Is het waar van die kapper's ??????

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Just Me
Lid

Is het waar van die kapper's ??????

Bericht door Just Me »

Is het echt waar dat de nazi's ervoor zorgden dat alle kapper's verzameld werden om vrouwen te half-kaal te scheren ze te beloven dat ze een netjes werden geknipt om daarna vergast te worden want ik vins het erg ziek stel je voor dat zoiets nu weer gebeurt IN NEDERLAND..
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Hoi Just Me,

In concentratiekampen werden de gevangenen idd vaak geknipt en geschoren. Dit om luizen en ziektes tegen te gaan. Zou je je vragen zoveel mogelijk in een onderwerp willen houden ?
Just Me
Lid

bedankt

Bericht door Just Me »

Is goed en bedankt nog :)
Mr_Flibble
Lid
Contacteer:

Bericht door Mr_Flibble »

Roel R. schreef:Hoi Just Me,

In concentratiekampen werden de gevangenen idd vaak geknipt en geschoren. Dit om luizen en ziektes tegen te gaan. Zou je je vragen zoveel mogelijk in een onderwerp willen houden ?
Slachtoffers werden net zo goed kaalgeschoren voordat ze de gaskamers in gingen.

Het verzamelde haar werd aan de textielindustrie in Duitsland verkocht. Daar werd tapijt en voering voor jassen van gemaakt en matrassen werden er mee gevuld.
In Tabulas Argenteas Refero
Just Me
Lid

ik heb meelij

Bericht door Just Me »

so da's extreem
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Ik kan je aanraden de documentaire "Shoah" van filmmaker Claude Lanzmann te zien en daarbij vooral te letten op het interview met kapper Abraham Bomba.

http://www.imdb.com/title/tt0090015/
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Mr_Flibble
Lid
Contacteer:

Bericht door Mr_Flibble »

Inderdaad extreem. Zo werd er toch nog een slaatje geslagen uit de vernietiging van de zogenaamde untermenschen. :(

Ik ben twee weken terug in Auschwitz-Birkenau geweest.

Deze foto die ik gemaakt heb is maar van een klein gedeelte van het totaal wat in die ene kamer ligt. Allemaal haar wat nog niet verscheept was toen de Russen het kamp bevrijdden. Sommige lokken nog in hun originele vlecht
Afbeelding
In Tabulas Argenteas Refero
earlymb
Moderator
Moderator
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Anders dan meestal wordt aangenomen werd dit niet uit alleen uit puur haat maar voorla om koude, berekende economische redenen gedaan. De SS was een zakenimperium op zich, dat gigantische winsten maakte door het gebruik van slavenarbeid, het verhuur van arbeiders aan allerlei andere firma's die daarvoor per persoon een som betaalden aan de SS (die dit uiteraard niet deelden met de betreffende arbeider), de handel in gestolen goederen en het sorteren van afval (= menselijke resten). Lijken werden uitgekookt om van het afgescheiden vet zeep te kunnen maken, en beenderen werden vermalen en als meststof gebruikt. Te walchelijk voor woorden! :cry:

Grtn

David
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Hoewel de feiten al walchelijk genoeg zijn is het "zeep verhaal" overtrokken. Er zijn idd. experimenten geweest om zeep te maken van menselijke vetten maar deze mislukten en het kwam nooit verder dan deze tests.

Vergeet overigens de Reichsbahn niet, die een speciaal reisbureau in het leven riep die groepsreizen regelden voor de te deporteren joden. Alles enkele reis natuurlijk.
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
John Rambo
Lid

Re: Is het waar van die kapper's ??????

Bericht door John Rambo »

Just Me schreef: stel je voor dat zoiets nu weer gebeurt IN NEDERLAND..
Mag ik vragen waarom dit weer zou gebeuren in nederland? :?
Just Me
Lid

Bericht door Just Me »

want ik ken een paar gekken uit mijn klas en hun vader is zo ziek om hun te leren om buitenlanders te haten en iedereen met een ander geloof dan hun te vermijden
seabee
Lid

Bericht door seabee »

Mr_Flibble schreef:Inderdaad extreem. Zo werd er toch nog een slaatje geslagen uit de vernietiging van de zogenaamde untermenschen. :(

Ik ben twee weken terug in Auschwitz-Birkenau geweest.

Deze foto die ik gemaakt heb is maar van een klein gedeelte van het totaal wat in die ene kamer ligt. Allemaal haar wat nog niet verscheept was toen de Russen het kamp bevrijdden. Sommige lokken nog in hun originele vlecht
Ik heb ooit een documantaire gezien over een joodse kapper in auschwitz, deze man moest ook de vrouwen knippen voordat ze de gaskamer in gingen. De man kreeg zijn eigen vrouw te knippen en zij wist niet wat er ging gebeuren en hij wel. Dat is toch wel een verhaal wat mij altijd is bijgebleven. Het is natuurlijk voor hem het moeilijkste moment in zijn leven geweest. :cry: :cry:
CAN DO
Just Me
Lid

Bericht door Just Me »

Die man werd toch geinterviewd door een franse journalist en terwijl hij zijn haar knipte moest hij vertellen wat er precies gebeurt was ik vond het inderdaad zielig ja en als hij probeerde z'n vrouw uit te leggen hoe het nou eigenlijk zat zou hij door de nazi's "die erbij stonden te kijken"vermoord worden toch??/ :!:
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Zoals ik al schreef...
Harro schreef:Ik kan je aanraden de documentaire "Shoah" van filmmaker Claude Lanzmann te zien en daarbij vooral te letten op het interview met kapper Abraham Bomba.

gastje

Bericht door gastje »

Harro schreef:Zoals ik al schreef...
Harro schreef:Ik kan je aanraden de documentaire "Shoah" van filmmaker Claude Lanzmann te zien en daarbij vooral te letten op het interview met kapper Abraham Bomba.

Bedankt Harro was al een tijd naar de documenteraire Shoad op zoek dank zij jou hoeft dat nu niet meer
Hartelijk dank daar voor
HARRO
Plaats reactie