Mag je antieke geweren in bezit hebben?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Mag je antieke geweren in bezit hebben?

Bericht door Erik »

thunderbird schreef:Topic is 12 jaar geleden gepost,,,,,
En nog steeds in trek!
Maar maak de borst vast maar nat: op dit moment wordt de WWM herschouwd en herschreven naar EUR eisen. Ga er van uit dat het er niet leuker op gaat worden, ook niet voor de deko-bezitter. Spookbeelden als verplichte registratie en herkeuring/herschouwing (wie gaat dat betalen...) konden zomaar eens werkelijkheid worden, of niet. We moeten nog afwachten.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Mag je antieke geweren in bezit hebben?

Bericht door CollectorWo2 »

Heb ik gelukkig geen last van :P
Maar inderdaad, beter word het niet.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Mag je antieke geweren in bezit hebben?

Bericht door uniformverzamelaar »

Ik vraag me acht af waar ze naar toe willen. Een wapen vrij Nederland of Europa ??
(hoe idioot kunnen ze nog zijn)

één ding staat als een paal boven water. Aan de illegale wapens zal men toch geen einde kunnen stellen.

Ik zie regelmatig naar "opsporing verzocht" en als je kijkt wat voor een wapengeweld daar gebruikt wordt dan vraag ik me echt af of ze dat met hun idiote wetten zullen kunnen stoppen ?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Mag je antieke geweren in bezit hebben?

Bericht door Erik »

uniformverzamelaar schreef:Ik vraag me acht af waar ze naar toe willen.
één ding staat als een paal boven water. Aan de illegale wapens zal men toch geen einde kunnen stellen.
Guy,

er moeten nu wat makkelijke successen worden gescoord op wapengebied. De makkelijkste groep zijn de reenactors, wapenverzamelaars en sportschutters. Daar deze over een vuurwapenverlof beschikken zijn het de allerbraafste burgers van de EU. Dus het makkelijkst te pakken.
Ook het bezit van een totaal onklaar gemaakt wapen pesten hoort daarbij. Het kost je klauwen vol geld om die dingen volgens EU norm onschadelijk te krijgen dus dat genereert ook nog eens mooi munten.

Met een Nederlands onklaar gemaakt wapen (van voor 08 april 1916, het moment dat de wet omging) krijg je qua geweld niets meer voor elkaar dan behalve slaan. Alles vastgelast. Zoveel gaten in de loop dat je beter kunt spreken van wat loop rond de gaten. Wat denk je? Nog te gevaarlijk voor een terrorisme-vrij en veilig Europa. Wat denk je zelf.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Mag je antieke geweren in bezit hebben?

Bericht door uniformverzamelaar »

Olé Erik

Is dat wat de politici willen ?

Gemakkelijk successen boeken ?

In mijn ogen zijn dat geen successen, maar een voor een nederlagen voor de politici die het "echte" wapengeweld niet weten in te dijken.

Ik lig er niet van wakker want ik heb er niet mee te maken, maar kan soms mijn ergernis hebben over de idiote besluiten die ze soms nemen en waar ze geen stap verder tot een betere wereld mee komen. (of de woorden van Erik te gebruiken een terrorisme vrij en veilig europa).
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Plaats reactie