hallo
Ik maak een werkstuk over de 2e wereldoorlog. Mijn vraag was: Welke beeld hadden/hebben de Nederlanders van de Duitsers en de Duitsers van de Nederlanders
Nemodossier geschiedenis
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
Het gross van de Nederlanders zag de Duitsers als bezetters. Ze waren kwaad dat Duitsland hun land binnen viel. Wel waren de meeste Nederlanders rationeel genoeg om te beseffen dat het grootste gedeelte van de Duitse soldaten ook maar jongens waren die moesten.
De Duitsers zagen Nederlanders als volksDuitsers. Mensen met het juiste bloed. Ze waren vaak vriendelijk en correct tegen de Nederlandse bevolking. Ze kregen hier ook opdracht toe.
Een Duitser die in Nederland was gestationeerd was hier blij mee. Het betekende een rustige tijd voor hem.
De Duitsers zagen Nederlanders als volksDuitsers. Mensen met het juiste bloed. Ze waren vaak vriendelijk en correct tegen de Nederlandse bevolking. Ze kregen hier ook opdracht toe.
Een Duitser die in Nederland was gestationeerd was hier blij mee. Het betekende een rustige tijd voor hem.
- Narcolepticus
- Lid
Ik denk dat dit vooral in het begin van de oorlog was... En zeker na de oorlog. Want ja.. als je iemand als vijand ziet ga je hem niet bekijken als gewone jongen. Dit is natuurlijk mijn visie op het themaHet gross van de Nederlanders zag de Duitsers als bezetters. Ze waren kwaad dat Duitsland hun land binnen viel. Wel waren de meeste Nederlanders rationeel genoeg om te beseffen dat het grootste gedeelte van de Duitse soldaten ook maar jongens waren die moesten.