Als we zo achterdochtig worden, en zo gaan doen idd, dan komen we er nooit uit. maar hier een reply, en dan hoop ik dat je het boek eerst zal lezen voordat we verder gaan discusseren.
tegengeluiden afdoen als "fanatieke nazis". Weet je überhaupt wat een secretaris van een Truppenkameradschaft doet?

1 duitser tegen zoveel anderen, en dan schrijven in het meervoud tegengeluid(en)
Interessant:
- Heb je de tekst van deze brief?
- Welke datum en adres staan op de brief?
tekst staat in boek, datum en adres niet?, maar daarvoor zal je dhr. Bouck zelf moeten raadplegen. Kan me niet voorstellen dat zo'n man zo'n brief zou verzinnen, maar ja
Wat heeft het 3e parachutistenregiment met deze zaak temaken?
hierin was ondermeer "soldaat eerste klas Rudi Fruhbeisser gevestigd, die ook vocht in Lanzerath en hen tevens uitnodigde voor de reunie, het 3e parachutistenregiment was ondermeer de vijand van bouck en zijn mannen die de heuvel bestormde, dus denk dat ze er wel degelijk toe doen en iets mee te maken hadden
blue schreef:
en dan de auteur heeft met iedere overleefende diepgaande intervieuws gehad
Allemaal? Alle Amerikanen en Duitsers?
Mijn fout, idd niet alle amerikaande en duitse wereldburgers, maar wel de americanen die met de slag te maken hadden en nog leefde, en meerdere duitse toenmalige vijanden, zie voor specificatie maar de gigantische bronnen lijst achter in boek
Zou jij niet eerst met z'n allen ervoor zorgen dat de verhalen kloppen voordat je om een onderscheiding vraagt? Waarom is er niet al tijdens de oorlog door de divisie een voordracht gedaan voor onderscheidingen?
er is hun nooit verteld dat er twijfels waren over de verhalen, dus wat moeten ze kloppend maken
Waarom is er niet al tijdens de oorlog door de divisie een voordracht gedaan voor onderscheidingen?
Na de slag zijn ze gevangen genomen, zei konden dus geen officeel raport maken over de slag. Na maanden in verschillende krijgsgevangen kampen, warren de meesten op sterven na dood, de bevrijding van de manschappen kwam maar net op tijd, doordat men geen officieel raport had, kon men de manschappen ook niet voorgedragen worden voor onderscheidingen. De meesten waren er erg slecht aan toe, zou jij dan in die staat gaan zeuren om een onderscheiding?? de meesten zouden al blij zijn dat ze nog leefden, iedereen is na het herstel verspreid in de VS terecht gekomen, en iedereen wist voor zich zelf wel wat er was gebeurd. En dan lijkt het mij logisch dat je dan gaat zeuren over een onderscheiding.
[/quote]blue schreef:
Deze inzet werd ook nog ingezet door iemand die niet in het peleton zat!!
Dat zegt niets.
lijkt mij heel wat te zeggen , wat voor belang had deze buitenstaander eraan om deze hele kwestie op te halen, hij verdiende er niks meer of minder mee, alleen dan dat Bouck en zijn mannen officeel door de regering onderscheiden werden.