Ik vraag me af wat jullie mening over grafrovers. Wanneer gaat iemand te ver met slagveldrelics? Ik persoonlijk vind het oke als vondsten in een privé verzameling een plekje krijgen en dat ze geconserveerd word. Maar iemand die letterlijk van lijken gaat plukken of vondsten zoekt voor het geld een grafrover.
Wat vinden jullie hierover?
Vanaf wanneer is iemand een grafrover?
-
- Lid
Vanaf wanneer is iemand een grafrover?
Entrenchments are drainpipes for blood. (James Brook, 1914-1918 veteran)
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- smaug
- Lid
Mijn grens ligt ergens ,waneer mensen complete geraamtes gaan meenemen, verplaatsen, vernietigen,etc.
Dus daadwerkelijk grafschennis, en geen enkel respect voor de overledene.
Maar als je b.v een R.K vindt in een graf mag je het wat MIJ betreft houden.
Ps dit is een PERSOONLIJKE mening, en staat los van de wetgeving en ander regels wat betreft grondonderzoek etc etc.
Dus daadwerkelijk grafschennis, en geen enkel respect voor de overledene.
Maar als je b.v een R.K vindt in een graf mag je het wat MIJ betreft houden.
Ps dit is een PERSOONLIJKE mening, en staat los van de wetgeving en ander regels wat betreft grondonderzoek etc etc.
hilbillyspeak : ah is sure ah doesn't knows whut yer talkin' about.
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Op het moment dat je met het zoeken menselijke resten vindt moet je alles laten liggen zoals je het gevonden hebt. Dan moet je de juiste instanties op de hoogte stellen van je vondst. Hun weten er verder wel raad mee wat er mee moet gebeuren. Als je na het onderzoek nog spullen mag hebben dan vindt ik dat prima. Maar ik vindt het hardstikke slecht als je dingen in een graf weg gaat halen zonder dat men nog de indentiteit van de persoon is vast gesteld.
- Zitadelle
- Lid
- Contacteer:
Ik vind het ronduit egoïstisch om originele items die je vindt op het slagveld gewoon lekker in je kast thuis te bewaren - zodat niemand anders het kan bekijken.
Ik vind dan ook dat alles wat gevonden wordt op het slagveld, verplicht gemeld moet worden aan een museum of studiegroep.
Maar dat is mijn mening.
Ik vind dan ook dat alles wat gevonden wordt op het slagveld, verplicht gemeld moet worden aan een museum of studiegroep.
Maar dat is mijn mening.
http://www.t-kwadraat.nl/
It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
- Harro
- Lid
Jongens, afkappen. Volgens mij is het Mc Reynolds weer!!!
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?p=108300#108300
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?p=108300#108300
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 14 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator