foute kleding??

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Sbf.Koch
Sorry, maar dit is één van de meest ondoordachte en bevooroordeelde uitspraken die ik tot nochtoe ben tegengekomen op het forum.
100% mee eens. Ongenuanceerd en Onjuist.

Waarom schrijf je dit zo, Jelle H ?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Koch, ik neem niet de moeite om op jou bericht in te gaan. Het onderstaande zegt wel genoeg.

Uit onderzoek blijkt dat 79 procent van de journalisten in Nederland zich naar eigen zeggen politiek gezien ‘links’ dan wel ‘links van het midden’ beschouwt (ten opzichte van 1% die zich ‘rechts’ noemt).

Bron: Volkskrant

http://forum.volkskrant.nl/weblog/stori ... 22/6973734
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jelle,

De politieke (privé) voorkeur van een journalist betekent niet per sé dat alles wat deze journalist schrijft ook gekleurd is. Journalisten worden verondersteld objectief te berichten.

Tevens slaat de term "communisten" in je betoog helemaal de plank mis.

Niet iedereen met een linkse voorkeur is communist, vriend.

Nogmaals: Ongenuanceerd en onjuist.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Arjen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ja..zeker. Ik ben namelijk van mening dat van alle berichten die ik lees nog geen 1% links is. Daaruit kan ik alleen maar concluderen dat mensen zichzelf niet zien voor wie ze zijn. Los hiervan is het erg moeilijk om je mening voor je te houden wanneer je schrijft. Jullie zullen vast mijn mening wel uit deze reactie op kunnen maken. Ik vind wel dat veel journalisten hier goed in zijn.

@ Jelle: waar vindy jij al dit linkse gebral? Dan kan ik misschien wat lezen van gelijk gestemde zielen. Bij voorbaat dank.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

@ Jelle H.

Als je de moeite niet neemt om op mijn post te reageren, geef je in feite toe. Want anders zou het makkelijk moeten zijn mijn ongelijk te bewijzen, niet?

Welnu, simpele vraag, nogmaals:

Schrijf nu eens een stukje over uit een willekeurige krant dat volgens jou links/communistisch is en herschrijf het eens volledig objectief.
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Sbf.Koch schreef:@ Jelle H.

Als je de moeite niet neemt om op mijn post te reageren, geef je in feite toe. Want anders zou het makkelijk moeten zijn mijn ongelijk te bewijzen, niet?

Welnu, simpele vraag, nogmaals:

Schrijf nu eens een stukje over uit een willekeurige krant dat volgens jou links/communistisch is en herschrijf het eens volledig objectief.
Ik hoef helemaal geen gelijk te hebben. Ik kan schrijven wat ik wil, je zou het nooit met mee eens worden. Bovendien 'weet ik niks van journalistiek' weet je nog? Jij bent rood, ik ben rechts.
Laatst gewijzigd door Jelle H. op 03 okt 2005, 18:55, 2 keer totaal gewijzigd.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Zhukov
Lid
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Jelle H. schreef:Ik hoef helemaal geen gelijk te hebben. Ik kan schrijven wat ik wil, je zou het nooit met mee eens worden, jij bent rood, ik ben rechts.
Nou nou, Koch is toch niet de eerste persoon die me te binnen schiet als je het over Communisten hebt...
Вместе мы непобедимы
Opgeheven account 1427

Jelle H. schreef: Ik hoef helemaal geen gelijk te hebben. Ik kan schrijven wat ik wil, je zou het nooit met mee eens worden. Bovendien 'weet ik niks van journalistiek' weet je nog? Jij bent rood, ik ben rechts.
_/-\o- Sinds wanneer zijn VVD'ers rood _/-\o-

En hoezo, ik zou het nooit met je eens worden? Wat ongeloofelijk zwak zeg, bijna grappig.

Goed, volgende poging. Neem een willekeurig krantenbericht dat jij links/rood/communistisch vindt en leg eens uit wat daar links aan is... En dan heeft het niets meer te maken met gelijk halen. Maar als je bang bent voor tegencommentaar, moet je het vooral niet doen.
Zhukov schreef: Nou nou, Koch is toch niet de eerste persoon die me te binnen schiet als je het over Communisten hebt...
Inderdaad :wink:
vincent
Lid

Bericht door vincent »

VVD is de laatste tijd gewoon een liberale PvdA :x
hopelijk maken de veranderingen van de laatste tijd de VVd weer echt 'echte partij.
Daarnaast, sommige krantenartikelen zijn toch echt wel rood getint. Neem bijvoorbeeld de RTL4 nieuws teletekst artikelen eens door. Het zit vol van Anti-rechtse artikelen.
Ik heb er geen kracht meer voor
Opgeheven account 1427

vincent schreef:VVD is de laatste tijd gewoon een liberale PvdA :x
hopelijk maken de veranderingen van de laatste tijd de VVd weer echt 'echte partij.
Daarnaast, sommige krantenartikelen zijn toch echt wel rood getint. Neem bijvoorbeeld de RTL4 nieuws teletekst artikelen eens door. Het zit vol van Anti-rechtse artikelen.
Heb ik zojuist gedaan... niets gemerkt. Noem eens een voorbeeld?
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

vincent schreef:VVD is de laatste tijd gewoon een liberale PvdA :x
Precies, van de VVD is weinig meer over. Het is allemaal begonnen met het vertrek van Bolkenstein, en onlangs Wilders natuurlijk..
Opgeheven account 1427

Jelle, zou je zo vriendelijk willen zijn om in te gaan op mijn vorige vraag?
vincent
Lid

Bericht door vincent »

Noem eens een voorbeeld?
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/) ... r_vuur.xml

De regering van de Amerikaanse president Bush ligt opnieuw onder vuur door 'onethisch gedrag'. Uit onderzoek van het Amerikaanse Congres blijkt dat belastinggeld is gebruikt om propaganda voor het eigen beleid te financieren.
Het Bush beleid is regeringsbeleid, wat is het probleem?

en dan het bericht over Hariet Meirs
Bush wil opnieuw een vertrouweling plaatsen op een belangrijke positie
"opnieuw" zegt net zoals het woord "weer"
dat je het zat bent.
enkele voorbeelden: moet ik weer m'n spruitjes opeten?
moet ik opnieuw m'n spruitjes opeten?
beter was geweest om het woord opnieuw door wederom te vervangen, dat is een neutraal woord.
Ik heb er geen kracht meer voor
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Vincent, ik ben het met je eens en vind het een goed voorbeeld maar ik ben bang dat je Koch niet kan overtuigen. Hij denkt immers dat zijn intellect stukken hoger ligt dan de onze..

Zo weet ik niks van journalistiek af en ken ik de betekenis van communist niet..

Nutteloze discussie.
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

En weet je wat ik nog het ergste vind, links lullen en het 'opnemen voor de minima' en ondertussen rechts de zakken vullen.

Neem Rosenmuller, voorzitter van een zogenaamde 'integratie-comissie' (samen met Maxima) waarmee hij duizenden euro's per maand verdiende voor een paar uur in de week.

Volgens de betrokken allochtoonse vrouwen kwam hij (bijna) nooit opdagen, gunde hij de allochtoonse vrouwen geen 1 woord laat staan een blik en gedroeg meneertje zich nog meer als prins dan Maxima als prinses..

Lekker he!?
Plaats reactie