>> President Vargas (Brazilie) sympathie voor Naziduit

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
gaby-dodo
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 sep 2004, 12:34

>> President Vargas (Brazilie) sympathie voor Naziduit

Bericht door gaby-dodo »

Ik wil weten in hoeverre dictator Vargas / Brazilie tijdens de Tweede Wereldoorlog contact had met Duitsland en of die fascistische ideeen erop nahield. Ik weet namelijk dat Brazilie de oorlog pas verklaarde toen er een paar schepen van hun werden aangevallen door Duitsland. Ik denk ook dat er mensen in de partij van Vargas zaten die ook wel wat sympathie hadden voor NaziDuitsland....
Als iemand misschien er iets over weet of een site waar ik die informatie kan vinden, zou dat heel fijn zijn!! Alvast bedankt, :) Gabi.
Laatst gewijzigd door gaby-dodo op 27 jan 2005, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Mr_Flibble »

De conspiracy-theory gaat dat de US die Braziliaanse schepen gezonken zou hebben om Brazilië aan de geallieerde kant bij de oorlog te betrekken.

De Braziliaanse Expeditionary Force (ik weet de exacte afkorting niet meer), kreeg nadat ze eenmaal in Europa waren ontzettend veel training, meer dan welke andere eenheid ook. En kwam als het hoogst getrainde leger terug in Zuid-Amerika. Waarschijnlijk werd dit gedaan om pro-nazi Argentinië te weerhouden van inmenging.
In Tabulas Argenteas Refero
gaby-dodo
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 sep 2004, 12:34

Bericht door gaby-dodo »

:D bedankt! Ik had volgens mij nog niet van die conspiracy theorie gehoord... kan ik misschien iets over schrijven. Het is voor mijn profielwerkstuk namelijk :)
Argentinie was wel pro-nazi....maar Brazilie? Als ik op het internet zoek staat er vaak weer iets anders; de ene keer wel de andere keer niet zo. Of kan het niet zo zijn dat Vargas wel pro was, maar het volk toen protest uitgeroepen heeft? (dat was voordat die boten aangevallen werden)

does anybody know??

xxxx
Plaats reactie