelen zie ik haast als indirecte aanslag op de democratie. Geen inperking van vrijheden van moslims maar wel een KEI maar dan ook KEIHARDE aanpak van terroristen.

Jij wilde de 2e kamer opblazen?? Jij gaat de cel in voor de rest van je leven!

Moslim terroristen
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
de ernstige man
Lid

Bericht door de ernstige man »

Jelle H. schreef:Wij, westerse beschaafde mensen(..)
Het verschil tussen de westerling en de moslimterrorist zit hem in de 'gave' om mensen als gelijkwaardig te beschouwen.(..)
Geen inperking van vrijheden van moslims maar wel een KEI maar dan ook KEIHARDE aanpak van terroristen.
Moslim terroristen
:shock:
Wat wil je daarmee zeggen; beschaafde mensen... en daarna zeg je nog dat "wij" mensen als gelijkwaardig kunnen beschouwen... Jij zegt dat Zij niet beschaafd zijn door te zeggen dat wij het wel zijn. Dus dan kan je niet zeggen dat jij ze als gelijkwaardig beschouwd althans je vind dat "ze" gebreken hebben... :roll: :roll:
Ten eerste: wie is "wij"? lang niet iedereen in Nederland? Europa? vind dat iedereen gelijk is... denk maar aan vroeger... Ten tweede: Zolang je mensen in groepen indeelt maak je verschil tussen ze!
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Arjen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Inderdaad; het is de discussie die polariserend werkt.
Zullen we het voortaan hebben over hoe WE vriendelijk zijn tegen elkaar?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Lees mijn bijdrage nog maar eens.. Je mist het kardinale punt.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Plaats reactie