Zijn wij toe aan een andere staatsvorm?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten

Ben je tevreden met onze huidige staatsinrichting?

Ja, hartstikke tevreden
2
20%
Mja, het kan er mee door maar het zou wel beter kunnen.
5
50%
Nee, absoluut niet.
3
30%
 
Totaal aantal stemmen: 10

Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

benmaf schreef:
Maximus schreef: je kan doen en laten wat je wilt, want er is dan geen instantie die je tegen houdt of straft.
Het spijt me voor je dat jij geen enkele andere reden kunt vinden om mensen geen pijn te doen dan een regeltje die weer kracht bijgezet wordt door het politionele apparaat.
Gelukkig ziet Maximus het een beetje gezond.

Ik vind het erg ongezond dat jij ervan uit te gaan dat er geen andere oorzaak is voor het feit dat mensen anderen pijn doen dan het bestaan van regeltjes.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Hee Okke; je doet een beetje flauw vind ik de hele tijd want ik ben volgens mij toch duidelijk genoeg; je moet alleen wel een beetje (durven) meedenken met wat ik bedoel te zeggen.
Ik begrijp niet hoe je letterlijk alles wat ik zeg verkeerd op kunt vatten.
Wanneer je alles uit de context trek slaat het vaak niet echt ergens meer op.
Ik ben trouwens ook van mening dat je de motivatie van het maken van een regering en het daadwerkelijke effect ervan moet scheiden van elkaar; want ik heb nooit gezegd dat het vormen van een democratie bedoeld is om arie te zijn; alleen dat het ontsproten is uit een misleide geest.

1

Anyway ik wil wel ff wat dingen verduidelijk hoor; je suggereerde dat in de klassieke geschiedschrijving en erhalen een bepaalde waarheid te vinden is en die is volgens jou dat mensen elkaar altijd pijn gedaan hebben.
Prima; maar gezien het geschreven is over mensen die onder een totalitair regime leefden en door mensen die onder een totalitair regime leefden heeft het geen enkele betrekking op de situatie die ik wenselijk vind.

2

Ik schrijf overigens ook niet elke keer dat iemand niet tof is toe aan een staatsvorm; dat heb ik al eerder gezegd, maar aan regeltjes en de noodzaak om te defeniëren; want daarmee sluit je de werkelijkheid buiten en dat is het begin van alle ellende.
Ik zeg wel dat een groot gedeelte van deze ellende begint bij een staatvorm. Vandaar dat ik het ontbreken van een staatsvorm wenselijk zou vinden.

3

Toen Kain Abel ter aarde sloeg was er wel degelijk sprake van regelgeving; namelijk die van god of heb kje de bijbel niet goed gelezen, want die ouwe tiran op zijn wolk had allang zijn wil gedicteerd aan adam en eva.

4

Ik bedoelde duidelijk te maken dat je beloond wordt voor een grote bek en hebberigheid en dat het daarom LIJKT alsof je bestraft wordt voor je vriendelijkheid.
Eigelijk ook dat elke keer dat je iets defeniëerd jij voor een ander bepaalt wat al dan niet tof is en dat is niet tof. Vandaar dat ik zeg dat vriendelijkheid beperkt wordt door regeltjes en zulks.

5

Ik ben stellig van mening dat een orgaan dat alle slechte dingen van mensen in hokjes plaatst en opschrijft en met geen woord rept over de goeie aspecten per definitie de nadruk legt op de negatieve dingen van mensen en daarmee de negatieve dingen bevorderd; net zoals een baas die nooit een compliment geeft maar alleen een klacht wanneer je iets verkeerd doet.




Anyway..ik heb niet het idee dat jij echt wil begrijpen wat ik bedoel dus ik denk dat ik maar eens met deze discussie ga stoppen. Of je moet nog iets te melden hebben wat de moeite waard is en daadwerkelijk ingaat op wat ik bedoel?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Eén vraagje aan benmaf:

Kan jij goede kanten zien aan het onderling afspreken wat wel hoort en wat niet hoort? Oftewel; zie jij enig nut in omgangsnormen met elkaar af te spreken?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Behalve het afdwingen van wat "respect" voor elkaar niet nee.
Want zelf dat doet het niet; want wanneer je er om moet vragen is het geen respect meer als je het mij vraagt.
Aan de andere kant is het volgens mij wel van belang om te uiten wat jij niet fijn vind, maar daadwerkelijk afspreken hoe daar mee omgegaan moet worden vind ik zo contraproductief.

Hoezo?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Jij zegt (letterlijk) dat jij geen goede kanten ziet aan het onderling afspreken wat wel hoort en wat niet hoort, behalve het afdwingen van wat "respect" voor elkaar. En zelfs dat doet het niet, zeg je.

Dat kan ik niet begrijpen.

Hoe kan je ooit tegen iemand zeggen dat hij iets doet wat niet gepast is als je niet vind dat afgesproken moet worden wat wel en niet gepast is?
Hoe moet je voor je eigen belangen opkomen als je belangen niet gedefinieerd zijn?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Het gaat volgens mij niet om gepast of ongepast, het gaat om hoe je je voelt. Wanneer jij uit dat je iets niet fijn vind en je uit dat door een droevig of pijnlijk (ofzo) gezicht vind ik het getuigen van liefde dat een ander daar op inspeelt.
Op die manier hoeven die dingen volgens mij niet gedefeniëerd te worden, dat heeft volgens mij ook weinig nut want ik kan van de een veel meer hebben dan van de ander afhankelijk van hoe iemand iets doet, ook wel afhankelijk van mijn bui enz. enz. enz.
Het hele punt is dat wat jij op een bepaald moment voelt afhankelijk is van zoveel dingen dat het niet te defeniëren is, maar je kunt het wel aanvoelen en dat is het belangrijkst.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Inderdaad, hoe je je voelt is van vele factoren afhankelijk en als je aangeeft dat je iets niet fijn vindt getuigt het van liefde als een ander daarop inspeelt.

Ik denk niet dat mensen onvoorwaardelijk daarop inspelen. Er wordt veel leed veroorzaakt in de wereld; en weinig daarvan wordt veroorzaakt omdat er regels zijn. Ze gebeuren ondanks het feit dat er regels zijn.

Met en zonder regels worden er vrouwen verkracht. Met en zonder regels worden mensen geslagen, misbruikt en vermoord. Het afschaffen van regels zorgt niet dater geen mensen spullen van een ander meer stelen om zichzelf de moeite te besparen die spullen op een andere manier te verkrijgen.

Het zou zo mooi zijn als mensen enkel zouden handelen vanuit liefde voor de ander. Met of zonder regels. Ik denk dat mensen niet alleen gedreven worden door liefde, maar ook door jaloezie, wraak, minachting, geldingsdrang, luiheid, etcetera.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ad 1 - De Klassieken
Anyway ik wil wel ff wat dingen verduidelijk hoor; je suggereerde dat in de klassieke geschiedschrijving en erhalen een bepaalde waarheid te vinden is en die is volgens jou dat mensen elkaar altijd pijn gedaan hebben.
Prima; maar gezien het geschreven is over mensen die onder een totalitair regime leefden en door mensen die onder een totalitair regime leefden heeft het geen enkele betrekking op de situatie die ik wenselijk vind.
Het heeft volgens mij wel degelijk betrekking op de situatie die jij wenselijk vindt, want jouw wenselijke situatie gaat uit van de goedheid van de mens en acht hem niet in gemotiveerd tot slechte dingen als jouw situatie zou bestaan.
De klassieken, legendes en sagen, sprookjes, geschiedschijving, de religieuze teksten; in geen van de teksten staat dat de mens van nature tof is en niet in staat tot slechte dingen. Onafhankelijk of de mens onderdeel van een systeem is of welk systeem hij deel van uitmaakt als hij tot een systeem behoort. Een situatie nastreven die alleen kan bestaan als de mens zich tot vriendelijkheid beperkt, is denk ik bij voorbaat gedoemd te falen, want de mensheid beperkt zich niet tot vriendelijkheid.

Ad 2 - De staatsvorm als bron van het kwaad
Ik schrijf overigens ook niet elke keer dat iemand niet tof is toe aan een staatsvorm; dat heb ik al eerder gezegd, maar aan regeltjes en de noodzaak om te defeniëren; want daarmee sluit je de werkelijkheid buiten en dat is het begin van alle ellende.
Ik zeg wel dat een groot gedeelte van deze ellende begint bij een staatvorm. Vandaar dat ik het ontbreken van een staatsvorm wenselijk zou vinden.
Dit is de kern van het verhaal, volgens mij. Jij denkt dat de mens beperkt wordt om tof te zijn door regeltjes, de noodzaak om te definiëren en de staatsvorm. Ik denk dat het probleem van de mens is dat hij slechte dingen doet. Dit wordt niet veroorzaakt door externe factoren als regelgeving of staatsvorm, maar is een eigenschap van het mens-zijn waar de mens nooit los van kan komen.

Ad 3 - Kaïn en Abel
Toen Kain Abel ter aarde sloeg was er wel degelijk sprake van regelgeving; namelijk die van god of heb kje de bijbel niet goed gelezen, want die ouwe tiran op zijn wolk had allang zijn wil gedicteerd aan adam en eva.
"Die ouw tiran" had zijn wil niet gedicteerd aan Adam en Eva; hij had hen alle vrijheid gegeven die maar mogelijk is. Op welke manier heeft God Adam en Eva regels opgelegd?

Ad 4 - Vriendelijkheid wordt gestraft
Ik bedoelde duidelijk te maken dat je beloond wordt voor een grote bek en hebberigheid en dat het daarom LIJKT alsof je bestraft wordt voor je vriendelijkheid.
Eigelijk ook dat elke keer dat je iets defeniëerd jij voor een ander bepaalt wat al dan niet tof is en dat is niet tof. Vandaar dat ik zeg dat vriendelijkheid beperkt wordt door regeltjes en zulks.
Elke keer dat ik iets definiëer als tof, bepaal ik voor mijzelf wat tof is. Ik bepaal dan helemaal niet voor een ander wat tof is. Bepalen wat voor ons allen tof is bepalen we met zijn allen.

Ad 5 - Vergeet het goede niet
Ik ben stellig van mening dat een orgaan dat alle slechte dingen van mensen in hokjes plaatst en opschrijft en met geen woord rept over de goeie aspecten per definitie de nadruk legt op de negatieve dingen van mensen en daarmee de negatieve dingen bevorderd; net zoals een baas die nooit een compliment geeft maar alleen een klacht wanneer je iets verkeerd doet.
Een groot compliment dat een baas elke maand geeft is een financiële beloning voor gedane arbeid. Daarnaast geven de meeste bazen periodiek een verhoging van deze beloning.
Het leven zit barstensvol complimenten en meevallers en ook met een aantal tegenvallers. De tegenvallers wegen voor de meeste mensen alleen een stuk zwaarder dan de meevallers.

Conclusie
Volgens mij ligt de kern van ons verschil in visie bij punt 2; is de mens goed en wordt hij slecht door het systeem of doet de mens zowel slecht als goed en wordt hij door het systeem geholpen niet teveel slecht te doen.

Veel systemen proberen mensen te hard te helpen om niet teveel slecht te doen en beperken daardoor de mogelijkheid om goed te doen. Dat wil niet zeggen dat je elk systeem daarom overboord moet gooien; dat betekent dat je de minder goede kanten van een systeem moet verbeteren en de goede kanten van een systeem moet ontwikkelen.

Om weer bij de kern van het onderwerp te komen; ik denk dat onze Nederlandse staatsinrichting veel goede kanten heeft en ook veel zaken die verbeterd moeten worden. Ik zou onze staatsinrichting niet graag afgeschaft zien worden; ik wil graag dat de minder goede aspecten verbeterd worden, maar dat de goede kanten behouden blijven.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik wilde ff tegen je zeggen Okke dat ik denk dat hoop of liefde alle goede kanten van de mens vertegenwoordigen en dat al die negatieve dingen die jij opschreef eigenlijk uiting zijn van 1 ding : angst.
En juist die gedachtye doet mij vermoeden dat het diezelfde angst is die mensen ertoe dwingt dingen te beredeneren ofwel in een hokje te stoppen.
Omdat mensen dit doen beperken we de vrijheid van het voelen; omdat "al eerder besloten was dat iets zo is" en daarmee hoef je niet te voelen,te hopen of lief te hebben en dat is de kern van wat angst met je doet volgens mij.
Mijn punt is dus niet zozeer regeltjes van overheidswege maar die je voor jezelf maakt, maar ook die van overheidswege gezien je jezelf daarachter gaat verschuilen omdat dit makkelijker is dan gewoon te voelen.
En zo is de voedingsbodem voor meer angst een feit of ligt dat nou aan mij?

Vandaar dat ik suggereer dat als mensen geen regeltjes voor zichzelf zouden maken maar gewoon zouden zijn er geen "slechte"dingen zouden gebeuren...
Alhoewel je ff goed op moet letten want "slecht" is alweer een defenitie.

Kaïn en Abel zijn geboren nadat God Adam en Eva uit het paradijs had verbannen en Hij heeft toen naar ik meen een aantal regels opgelegd; maar de eerste regel was eigenlijk al funest: eet niet de vruchten van de boom der kennis.

Overigens wanneer je iets defenieerd als tof defenieer je tegelijker tijd wat niet tof is en heb je eigenlijk een "regel"geschreven waarop je dingen inschat; lees: beoordeeld.

Ik wilde je overigens vragen: zit jij nog op school?

Ik geloof overigens dat je conclusie een beetje kortzichtig is.
Ik ben namelijk ook van mening dat een mens negatieve dingen kan doen; want wanneer de angst eenmaal zover door is gedrongen tot iemand dat je je genoodzaakt voelt om jezelf te verdedigen zul je zoien dat jezelf precies datgene doet waar je bang voor was dat de ander bij jou zou doen : pijn.
Ik ben van mening dat een systeem dat veel dingetjes al netjes gedefenieerd heeft het voor mensen makkelijker maakt om hun gevoel te negeren en daarom mensen meer "slecht" zullen doen.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

benmaf schreef:Ik wilde ff tegen je zeggen Okke dat ik denk dat hoop of liefde alle goede kanten van de mens vertegenwoordigen en dat al die negatieve dingen die jij opschreef eigenlijk uiting zijn van 1 ding : angst.
Of het alleen angst is weet ik niet, en of alleen hoop en liefde de "goede" kanten van de mens vertegenwoordigen evenmins, maar je hebt gelijk dat hoop en liefde twee goede eigenschappen zijn en angst een eigenschap die hoop en liefde doen vergeten.

Dat redenatie een gevolg is van angst durf ik te betwijfelen. Los daarvan denk ik niet dat redenatie, of in hokjes plaatsen, een "slecht iets"is op zich. Vasthouden aan vooringenomen standpunten en op basis van het plaatsen in hokjes oordelen vellen, negeert veel mogelijkheden, want er zijn altijd uitzonderingen op regels en daar moet je altijd open voor blijven staan.
Kaïn en Abel zijn geboren nadat God Adam en Eva uit het paradijs had verbannen en Hij heeft toen naar ik meen een aantal regels opgelegd; maar de eerste regel was eigenlijk al funest: eet niet de vruchten van de boom der kennis.
Kaïn en Abel (en het hele scheppingsverhaal volgens de bijbel) is een interessant verhaal. Ik denk niet dat het binnen het huidige onderwerp valt, maar om kort te zijn; ik denk niet dat God een regel heeft gesteld dat er niet gegeten mocht worden van de vrucht van kennis van goed en kwaad. Ik denk dat hij gewaarschuwd heeft dat kennis van goed en kwaad en leven in het paradijs niet samengaan.
Net zoals opgroeiende kinderen eten van de vrucht van kennis van goed en kwaad en zodra die kennis er is, is het onmogelijk om het onbezonnen kinderleven te blijven leven en staat het verstand en het geweten altijd in de weg.
Ik wilde je overigens vragen: zit jij nog op school?
Ik ben erg benieuwd hoe je tot dit vermoeden komt. Nee; ik zit niet op school; ik ben 31 en werk nu bijna 7 jaar met mensen met een verstandelijke handicap. En jij?
Ik geloof overigens dat je conclusie een beetje kortzichtig is.
Ik ben benieuwd wat je kortzichtig vindt aan mijn conclusie.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

hmmm ik heb niet het idee dat ik je mijn zienswijze uit kan leggen...laat ik daar dan mee ophouden.
Ik kwam tot de conclusie dat je nog nop school zat doordat jij niet begreep dat een compliment soms belangrijker is dan je loon; en ik persoonlijk mijn loon niet zo heel erg belangrijk vind omdat ik mijn werk doe omdat ik het leuk vind.
Jij zult wel toffere basen getroffen hebben dan ik.

Oh ja volgens mij was het niet de vrucht van de boom der kennis van goed en kwaad maar gewoon de vrucht van de boom der kennis.

voetnoot: ik heb met mijn beste vriend een soortgelijk gesprek gehad als nu met jou en hij is het overigens volledig met je eens. Jullie zeggen beiden dat er regels nodig zijn en het leuke eraan is dat jullie beide in de zorg sector werken.
Nu is mijn vraag eigenlijk of je al die regels af zou moeten spreken als je minder mensen hebt om voor te zorgen of kun je het dan met minder af?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

benmaf schreef:voetnoot: ik heb met mijn beste vriend een soortgelijk gesprek gehad als nu met jou en hij is het overigens volledig met je eens. Jullie zeggen beiden dat er regels nodig zijn en het leuke eraan is dat jullie beide in de zorg sector werken.
Nu is mijn vraag eigenlijk of je al die regels af zou moeten spreken als je minder mensen hebt om voor te zorgen of kun je het dan met minder af?
Nee; als ik minder mensen heb om voor te zorgen hoef ik niet minder dingen af te spreken. Ik spreek geen regels af met mensen om te zorgen dat ze te handhaven zijn in een groep; ik maak individueel afspraken met mensen als zij dat nodig hebben.

Als meer mensen samenleven hoeven er niet meer regels of afspraken gemaakt te worden. Meestal is het wel zo dat er minder eenvoudig van de regels en afspraken afgeweken kan worden. Hoe kleiner de groep hoe soepeler de regels.

Als jij in je eigen huis graag in je blote kont rondloopt, hoeft dat geen probleem te zijn zolang iedereen die ook in jouw huis rondloopt daar van op de hoogte en duidelijk is dat niemand zich er ernstig aan stoort.

Als jij in je eigen straat graag in je blote kont rondloopt, moet je al rekening houden met meer mensen en is de kans iemand zich ernstig aan je stoort al een stuk groter.

Dus; met hoe meer mensen je rekening moet houden, hoe minder vrijheid je hebt. De regels blijven gelijk, de mogelijkheid om van regels af te wijken wordt kleiner met meer mensen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

benmaf schreef:hmmm ik heb niet het idee dat ik je mijn zienswijze uit kan leggen...laat ik daar dan mee ophouden.
Ik kwam tot de conclusie dat je nog nop school zat doordat jij niet begreep dat een compliment soms belangrijker is dan je loon; en ik persoonlijk mijn loon niet zo heel erg belangrijk vind omdat ik mijn werk doe omdat ik het leuk vind.
Jij zult wel toffere basen getroffen hebben dan ik.
Ik begrijp heel goed dat een compliment soms belangrijker is dan je loon. Los van complimenten krijg je waardering voor je werk door middel van loon. Als dat de enige waardering voor mijn werk zou zijn, zou ik dat erg mager vinden, maar jij had het over het feit dat door regels alleen negatieve kanten belicht worden. Ik stelde daar tegenover dat bijvoorbeeld bij werk regels zorgen dat je beloond wordt voor je werk.
Plezier hebben in je werk kan een grote beloning zijn. waardering van je leidinggevende, maar ook salaris is een vorm van waardering voor werk.

Ik begrijp je zienswijze, maar ben het met je oneens over je stelligheid dat regels beperkend zijn, negatief zijn en dat zonder regels alles beter zou worden.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

okke schreef:
Als jij in je eigen straat graag in je blote kont rondloopt, moet je al rekening houden met meer mensen en is de kans iemand zich ernstig aan je stoort al een stuk groter.
Als de hele straat nou van me zou houden zou het geen probleem zijn volgens mij.... :)
okke schreef: Nee; als ik minder mensen heb om voor te zorgen hoef ik niet minder dingen af te spreken. Ik spreek geen regels af met mensen om te zorgen dat ze te handhaven zijn in een groep; ik maak individueel afspraken met mensen als zij dat nodig hebben
nou wilde ik je voorstellenom jezelf eens af te vragen waarom die mensen regels nodig hebben.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Maximus
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mar 2003, 01:46

Bericht door Maximus »

iedereen heeft andere normen en waarde dus iedereen leeft ander.

wat voor jou vanzelfsprekend is is voor iemand anders niet.


volgens jou geen regels en de ongescheven regels dan.

dus als ik met jou samen ga eten vind jij het goed als ik daar aan tafel tijdens het eten een jointje rook boer laten en ff flinke scheet laat???
Gesloten