Ik vraag me het volgende al een tijdje af :
waarom werd in de Pacific net het ronde magazijn i.p.v. het gewone magazijn dat in Europa en N-Afrika heeft dienstgedaan? En waarom werd het ronde magazijn zelden of nooit gebruikt in Europa?
Alvast bedankt
Thompson laders
- Robin V
- Lid
- Mr_Flibble
- Lid
- Contacteer:
De ronde magazijnen/laders waren in het begin van de oorlog zo'n beetje het enige wat het Amerikaanse Leger van Auto-ordnance en Savage op voorraad had liggen. De ronde laders zie je vooral in het begin van de Amerikaanse deelname aan de oorlog. Zowel in de Pacific als in Noord -Afrika.
De rechte laders kwamen later pas toen de oorlogsproductie op gang kwam. Deze zijn minder storingsgevoelig, lichter en veel minder complex om te maken.
De Britse commando's kwamen er al snel achter dat de drum-magazijnen rammelden als je er mee schud. Niet precies wat je wil als je stil probeert te zijn. Iets waar een rechte lader geen last van heeft.
Een andere verhaal is dat de drums soms de neiging hadden uit het wapen te vallen vanwege het gewicht.
Ik hoop dat dat je vragen beantwoord,
Rick
De rechte laders kwamen later pas toen de oorlogsproductie op gang kwam. Deze zijn minder storingsgevoelig, lichter en veel minder complex om te maken.
De Britse commando's kwamen er al snel achter dat de drum-magazijnen rammelden als je er mee schud. Niet precies wat je wil als je stil probeert te zijn. Iets waar een rechte lader geen last van heeft.
Een andere verhaal is dat de drums soms de neiging hadden uit het wapen te vallen vanwege het gewicht.
Ik hoop dat dat je vragen beantwoord,
Rick
In Tabulas Argenteas Refero
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
- Mr_Flibble
- Lid
- Contacteer: