Ortsgruppe

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
johan
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2003, 18:31

Ortsgruppe

Bericht door johan »

hallo beste mensen, ik ben johan, 15 jaar en zit op het johan de witt gymnasium te dordrecht, ik ben bezig met een geschiedenis opdracht en ik moet met speod weten wat een "ortsgruppe" inhoudt, en welke functies deze heeft.
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Ik heb hier wat informatie gevonden over de Ortsgruppe. Er is behoorlijk weinig te vinden via google of iets dergelijks, maar als je op gerichte sites zit over het Duitse leger, zou je nog wat moeten kunnen vinden. Dit is de link waar ik deze info vandaan heb:

http://www.skalman.nu/third-reich/nsdap ... sation.htm
Each Gau were divided into several Kreise (led by the local Kreisleiter). The total number of Kreise were 920 in 1943.
Each Kreis was divided into several Ortsgruppen (led by a Ortsgruppenleiter). The Ortsgruppe were the basic unit of the NSDAP and had (at least) fifteen members. The 30.601 Ortsgruppen the divided into Zellen (led by a Zellenleiter) and the 121.406 Zellen were divided into 539.774 block (led by a Blockleiter). The Blockleiter was responsible for 40 to 60 Households and kept an index (Haushaltskarten) about them all, assessing their attitudes to the Party and the State.
(By Helly Angel & Marcus Wendel)
Plaats reactie