Oosterhout Noord-Brabant

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
dday-overlord
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 mar 2005, 07:28
Locatie: Oosterhout

Oosterhout Noord-Brabant

Bericht door dday-overlord »

hey,

Ik ben op zoek naar informatie over Oosterhout in Oorlogstijd.
Zijn er mensen die er iets van weten?
Alle info, teksten, foto, film is welkom.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56

Bericht door YPPY »

Welke Oosterhout bedoel je? Er zijn er toch 2?
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem

Bericht door Nico Roelofs »

YPPY schreef:Welke Oosterhout bedoel je? Er zijn er toch 2?
Aan zijn topicnaam te lezen Noord-Brabant. :P Helaas die want over de Oosterhout in de betuwe had ik zat kunnen vertellen.
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56

Bericht door YPPY »

Wat stom. :D

Zoeken op internet is ook lastig, ik kom steeds bij de verkeerde Oosterhout of het gaat over wat anders.

Ben je al in de plaatselijke bibliotheek geweest?
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gebruikersavatar
dday-overlord
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 mar 2005, 07:28
Locatie: Oosterhout

Bericht door dday-overlord »

Ik heb een aantal kleine boekjes, zeg maar veredelde folders met info over Oosterhout.
Maar daar staat maar weinig in, en ik denk dat er zelfs in Oosterhout meer gebeurd is dan alleen dat.
Ik verwacht geen grote schokkende verhalen, maar meer dingen richting verzet en omgang met de bezettter etc.

De reden is dat ik samen met een ander persoon uit Oosterhout een studie op wil zetten over Oosterhout in oorlogstijd.
Dit is eigenlijk een soort algemene oproep dus.

Thanks anyway!
Gast

Bericht door Gast »

Met Google is wel wat te vinden. Bijvoorbeeld met "Oosterhout Breda bevrijding". Dat levert zo'n 250 treffers, maar als je het aantal trffers per pagina op 100 zet. Ben je daar snel doorheen. De meeste links zijn duidelijk niet interressant, maar een paar wel. Ik heb er Breda bij gezet omdat een site die over Oosterhout in de oorlog gaat vrijwel zeker ook ergens Breda noemt.
Waarschijnlijk kom je met de gevonden links wel verder. En anders wat andere woorden gebruiken.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing, ClaudeBot en 0 gasten