Is er rondom Weert gevochten?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Is er rondom Weert gevochten?

Bericht door Bart M. »

Ik ben een reliczoeker en vind nogal wat dingen. Ik weet echter niet of er rond weert gevochten is. Van mijn Opa heb ik wel gehoord dat de Duitsers na de verovering van Nederland vernietigd materiaal en dode paarden hier hebben begraven. Weet iemand hier meer over?
Dictators die, like all men.
Gast

Bericht door Gast »

volgens mij is er in de omgeving van weert wel gevochten heb dat gelezen in een boek .
zal vannavond even op zoeken welk boek heb is en zal het hier dan even voor je meer zetten.
Magneet
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 jun 2004, 07:47
Locatie: Budel

Bericht door Magneet »

er is zeker gevochten, kanalen zijn toch iets waarlangs het net iets makkelijker te verdedigen is. Misschien dat er in de bossen rondom weert iets ligt maar verder zal je weinig vinden denk ik aangezien er nu veel meer bebouwd is dan toen
Gast

Bericht door Gast »

De militaire kazerne is bij mij om de hoek. En als ik daar langs rij kom ik vanzelf bij de tennisbaan en een bos. In dat bos zijn volgens mijn grootvader resten van nederlands materiaal begraven. Ik vind er met de metaaldetector regelmatig iets. Maar ik ga meestal met de brommer naar plekken waar ik zeker weet dat er gevochten is en dat ik iets boven haal.
Ik ga er eens een keer uitgebreid zoeken. Ik heb deze vraag gesteld om het te bevestigen. En inderdaad ja ik weet dat de kanalen een goeie manier van verdedigen waar. Hoewel als ik daar ga zoeken maar met een magere opbrengst thuiskom (hulzen en granaatscherven).
Reich scollector

Bericht door Reich scollector »

HEE waarom ben ik gebanned?

Wie is de forumbeheerder?

Hoe kan ik met hem in contact komen?
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

PM ;)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Je hebt reeds een email ontvangen. Doorposten op dit forum wil ik je afraden, zie hiervoor de inhoud van mijn email.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gesloten