rassenhaat

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Onleesbaar bericht en de reacties daarop gewist.

Zie forumregels met betrekking tot leesbaarheid van de berichten.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
dionne

Re: rassenhaat

Bericht door dionne »

voor school schreef:wat was de aanleiding tot rassenhaat tijdens WO2?
En wat waren de gevolgen?
ja dit vraag ik me ok af :) we moeten voor school een werkstuk maken maar ik kan het nergens vinde :? kan iemand me helepe
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

lees dit hele topic maar eens, hier staat vast wel wat informatie wat je in samenwerking met een willekeurige zoekmachine tot een goed werkstuk kan omvormen.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
BBC meisjes

een vraagje

Bericht door BBC meisjes »

Wij zitten op dezelfde school en we moeten dus ook dat werkstuk maken, nu dus een andere vraag.
Welke nazorg werd er aan de overledenen geboden sinds WO-2?
en nog een vraagje
Waarom waren juist Joden, zigeuners, homo's, enz. het mikpunt van de haat?
alsjeblieft een goed antwoord want we zitten in tijdnood. :| :!:
Opgeheven account 1427

Re: een vraagje

Bericht door Opgeheven account 1427 »

BBC meisjes schreef:Wij zitten op dezelfde school en we moeten dus ook dat werkstuk maken, nu dus een andere vraag.
Welke nazorg werd er aan de overledenen geboden sinds WO-2?
en nog een vraagje
Waarom waren juist Joden, zigeuners, homo's, enz. het mikpunt van de haat?
alsjeblieft een goed antwoord want we zitten in tijdnood. :| :!:
Bedoelen jullie werkelijk 'overledenen' of bedoelen jullie 'overlevenden'? Toch een behoorlijk verschil...

Als jullie in tijdsnood zitten, voeg mij even toe op MSN, dan kunnen jullie wat makkelijker de vragen stellen en is het voor mij makkelijker antwoord geven. slash83_marius@hotmail.com
BBC meisjes

Re: een vraagje

Bericht door BBC meisjes »

Sbf.Koch schreef:
BBC meisjes schreef:Wij zitten op dezelfde school en we moeten dus ook dat werkstuk maken, nu dus een andere vraag.
Welke nazorg werd er aan de overledenen geboden sinds WO-2?
en nog een vraagje
Waarom waren juist Joden, zigeuners, homo's, enz. het mikpunt van de haat?
alsjeblieft een goed antwoord want we zitten in tijdnood. :| :!:
Bedoelen jullie werkelijk 'overledenen' of bedoelen jullie 'overlevenden'? Toch een behoorlijk verschil...
we bedoelen echt overledenen, het is een beetje een wazig werkstuk, en dat was de vraag letterlijk die er stond. heel misschien weet jij het antwoord pliessss help ons
we kunnen nu momenteel niet op msn, dus kunnen we jou ook niet toevoegen
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Even heel beknopt, aangezien jullie vraag nogal breed is:

- Militaire slachtoffers zijn tijdens en na de oorlog, voor zover mogelijk, herbegraven op met name militaire begraafplaatsen begraven. Tijdens de oorlog zijn er helaas tienduizenden gesneuveld en in massagraven 'gedumpt', deze worden soms nu nog ontdekt. Er worden er dan zoveel mogelijk herbegraven.

- Burgerslachtoffers zijn, net als de militaire, zo veel mogelijk herbegraven na de oorlog, tenzij ze al op een officiële begraafplaats lagen. Met name Joodse slachtoffers uit concentratie-kampen zijn met duizenden verbrand, wat wil zeggen dat er geen stoffelijke overschotten meer bestaan. Voor alle joodse slachtoffers waarvan er géén stoffelijk overschot meer is of onvindbaar is, zijn er ontelbare muren met duizenden namen erin gegraveerd. Verder heeft de duitse regering een 'wiedergutmachung' betaald aan alle slachtoffers of famillie hiervan.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

De nazorg/opvang voor terugkerende joden was nou niet bepaald geweldig.

Zo meen ik bijvoorbeeld eens vernomen te hebben dat Max Moszkowicz (die beroemde advocaat) uit de concentratiekampen terugkwam naar Nederland en helemaal nul opvang of hulp heeft gehad.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
BBC meisjes

Bericht door BBC meisjes »

we hebben het nog eens nagevraagd maar het is toch overlevenden
misschien weet je daar wel iets van???
maar toch super bedankt!!!
Plaats reactie