rotterdam in de tweede wereldoorlog

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
meertjuhh

rotterdam in de tweede wereldoorlog

Bericht door meertjuhh »

heej, maybe kunnen jullie mij helpen... ik moet een spreekbeurt in het engels over rotterdam in de tweede wereldoorlog houden..ik heb al gezocht bij google maar dan komen er hele lappen text en het mag maar 2 minuten duren..wat zijn nou ongeveer de belangrijkste gebeurtenissen die ik een beetje makkelijk kan uitleggen? heeel erg bedankt alvast!
groetjes meertjuhh
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56

Bericht door YPPY »

Het bombardement lijkt me toch wel de belangrijkste gebeurtenis. Als je even naar Rotterdam gaat, hebben ze bij een infocentrum in het centrum leuke plattegrondjes met voor en na. :)
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34

Bericht door LKP »

ik heb al gezocht bij google maar dan komen er hele lappen text en het mag maar 2 minuten duren.
Kom op nou zeg, wil je soms ook dat we voor elke dag gaan beslissen hoeveel boterhammen je bij het ontbijt moet eten :yearning:

Dan maak je een SAMENVATTING!!!

Of is dat tegenwoordig soms te moeilijk om dat te doen. :mad:

PS: maar wel goed dat je eerst bij Google hebt gekeken, voordat je het vroeg, dat is tenminste nog IETS positief aan dit berichtje O-)
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Ik denk dat de suggestie van YPPY een hele goede is.
Als je je beperkt tot bijvoobeeld het bombardement, zal het niet te lang gaan duren.
Dan zouden twee minuutjes prima zijn voor een kleine presentatie.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 1 gast