wat is jullie mening? ("Wehrmacht verdient meer respect

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Hallo Ioannis?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

En toen was ie stil.........
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Hij zal wel weer vinden dat dit geen "politieverhoor" is en dat hij niet hoeft te antwoorden, of dat "een gek meer vragen kan stellen dan hij kan beantwoorden" maar vreemd is het: hij reageert heftig op mijn post en als ik op mijn beurt daarop reageer blijft het stil (hoewel hij wel tijd heeft voor andere threads). Typisch.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

er Harro, Zoiets is denk ik overbodig om te posten van wat jij "denkt"/"vind" van Ioannis. Stuur hem dan nog een PB ipv openlijk te zeggen dat je hem niet mag. Ga nu niet op mijn post verder in van "hoe"/"wat" .


Je snapt wel wat ik bedoel.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik zeg helemaal nergens wat ik van hem vind of denk.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

vandaar de ".." In ieder geval hoef je ook niet perse een antwoord van hem te verwachten, je hebt zijn mening gehoord en hij is nu gewoon blijven zwijgen, dat zou ik ook doen in zo'n geval van je mening onmogelijk te kunnen overbrengen naar andere mensen. Ik begrijp dat je reactie wilt van hem, maar je kan het niet "eisen" en zeker niet om het typisch te noemen. Hier heb ik het idee dat je hem uitdaagt om (weer) een discussie te starten.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

"Je hebt zijn mening gehoord" is gedeeltelijk waar. Zoals je uit meerdere reacties op zijn woorden kunt opmaken is het raadselachtig wat hij nu eigenlijk wil zeggen. Dat ik hem uitdaag om antwoord te geven op mijn vragen klopt. Als iemand op een vreemde en onsamenhangende manier reageert op je eerdere post dan mag je hem best vragen om dit nader toe te lichten.

Wat je bedoelt met "zo'n geval van je mening onmogelijk te kunnen overbrengen naar andere mensen" ontgaat mij.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

wacht, ik zal je PB"en ;) anders gaat het te veel off -topic worden
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Sowieso: ik vraag of Ioannis kan reageren op mijn vragen. Ik vraag niet om een discussie met Jurryt over mijn vraag aan Ioannis. Dit omdat mijn vragen aan Ioannis on-topic zijn en een rechtstreeks gevolg van zijn reactie op mijn post in deze discussie.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Harro schreef:Sowieso: ik vraag of Ioannis kan reageren op mijn vragen. Ik vraag niet om een discussie met Jurryt over mijn vraag aan Ioannis. Dit omdat mijn vragen aan Ioannis on-topic zijn en een rechtstreeks gevolg van zijn reactie op mijn post in deze discussie.
Ik vraag ook niet om een discussie en vooral niet in dit topic. Ik heb je net gPB't dus laten we hier onze "discussie" maar stoppen. Heb je het duidelijk proberen te maken.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Zie mijn reactie op jouw pb: mijn vragen aan Ioannis blijven staan.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Harro schreef:Zie mijn reactie op jouw pb: mijn vragen aan Ioannis blijven staan.
Kan je nog lang op wachten.

Op dit forum wordt met verschillende maten gemeten.

Je opmerkingen zijn weer zodanig suggestief en zuigend, dat ik geen zin heb om op je te reageren.
Zo simpel ligt het.
DAAAAG!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Want? Jij reageert op mijn post. Daarna reageer ik daarop en dan krijg ik iets vaags over verschillende maten en lang wachten?

Waarom niet gewoon mijn vragen beantwoorden? Het zijn heel normale vragen die on-topic ingaan op dingen die jij schreef over mijn bericht in deze thread.

Uit eigen vrije wil reageerde je op mijn bijdrage in deze thread. Niemand heeft je gedwongen en je was vrij om te schrijven wat je wil. Helaas was je reactie nogal onduidelijk en kan ik er niet uit opmaken wat je nu eigenlijk wil zeggen. Om die duidelijkheid te krijgen vraag ik je:

1) Wat weet moderne psychologie prima uit te leggen?
2) Welke testen in de praktijk hebben wat bewezen?
3) Wie willen wat wegmoffelen
4) Wie willen wat cultiveren als normaal menselijk gedrag?
5) Waarom is het dat niet?
6) Wat bewijst hoe gestoord de moderne mens is?

Ik geef je zelfs enige tips m.b.t. psychologische experimenten van wereldfaam die mijn opvattingen ondersteunen en in zekere zin zelfs hielpen vormgeven...

Tip 1: het Stanford prison experiment
Tip 2: het Milgram experiment

En dan krijg ik tehoren dat dit geen normale vragen zijn.

Mag ik je dan vragen om in het gevolg sowieso niet op mijn bijdragen in discussies te reageren? Het is namelijk erg irritant als je wel je mening geeft over wat ik schrijf maar vervolgens zwijgt als ik daar vragen over heb. Discussiëren is geen éénrichtingsverkeer en je wekt de indruk alleen te willen reageren als je meent je gelijk te kunnen halen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Hèhè....

Wat staat boven aan?

WAT IS JULLIE MENING????

Ik geef mijn mening.

Dat is wat anders dan discussiëren.

-------

Overigens heb ik een hekel aan het wapperen met bepaalde termen zonder even de wezenlijke inhoud te benoemen.

Wat psychologische experimenten betreft...

Het menselijk gedrag is zodanig, dat men onder invloed van gezag van hogerhand heel gemakkelijk tot onmenselijk handelen is staat is.
Slechts een kleine minderheid neemt daar meteen afstand van.
Laatst gewijzigd door Ioannis op 24 jan 2005, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wat een goedkope kutsmoes om ergens onderuit te komen. Je gaf niet je mening over de vraag van de TS maar een directe reactie op wat ik schreef.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie