Vught

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Moni
Lid

Vught

Bericht door Moni »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag: ik moet een eindwerk over het concentratiekamp in Vught houden en nu wilde ik vragen of iemand dit ook al eens moest doen. Of heeft iemand misschien bruikbare informatie ofzo? Bedankt alvast!

Groetjes,
Monica
Timo
Lid

Bericht door Timo »

Wat moet je precies weten dan?
als je in de buurt woont kan je er ook een keer langs gaan de entree is nog gratis
Starting up again
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Op http://www.wo2.nl -> wereldoorlog -> musea nederland staat alvast een stukje over het kamp.
eagle
Lid

Bericht door eagle »

een eindwerk betekent toch dat je zelf moet werken? dus waarom de vraag of een ander het al heeft gedaan?
ik hoop dat je naast dit forum ook bijvoorbeeld google gaat gebruiken:
ideeën voor trefwoorden:
kamp Vught
gijzelaars Vught
KZ Vught
de bedoeling van zo'n opdracht is leren van het zoeken, en het zelf te vinden.
Duidelijke vragen geven duidelijke antwoorden.
YPPY
Lid

Bericht door YPPY »

Ga er vooral zelf naar toe. Je kunt ze ook een mailtje sturen, ze antwoorden snel en vriendelijk. Ze hebben daar ook informatieboekjes die ontzettend handig zijn om te gebruiken voor een werkstuk.

En net zoals eagle denk ik dat het voor ons makkelijker is antwoord te geven wanneer je duidelijke vragen hebt.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
dday-overlord
Lid

Bericht door dday-overlord »

MOET je een eindstuk maken over Vught of;
WIL je een eindstuk maken over Vught?

Als je MOET, tja..... schrijf dan ergens iets over als het je niet interesseert.

Als je WILT, dan ligt er een intressante tijd voor je.....
Er is genoeg materiaal te vinden over Vught op Internet en een bezoek aan het kamp (wat er nog van over is) is dan zeker een goed begin.
Mr_Flibble
Lid

Bericht door Mr_Flibble »

Het weekend van 10 april met open monumenten dag is in het Genie Museum, wat ook in het voormalige kamp ligt, een display van onze re-enactment vereniging. Het ligt op steenworp afstand van het museum Kamp Vught.

Het genie museum is gevestigd in enkele gebouwen die vroeger ook tot het kamp behoorden. En je kan vanaf het terrein het hoofdkantoor en appelplaats zien.
In Tabulas Argenteas Refero