Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
53rd welch division. Deze divisie heeft mijn woonplaats bevrijd
30th ''Old Hickory'' division. Deze divisie kwam nadat de Engelse weg waren in mijn woonplaats
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Natuurlijk Burgers en Verzet eerst, en SOE, maar inderdaad, niet echt divisies.
Dan dus maar de Zwarte Duivels!
Onze mariniers die in Rotterdam in 1940 de moffen aardig een poepje lieten ruiken.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Nog een eenheid, maar ik heb er totaal geen idee van, ik weet enkel dat ze Engels zijn, daar ze af en toe in de buurt logeren en als 'd'engelsmannen' worden aangesproken, over hun oorlogservaringen weet ik niets eigenlijk
Guido schreef:52nd Lowland Divisie helden die zijn vergeten!
Hee, een aantal oudstrijders daarvan logeren zo nu en dan bij mijn ouders. (Ten tijde van herdenkingen in Zeeland).
Is er een mogelijkheid dat ik deze mannen een keer kan ontmoeten! ik heb me tot nu toe alleen nog maar in de acties van de reconnaissance regiment dat die divisie, maar nog niet specifiek over de 52nd [L] Division. Wel waar ze gevochten hebben en de indeling van de divise ben ik bekend mee!
maar is het mogelijk denk je? of eventueel schrijven! zou erg leuk zijn!