Joden in het duitse leger

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Puk
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 feb 2005, 21:53
Locatie: Den-bosch ( NL )

Bericht door Puk »

eagle schreef:ik heb eens een gedramatiseerde documantaire gezien die ging over een joodse jongen, die zich als niet jood voordeed en aan het oostfront mee ging vechten, daar verricht hij bij toeval een heldendaad en kreeg daarvoor een onderscheiding. Vervolgens werd hij bijna door een Duitse officier geadopteerd, aan het eind van de oorlog komt hij via een vreemde omweg in het Russische leger terecht en overleeft zo de oorlog. Namen en details weet ik niet meer. Het kwam dus voor. Ook de volgende link zegt er iets over:

http://www.netzeitung.de/voiceofgermany/281255.html
en hier heb ik weer een film over gezien :D

een joodse jongen die word opgeleid e.d
bij het oostfront vecht, eenheldendaad verricht door zich eigelijk over te willen geven,vervolgens redden zijn maten hem en veroveren ze de plaats omdat alle russen naar de jongen toestapten en uit hun schuilplaatsen kwamen.

daarvoor heeft hij een inspectie bij de leger arts, ook zijn weener zou geinspecteerd worden, en shit dat kon natuurlijk niet dus fakete hij een kiespijn blabla
tjongejonge
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Afbeelding
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie