Oorlogje spelen, goed of slecht?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

:D Tesla coils rule huh?

Maar waar jij bang voor bent is dat kindjes alles willen fraggen wat ze zien. Dit zal alleen mar gebeuren wanneer kinderen beseffen dat wat ze op een schermpje doen ook in het echt kan.
Als het in het echt niet kan dan is er namelijk niets om bang voor te zijn.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Als ik het op mijzelf projecteer: ik weet wel dat het in het echt zou kunnen, maar ik heb er geen behoefte aan en zou het ook een ander niet aan willen doen. Ik kan me voorstellen echter, dat er mensen (kinderen) zijn waarbij die geestelijke barriere niet aanwezig is, of slecht werkt, waar die spelletjes een andere indruk achter kunnen laten dan bij mij.

Als ik Unreal Tournament uitzet is het ook echt afgelopen en blijft er niets sluimeren.

Ik ben geen onderzoeker, dus zou niet kunnen zeggen of die kinderen er echt zijn en hoeveel het er zijn, maar ik vermoed er alleen maar een eindje op los.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

jaa..je hebt wel gelijk hoor ergens...
want ik heb wel eens de hele dag zitten spelen en dan ben ik mijn dromen nog bezig.
Wanneer ik dan naar de winkel ga duurt t ff tot het tot me doordringt dat ik daar ben om melk to kopen ipv rockets.
Maar om nou een geweer te kopen om dan mensen te bezeren?? nee hoor.
Maar er zullen vast wel mensen zijn die dat extremer hebben.
Ik denk alleen dat wanneer de mens(heid) ophoudt zijn kop in het zand te steken ook alle mensen die de wereld niet zo tof vinden beter in hun vel komen te zitten.
En daarom zal het ook in minder mensen opkomen om een ander pijn te doen; omdat mensen zelf minder pijn hebben.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

benmaf schreef:Wanneer ik dan naar de winkel ga duurt t ff tot het tot me doordringt dat ik daar ben om melk to kopen ipv rockets.
Humorrrr bovenste plank! :D

Dan nu de vraag: hoe krijgen we de kop van "de wereld" uit het zand!? Volgens mij gewoon NIET. Er is geen beweging in te krijgen. Individueel weten we 't wel, maar als groep niet.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

nee joh!
het waren toch altijd de individuen die het voor de groep verzieken en trouwens uiteindelijk zijn het leiders die groepen aansturen en zijn het dus nog steeds individuen.
Nou moet je natuurlijk om te beginnen al aardig maf zijn om uberhaupt iemand anders te willen leiden.
En kop uit het zand..ja ach..er is maar 1 remedie volgens mij: Be excellent to each other and..
Party on dude's!!
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

De massa laat zich wel door het individu leiden (met lange ij in sommige gevallen). Er zijn zoveel mensen die weten hoe het moet, maar toch is er overal haat en nijd in de wereld, hoe verklaar je dat dan?

Annonymously we follow.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
generaal
Lid
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 okt 2002, 22:45

Bericht door generaal »

oorlog bad peace good :lol:



soms is oorlog goed :( anders verlies ik me baan :twisted: :!:
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

generaal schreef:soms is oorlog goed :( anders verlies ik me baan :twisted: :!:
We kunnen soldaten anders ook wel inzetten als aanvulling op de politiemacht of bijvoorbeeld voor hulp wanneer dijken doorbreken enzo. Of zeehondjes redden op de waddenzee :D
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Jah man ! op elke hoek van elke straat een soldaat!
een soort van guardia sevilla!
Voorkom je van die situaties zoals die in venlo. :D
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Het zou het mooiste zijn als we oorlog konden uitbannen, maar ik ben bang dat het een utopie blijft.

Alleen al vanwege het principe van wederzijdse afschrikking.
Oftwel:
To be prepared for war is one of the most effectual means of preserving one.
-George Washington, speech (first annual adress to Congress, 1790).
en:
Politics is war without bloodshed while war is politics with bloodshed.
-Mao Tse-Tung, 1938
Zo denken een paar historische figuren erover.
Zoals reeds eerder bediscussieerd zit er niet echt een ontwikkeling in de denkwijze van mensen, dus mag ik deze uitpsraken wel even erbij trekken om de dingen in historisch perspectief te plaatsen.

Voorts nog een interressante uitspraak van Norman Schwarzkopf:
Een beroepsmilitair beseft dat oorlogvoeren neerkomt op mensen doden en verminken; kinderen van hun vader en moeder beroven. Pas als je voor het eerst meemaakt hoe een soldaat in je armen sterft terwijl jij alleen maar machteloos kunt toekijken, begrijp je de verschrikkingen van de oorlog.
Elke militair met een greintje fatsoen zou tegen oorlog moeten zijn. En toch zijn sommige zaken nog de moeite waard om voor te vechten.
Al dacht Joseph Stalin er iets genuanceerder over (...)
A single death is a tragedy,
a million deaths is a statistic.
Ik wil nog wel even met een wat positiever geluid afsluiten.
H.G. Wells:
Civilization is a race between education & catastrophe.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

PPL schreef:A single death is a tragedy,
a million deaths is a statistic.
Joseph Stalin was een schurk, met meer doden op zijn geweten dan Adolf Hitler. Het is erg, maar hij heeft wel gelijk. Dingen grijpen je eerder aan wanneer je verplaatst in die ene persoon of in de achterblijvers. Die miljoen doden hebben geen gezicht, je kent de persoonlijke tragedies niet. Het is een getal, zonder echte inhoud. Totdat je de wanden met foto's gaat bekijken in Auswitz bijvoorbeeld. Tot je in contact komt met de verhalen.

Daarom laat een film als Shindlers-List ook niet gewoon zomaar wat zien, maar volgt individuelen wat beter. Je leer mensen kennen in de film, zodat er je je ook beter kunt identificeren met hen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
sp3c
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 okt 2002, 11:30
Locatie: den haag

Bericht door sp3c »

kinderen die oorlogje spelen die doen dit niet zozeer omdat ze oorlog leuk vinden maar meer omdat ze elkaar willen aftroefen.

als ze iemand neerschieten dan denken ze niet 'ik heb hem vermoord' maar 'ik heb gewonnen' het is een spel net zoals voetbal, ijshockey en paintball spellen zijn.

heb dr dan ook nix op tegen, als kinderen ouder worden merken ze vanzelf wat oorlog min of meer inhoud (dood&verderf) en dan houden ze er mee op.

En ik vind idd ook dat in een perfecte wereld oorlog niet mogenlijk zou moeten zijn maar we leven dan ook niet in een perfecte wereld.
Sommige zaken zijn het zoals gezegd waard om voor te vechten.
Ik noem vrijheid van meningsuiting en godsdienst of gelijke rechten voor vrouwen bv.

Als je van jouw 'way of life' houd dan is het geen schande als je er voor zou willen vechten (en doden).
And now I'm flying, like an angel, to the sun!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

jaa; ik had het er trouwens met mijn moeder over, en zij zei dat spelen ook vaak een vorm van verwerken is.
Dus misschien wel van wat ze op het nieuws zien of zo.
Dus misschien is het wel zo dat als er minder geweld te zien is op tv kinderen minder oorlogje gaan spelen.
Maar ik weet niet; misschien is het een onderzoek waard?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
sp3c
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 okt 2002, 11:30
Locatie: den haag

Bericht door sp3c »

het lijkt me sterk, kinderen willen zich gewoon in een fantasiewereld vermaken.

als je geen oorlog meer uitzend gaan ze p0k0m0n naspelen (gaan ze met van die rood/witte ballen naar elkaar gooien ... 'ik kies jouw blabla-achu!!!!!'
And now I'm flying, like an angel, to the sun!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

LOL
Doe mij ook een rood/witte bal!
:+
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie