Beste Forum,
nadat in in juli 1941 de VS een algemeen embargo verordoneerden jegens Japan, begon de VS zich toen pas echt te bewapenen voor een eventuele oorlog tegen Japan? Of bewapenden de VS zich al eerder?
In een boekje van Richard Tames staat namelijk dat toen Japan zag dat Amerika zich in een snel tempo begon te bewapenen, waren zij ervan overtuigd dat ze Pearl Harbour moesten vernietigen.
Dus mijn duidelijke vraag: wat was nu de echte aanleiding tot de aanval, het embargo, het bewapenen of allebei en dat bewapenen, wanneer was dat?
ik hoop snel een antwoord te ontvangen.
met vriendelijke groet,
anne-marie[i][/i]
bewapening VS
- Proos
- Technisch beheerder

- Gegeven: 21 keer
- Ontvangen: 40 keer
- Contacteer:
ik denk voornamelijk 't embargo, maar bewapening zal wel vast wel meegewogen hebben. Maar misschien dat iemand anders hier een meer op feiten gebasseerd antwoord kan geven.
PS. Zie even mijn reactie in dit topic, want ik vind wel dat je dat best mag weten als je in de toekomst nog vragen stelt!
PS. Zie even mijn reactie in dit topic, want ik vind wel dat je dat best mag weten als je in de toekomst nog vragen stelt!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator