Nemodossier geschiedenis

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Inge van Overveld

Nemodossier geschiedenis

Bericht door Inge van Overveld »

hallo
Ik maak een werkstuk over de 2e wereldoorlog. Mijn vraag was: Welke beeld hadden/hebben de Nederlanders van de Duitsers en de Duitsers van de Nederlanders
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Het gross van de Nederlanders zag de Duitsers als bezetters. Ze waren kwaad dat Duitsland hun land binnen viel. Wel waren de meeste Nederlanders rationeel genoeg om te beseffen dat het grootste gedeelte van de Duitse soldaten ook maar jongens waren die moesten.

De Duitsers zagen Nederlanders als volksDuitsers. Mensen met het juiste bloed. Ze waren vaak vriendelijk en correct tegen de Nederlandse bevolking. Ze kregen hier ook opdracht toe.

Een Duitser die in Nederland was gestationeerd was hier blij mee. Het betekende een rustige tijd voor hem.
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

Het gross van de Nederlanders zag de Duitsers als bezetters. Ze waren kwaad dat Duitsland hun land binnen viel. Wel waren de meeste Nederlanders rationeel genoeg om te beseffen dat het grootste gedeelte van de Duitse soldaten ook maar jongens waren die moesten.
Ik denk dat dit vooral in het begin van de oorlog was... En zeker na de oorlog. Want ja.. als je iemand als vijand ziet ga je hem niet bekijken als gewone jongen. Dit is natuurlijk mijn visie op het thema
Plaats reactie