Wat heeft de eerste wereldoorlog met de tweede wereldoorl
Wat heeft de eerste wereldoorlog met de tweede wereldoorl
Geachte bezoekers.
Ik ben momenteel bezig met mijn Profielwerkstuk op havo 5. Het onderwerp is logischerwijs WOII (anders zou ik hier niet posten) maar ik kom niet uit een vraag.
Zoals jullie al kunnen lezen bij de topic naam zoek ik antwoord op het volgende:
- Wat heeft de eerste wereldoorlog met de tweede wereldoorlog te maken?
Op het internet heb ik wel wat gevonden maar niet voldoende. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Als jullie mij kunnen helpen zal ik deze site met lof neerzetten in mijn verslag.
Groeten Pluto
Ik ben momenteel bezig met mijn Profielwerkstuk op havo 5. Het onderwerp is logischerwijs WOII (anders zou ik hier niet posten) maar ik kom niet uit een vraag.
Zoals jullie al kunnen lezen bij de topic naam zoek ik antwoord op het volgende:
- Wat heeft de eerste wereldoorlog met de tweede wereldoorlog te maken?
Op het internet heb ik wel wat gevonden maar niet voldoende. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Als jullie mij kunnen helpen zal ik deze site met lof neerzetten in mijn verslag.
Groeten Pluto
- John Rambo
- Lid
Het einde van de eerste wereldoorlog, een nederlaag voor duitsland, is door o.a. Hitler veelvuldig gebruikt in zijn toespraken. Hitler sprak vaak over verraad en de dolkstootlegende, die leert dat de duitsers niet op het slagveld verslagen zijn maar van achter in de rug zijn gestoken. Mede door de duitse bevolking "bewust" te maken van deze schande wist hitler de bevolking voor zich te winnen. De eerste wereldoorlog bracht ook veel economische ellende met zich mee. Duitsland stond onder controle van andere westerse landen en moest herstelbetalingen doen. Dit waren een aantal ingredienten waaraan hitler zijn succes dankte.
Maar er zijn vast mensen die er meer over weten dan ik.

Laatst gewijzigd door John Rambo op 15 apr 2005, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Lid
hij bedoeld eerste wereldoorlogJohn Rambo schreef:Het einde van de tweede wereldoorlog, een nederlaag voor duitsland, is door o.a. Hitler veelvuldig gebruikt in zijn toespraken. Hitler sprak vaak over verraad en de dolkstootlegende, die leert dat de duitsers niet op het slagveld verslagen zijn maar van achter in de rug zijn gestoken. Mede door de duitse bevolking "bewust" te maken van deze schande wist hitler de bevolking voor zich te winnen. De eerste wereldoorlog bracht ook veel economische ellende met zich mee. Duitsland stond onder controle van andere westerse landen en moest herstelbetalingen doen. Dit waren een aantal ingredienten waaraan hitler zijn succes dankte.

Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
- John Rambo
- Lid
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
Het gene wat ik gevonden heb is over het verdrag van Versailles en over zoals al iemand zei de economische situatie van duitsland na de eerste wereldoorlog. Maar ik zou graag nog wat meer willen weten over de internationale verhoudingen tussen de landen en of dat ook een aanleiding is. en als iemand nog meer weet mag die het ook laten weten.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
- John Rambo
- Lid
De werkelijke reden ligt eigenlijk in het verdrag van Versailles. Dat was een wapenstilstand, geen capitulatie. Dus eigenlijk waren de strijdende partijen overeengekomen dat er geen verliezer was. Toch is Duitsland zo behandeld geworden, mede onder druk door president Wilson van de Verenigde Staten. Vele Duitsers zag de tweede WOII niet meer dan een vergelding voor het onrecht, hen aangedaan na WOI