Holocaust

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
TJ

Holocaust

Bericht door TJ »

euh....

ik moet een verslag maken over de holocaust. ( wtf is dah dan nou weer)
maar in ieder geval... heeft er iemand misschien informatie hierover??
Of misschien een handig site waar ik dit goed kan vinden.

Op google is het verrot... daar worden te dure woorden gebruikt, waardoor ik er niks uit kan opmaken.

Greetzzzz TJ
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

max
Lid
Contacteer:

Bericht door max »

Aprés moi, le déluge
http://www.dambusters.be
Marc 82 Recon
Lid

Bericht door Marc 82 Recon »

holocaust je weet wel concentratiekampen waar tijdens WOII 6 miljoen joden en 5 miljoen andere mensen zijn vermoord door de Duitse soldaten van die kampen en hun moordinstallaties...

leren ze jullie niets meer op school ofzo?
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Brianlinden
Lid
Lid

Denk iets van praktijkonderwijs...leerling die heil hitler heb gezegd...dan krijg je zulke opdrachten
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 13 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Als lezen lastig is, dan kun je ook een film kijken: bijvoorbeeld die van Schindler's List, of je kunt eens naar de afbeeldingen kijken op http://gallery.wo2.nl/ , dan krijg je al een redelijke indruk.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Marc 82 Recon schreef:holocaust je weet wel concentratiekampen waar tijdens WOII 6 miljoen joden en 5 miljoen andere mensen zijn vermoord door de Duitse soldaten van die kampen en hun moordinstallaties...

leren ze jullie niets meer op school ofzo?
Hebben ze jou op school geleerd dat er in concentratiekampen 6 miljoen joden zijn vermoord? Dat is namelijk niet waar. Die zes miljoen is inclusief de slachtoffers van de Einsatzkommando's etc.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Brianlinden
Lid
Lid

Harro schreef: Hebben ze jou op school geleerd dat er in concentratiekampen 6 miljoen joden zijn vermoord? Dat is namelijk niet waar. Die zes miljoen is inclusief de slachtoffers van de Einsatzkommando's etc.

Zijn die aantallen bekend van Einzatscommando's of is het een schatting. Nadat ik dat topic van baby yar had gelezen dacht ik van SOOWEEJ
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

De aantallen zijn ongeveer bekend maar doet feitelijk niet zoveel terzaken. Tussen juni 1941 en januari 1942 ca. 450.000 slachtoffers waarvan 90 procent joods. Punt is dat er zes miljoen joden zijn omgebracht maar lang niet allemaal in concentratiekampen.
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Marc 82 Recon
Lid

Bericht door Marc 82 Recon »

ik weet goed genoeg dat er niet 6 miljoen joden in de kampen alleen zijn omgebracht maar ook door de voorafgaande dingen die gebeurd zijn en de holocaust is ook niet alleen de kampen maar de gehele uitroeien van deze mensen
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
max
Lid
Contacteer:

Bericht door max »

Eind december 1944 werd door Adolf Eichmann, de organisator van de Endlösung, aan Berlijn gerapporteerd dat 4 miljoen joden werden omgebracht in de concentratie- en vernietigingskampen en nog eens ruim twee miljoen slachtoffers op het terrein zelf door de Einsatzgruppen
Aprés moi, le déluge
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

Bron?
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Marc 82 Recon schreef:ik weet goed genoeg dat er niet 6 miljoen joden in de kampen alleen zijn omgebracht [...]
Waarom schreef je dat dan?
Marc 82 Recon schreef:holocaust je weet wel concentratiekampen waar tijdens WOII 6 miljoen joden en 5 miljoen andere mensen zijn vermoord door de Duitse soldaten van die kampen en hun moordinstallaties...
Je opmerking...
Marc 82 Recon schreef:leren ze jullie niets meer op school ofzo?
...komt dan ietswat knullig over.
max
Lid
Contacteer:

Bericht door max »

Narcolepticus schreef:Bron?
oa http://users.pandora.be/amarcord/selys/eichma01.html

Himmler - De groot-inquisiteur; Alan Wykes; uitg. De Standaard 1993; Hitlers gewillige beulen; Goldhagen; uitg. Houten 1996
Aprés moi, le déluge
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

Bedankt Max... Ik dacht dat het boek : Hitlers gewillige beulen een nieuwe editie hebben gekregen, zag ik in de Standaardboekhandel toch.
Plaats reactie