dweede wereltorlog
dweede wereltorlog
haaaay iedereeeeen! ikuh moetuh een spreekbeurtjah houden over WO2, nu vraag ik aan julieuh: wat hielduh dit innuh?
xxx
xxx
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Re: dweede wereltorlog
Nou de tweede wereldoorlog is wel een heel groot en uitgebeird onderwerp om wat over te vertellen. Ik raad je aan om een specifiek onderwerp uit de oorlog te belichten.spreekbeurt schreef:haaaay iedereeeeen! ikuh moetuh een spreekbeurtjah houden over WO2, nu vraag ik aan julieuh: wat hielduh dit innuh?
xxx

- gvdbor
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
- gvdbor
- Lid
- Contacteer:
Doorgaans schrijft de Belg beter Nederlands dan de Nederlander maar sommige uitdrukkingen moet ik weleens een keer extra lezen.Jeroen2 schreef:ok nu wordt het echt wel erg..
hier in België praten/typen ze toch niet zo he..
en we krijgen in de lagere school les over WoII (ik toch)
mja
Waar wij Vast en Zeker zeggen is het in Belgie omgekeerd.
Ik heb vrienden in Belgie wonen in Gent en regelmatig praten we dan over spreekwoorden die in Belgie niet bekend zijn en omgekeerd.
Dan zeg ik onbedoeld iets en dan zitten ze me aan te kijken:
"Het bezit van de zaak is het eind van het vermaak" liet ik me een keer ontvallen. Dat was dus totaal onbekend voor ze.
-
- Lid
- Zhukov
- Lid
- Contacteer:
Ik weet niet of we in de maling genomen worden, maar als dit het niveau is waarop de Nederlandse jeugd tegenwoordig om informatie pleegt te vragen dan haak ik af.
Bij deze wens ik je een mooie onvoldoende voor je spreekbeurt en zodoende een behoorlijke herkansing voor Nederlands.
Bij deze wens ik je een mooie onvoldoende voor je spreekbeurt en zodoende een behoorlijke herkansing voor Nederlands.
Вместе мы непобедимы
-
- Lid
- Brianlinden
- Lid
Re: dweede wereltorlog
Uhuh je moetuh kijkuh op googloh wanter wwwuh.werkstukjeh.com ik helup je wel toch groetjuhs.spreekbeurt schreef:haaaay iedereeeeen! ikuh moetuh een spreekbeurtjah houden over WO2, nu vraag ik aan julieuh: wat hielduh dit innuh?
xxx
- Zhukov
- Lid
- Contacteer:
Precies!!Marc 82 Recon schreef:Moderators...
kunnen we misschien als het over zulke dingen gaat geen regeltjes vastleggen dat we niet van die posts van 1 zin krijgen en wij zelf maar moeten uitzoeken waar ze info over willen?
En als we dan toch bezig zijn, kunnen we dan ook geen regel invoeren die het gebruik van een dergelijke taal als hierboven tegen gaat? Het hoeft echt geen Hoch-Nederlands te zijn wat hier wordt gepost, maar iedereen kan toch fatsoenlijk duidelijk maken wat er verwacht wordt zonder met rare uitgangsvormen te komen?
Er zijn zat andere fora op internet waar ze popiejopie genoeg kunnen doen, laat dit alstublieft een forum blijven waar men op niveau post en serieus met elkaar omgaat.
Вместе мы непобедимы
- Zhukov
- Lid
- Contacteer: