jodenhaat

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Help???

jodenhaat

Bericht door Help??? »

Hoe ontstond de jodenhaat eigenlijk in de tweede wereld oorlog? en wat waren precies de gevolgen ervan? Ik moet heel veel informatie hierover hebben alleen kom ik hier in me eentje niet uit, kan ik geholpen worden? door misschien wat sites en tips te krijgen? heel erg bedankt alvast!!
Gebruikersavatar
pieter_pba
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 02 mar 2005, 19:31
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Bericht door pieter_pba »

Er is in andere topics ook al veel geschreven over jodenhaat.
Deze topics bijvoorbeeld:
- http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=6790
- http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=6070
- http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=854
Whoever saves one life, saves the world entire. Whoever destroys one life, destroys the whole universe.
Gast

Re: jodenhaat

Bericht door Gast »

[quote="Help???"]Hoe ontstond de jodenhaat eigenlijk in de tweede wereld oorlog? en wat waren precies de gevolgen ervan? Ik moet heel veel informatie hierover hebben alleen kom ik hier in me eentje niet uit, kan ik geholpen worden? door misschien wat sites en tips te krijgen? heel erg bedankt alvast!![/quote]

hitler was als een jong kind zijn vader verloren daar was hij er geschrokken van
toen hij 18 was wilde hij kunstschilder worden maar in wenen vonden z hem tekeningen niet goed genoeg dus werd hij niet toegelaten op de universiteit dus huurde hij een kamer maar al na 2 jaar was hij erg am geworden en sliep op straten en bedelde
hij haatte de joden dus omdat ze allemaal goede banen hadden zoals advocaat juwelier en noem maar op
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Tsjonge jonge, de mods kunnen wel aparte mensen gaan inhuren om telkens dit soort ongein aan te passen...

Voor deze ene keer:
Hitler was als een jong kind zijn vader verloren en daar was hij erg van geschrokken.
Toen Hitler 18 werd wilde hij kunstschilder worden, maar in Wenen vonden ze zijn tekeningen niet goed genoeg. Hij werd dus niet toegelaten op de universiteit. Waar hij vervolgens een kamer huurde, maar al na 2 jaar was hij erg arm geworden en sliep hij op straten en bedelde mensen om geld.
Hij haatte de Joden dus omdat ze allemaal goede banen hadden zoals advocaat juwelier en noem maar op.
Of er de waarheid staat zeg ik niet, maar het is wel erg geschonden met de taal der Nederlanden tegenwoordig. :P
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

779 schreef:Of er de waarheid staat zeg ik niet, maar het is wel erg geschonden met de taal der Nederlanden tegenwoordig. :P
De waarheid staat er ook niet. De joden hadden absoluut niet alle goede baantjes. Het anti-semitisme van Hitler heeft ook helemaal geen oorzaak in zijn persoonlijk verleden. Anti-semitisme was binnen rechts-conservatieve kringen al lang algemeen voordat Hitler zich ermee ging bemoeien. En zeker niet alleen in Duitsland.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
tuxel
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2005, 12:54

Bericht door tuxel »

volgens wat boeken die ik heb gelezen, o.a. een biografy over AH, was de overgrootvader van hem waarschijnlijk joods. Zijn oma was ongetrouwd zwanger geworden van een lid van de familie waar zij 'diende' Hij kreeg daardoor zo'n hekel aan joden, amdat in zijn optiek 'joden alles konden maken', en alles bezaten wat zijn familie niet had'
AH heeft in zijn 'machtstijd' veel administratie laten vernietigen zodat niet meer na te trekken is WIE zijn biologische opa nu werkelijk was.
Respect 2 all
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Tuxel, dit is veel besproken door historici en inmiddel naar het rijk der fabelen verwezen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
tuxel
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2005, 12:54

Bericht door tuxel »

Harro schreef:Tuxel, dit is veel besproken door historici en inmiddel naar het rijk der fabelen verwezen.
Nee dat is niet waar; het is niet bewijsbaar, das wat anders. Het zou wel het meest aannemelijkst zijn in mijn ogen.
Respect 2 all
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

In jouw ogen. En wat weet jij dat tientallen historici niet weten?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
tuxel
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2005, 12:54

Bericht door tuxel »

Daarnaast; wat ah heeft bezield moge een mysterie blijven, wat zijn aanhangers bezielde is wel duidelijk; mensen die geen kansen hadden in het vooroorlogse tijdperk, werden in deze oorlog ineens mensen van 'stand' en hadden aanzien. Er was weer hoop op betere (economische) tijden. En dat met een enorme impact.
Respect 2 all
tuxel
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2005, 12:54

Bericht door tuxel »

Harro schreef:In jouw ogen. En wat weet jij dat tientallen historici niet weten?
tientallen historici zijn het ook met me eens hoor, er is verdeeldheid over, en we zullen het nooit weten ben ik bang.
Respect 2 all
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

"Rescent researches have further shaken the credibility of this statement, so that the whole notion can scarcely stand serious investigation. In any case, its real significance is independent of its being true or false. What is psychologically of crucial importance is the fact that the findings forced Hitler to doubt his own descent."
Bron: Hitler door Joachim Fest (1973)

Ook Kershaw maakt een dergelijk opmerking in zijn bekende biografie.
Hic manebimus optime
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

Het is dus niet waarschijnlijk (lees: onmogelijk) dat dit Hitlers haat tegen de joden heeft veroorzaakt, aangezien deze informatie pas later aan het licht kwam. Hitler heeft op dat moment aan Hans Frank gevraagd de kwestie uit te zoeken. ... dus niet aannemelijk Tuxel
Hic manebimus optime
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Precies. Ik herhaal dat mensen het partijprogramma uit januari 1921 maar eens moeten lezen. Dan zien ze dat het anti-semitisme al voorkwam in de partij toen Hitler zich er net mee ging bemoeien. De nationalist Hitler lifte met succes mee op het rechtse gedachtengoed van die tijd: de dolkstoot, het judo-bolsjewistische gevaar, sociaal-darwinisme, etc.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

tuxel schreef:
Harro schreef:In jouw ogen. En wat weet jij dat tientallen historici niet weten?
tientallen historici zijn het ook met me eens hoor, er is verdeeldheid over, en we zullen het nooit weten ben ik bang.
Welke historici? (namen)
Hic manebimus optime
Plaats reactie