hallow, ik moet voor school en verslag maken over joden in de de 2e wereld oorlag.. nu vraag ik me af .. wat voor werk deden de joden rond 1930? vlak voor de oorlog dus..?? weet iemand dat?? ik weet wel dat joden heel rijk waren.. en dat ze banken hadden maar veder :S naja alvast bedankt
Kussie Piza
wat voor werk?!?
- PPL
- Lid
Het is vrij stigmatiserend iom dit te stellen, maar het is nu eenmaal zo dat ze relatief oververtegenwoordigd waren in sectoren die een grote stempel op geld en economie drukten.
Daarom werden ze na de beurskrach ook zo makkelijk als zondebok gebruikt.
Denk o.a. aan de volgende beroepen:
Juwelier
Notaris
Advocaat
Bankier (inderdaad, daar was je zelf al op gekomen)
Daarom werden ze na de beurskrach ook zo makkelijk als zondebok gebruikt.
Denk o.a. aan de volgende beroepen:
Juwelier
Notaris
Advocaat
Bankier (inderdaad, daar was je zelf al op gekomen)
Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
-
- Lid
Vanuit het verre verleden mochten de joden geen beroepen uitvoeren die verbonden waren met een gilde. Dit hield automatisch in dat ze een vrij beroep moesten uitoefenen, beroepen als hierboven reeds door PPL genoemd.
Andere voorbeelden; muzikant, arts, advocaat, geldwisselaar (bank), schrijver, marktkoopman etc.
Hoewel dus door de geschiedenis gedwongen in beroepen die veel geld en aanzien konden opleveren, werden ze hiervoor in het verleden door de mensen op aangekeken.
Andere voorbeelden; muzikant, arts, advocaat, geldwisselaar (bank), schrijver, marktkoopman etc.
Hoewel dus door de geschiedenis gedwongen in beroepen die veel geld en aanzien konden opleveren, werden ze hiervoor in het verleden door de mensen op aangekeken.