Wiking

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
junior
Lid
Contacteer:

Bericht door junior »

Voltooid deelwoord:

Ik heb gegeten

J'ai mangé (in het Frans zijn er nog honderden andere regels voor een extra "e" etc. maar soit)

Indien de Derde Persoon Enkelvoud in de O.T.T. (onvoltooid tegenwoordige tijd--tegenwoordige tijd) staat is het "DT". Voor de rest een "t" (enkelvouden i.d.g.) ER zijn uiteraard uitzonderingen maar daar ga ik nu niet over beginnen want dan is deze thread te lang...

Junior
eagle schreef:even terzijde: voltooid deelwoord is een vorm waarin een werkwoord is geschreven; de persoonsvorm is het deel van een zin die het veranderlijke werkwoord bevat (enkelvoud, meervoud, eerste persoon, tweede persoon, derde persoon). Het gaat dus om twee verschillende begrippen. Maar het eindigen met een t of een d van een voltooid deelwoord heeft niets met de persoonsvorm te maken.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
vincent
Lid

Bericht door vincent »

ze oversteeg zelfs de wreedaardigheid en het fanatisme van de Wehrmacht.
Er waren ook zéér fanatieke Wehrmacht eenheden, zoals de Panzer lehr en Grossdeutschland divisies

Om die reden werden in November 1942, 4 Waffen-SS divisies versterkt met zware tanks, geweren en gepantserde transportvoertuigen.

Wanneer het aankwam op man-aan-man gevechten werd er het meest gebruik gemaakt van een automatische 11.43mm pistool, een kopie van de beroemde Colt.
Waar heb je dit vandaan?

Samen met de Wehrmacht kon de Waffen-SS ook genieten van de betere machinegeweren zoals de MG 34. De MG 34 is door velen erkend als het beste machinegeweer gedurende de hele oorlog.
Je bedoelt denk ik de MG42, de MG34 had nogal de neiging om vast te lopen ;)

De Panzerkampfwagen IV was gekend als de beste van alle mediumtanks.
Bedoel je dit aan de Duitse kant of in het algemeen?
smaug
Lid

Bericht door smaug »

Hoi

Ben je ook ZELF geintereseerd in specifiek de 5 SS-Wiking Div.?
of waffen-ss of europese vrijwilligers?

Zoals het nu is vind het niet echt geweldig, en zelfs het idee niet.
Het is zo oppervlakkig en algemeen.

Een goed boek doet wonderen

Mag ik vragen wat voor bronnen je hebt gelezen.?

Aanrader:
European Volunteers - 5 ss Panzerdivision Wiking
van Peter Strasner // Fedorowicz. prijs was toen FL99,-

Henk
hilbillyspeak : ah is sure ah doesn't knows whut yer talkin' about.
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Zhukov schreef:
de ernstige man schreef: Hitler beschouwde Europa ook als zijn rijk omdat hij het Romeinse rijk en het Roomsche rijk wilde nabootsten (vandaar het derde rijk, na de romeinen en romen).
Ik dacht altijd dat het Heilige Roomsche Rijk het Eerste Rijk was en het Deutsche Kaiserreich van 1871 tot 1918 het Tweede... :?
Klopt! Het Heilige Roomse Rijk zag zichzelf wel als erfgenaam van het Romeinse Rijk.
Daar is 'ie weer!
de ernstige man
Lid

Bericht door de ernstige man »

[offtopic]
ohw jeah ohw jeah ohw jeah *victory dance* ohw jeah ohw jeah
[\offtopic]
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Plaats reactie