PRDV:Partij voor rechtvaardigheid, daadkracht en vooruitgang

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Arjen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ja...ik had mijn woorden anders moeten kiezen idd.
Maar goed..ik blijf erbij dat hij dezelfde persoonlijke kenmerken met zich mee draagt.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
gvdbor
Lid
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Harro schreef:De Euro heeft absoluut de prijzen enorm doen steigen, maar benzine is gewoon een slecht voorbeeld.
Inderdaad een heel slecht voorbeeld. Ik kan me nog goed herinneren dat de literprijs voor benzine ook weleens rond de fl 2,50 schommelde.
GliderRider
Lid
Contacteer:

Bericht door GliderRider »

Peter R. de Vries in de politiek, Ik kan zoiets niet meer serieus nemen. Johan Flemmix is nog niet weg of de volgende staat weer in de rij om er weer een circus van te maken.

Als ik hier de berichten lees druipt het "poldermodel" er zowat vanaf, Hoelang is er eigenlijk over nagedacht om tot dat model te komen. Want het is de laatste tijd wel typisch Nederlandse politiek. In het begin zegt de ene groep "JA" en de andere "Nee" en na een maandje of 1.5 vergaderen zegt iedereen "een Beetje". Wat zien we hier. 1.5 maand belastinggeld vern**kt aan salarissen van parlementariers die niks doen dan ouwehoeren (excuseer mijn woordkeuze).

Er moet hier in Nederland eens iemand komen die eens iets klaarspeelt in plaats van over vanalles en nog wat te praten maar niks doet. Als die kerels in Den Haag nu gewoon eens een keer redelijk waren tegenover elkaar. Dan zou er naar mijn mening veel meer geregeld worden in dit land. Want op dit moment gaan de pensioenen van het Nederlandse volk op aan het geklest door parlementariers over die pensioenen. En wat denkt meneer de Vries daar aan te gaan doen? Als je het mij vraagt moet die sensatie maar eens uit de politiek:

HET GAAT HIER OM HET BESTUUR VAN EEN LAND EN NIET OVER EEN SBS6 REAL-LIFE SOAP!

(hèhè, dat lucht op)
"Never tell people how to do things. Tell them what to do and they will surprise you with their ingenuity."

http://www.tommy-talk.com
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

GliderRider, zou het niet handig zijn om eerst eens de standpunten van de partij te bestuderen alvorens je valt over de persoon Peter de Vries? Uit je praatje kan ik opmaken dat je al roept voordat je überhaupt weet wat de man wil.

N.a.v. je stellingen:

a) wat is het verband tussen de politieke standpunten van de partij van de Vries en het poldermodel

b) welke standpunten van de partij van de Vries maken de politiek een "real-life soap".
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
GliderRider
Lid
Contacteer:

Harro schreef:GliderRider, zou het niet handig zijn om eerst eens de standpunten van de partij te bestuderen alvorens je valt over de persoon Peter de Vries? Uit je praatje kan ik opmaken dat je al roept voordat je überhaupt weet wat de man wil.
Dat zeg ik niet, Ik wil alleen zeggen dat ik er niet in geloof dat iemand die op TV veel kijkcijfers scored ook veel zetels gaat krijgen. En ook daadwerkelijk iets klaar kan spelen. We moeten inderdaad nog afwachten wat De Vries op gaat zetten maar ik heb er geen hoge verwachtingen van.
"Never tell people how to do things. Tell them what to do and they will surprise you with their ingenuity."

Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

GliderRider,

a) wat is het verband tussen de politieke standpunten van de PRDV en het poldermodel

b) welke standpunten van de PRDV maken de politiek een "real-life soap".
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
GliderRider
Lid
Contacteer:

Hoe zijn we op Standpunten gekomen, ik wil alleen graag kwijt dat de Nederlandse politiek al veel te lang leunt op het poldermodel en dat er veel te veel sensatie gemaakt wordt in de politiek. En ik verwacht dat De Vries hier ook niet veel aan kan veranderen, ik denk zelf dat de komst van zijn partij het nog wat erger gaat maken.

Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Hoe zijn we op standpunten gekomen? Ik wil graag weten waarom jij de link legt tussen de PRDV en het poldermodel en waarom jij dit ziet als een soap. Hoe we op standpunten komen? Jij vraagt letterlijk: "En wat denkt meneer de Vries daar aan te gaan doen?" En vervolgens heb je het over sensatie. Als je wil weten wat dhr. de Vries hieraan wil doen kom je bij standpunten, begrijp je wel? Als je dan ook nog zegt: "En ik verwacht dat De Vries hier ook niet veel aan kan veranderen, ik denk zelf dat dat het zelfs nog wat erger gaat maken", dan heb ik de vraag door welke standpunten jij deze conclusies trekt. Want als jij zegt dat we van Peter R. niets hoeven te verwachten, sterker, nog, dat het erger zal worden, dan baseer je dat neem ik aan toch op zijn politieke standpunten, niet? Dus vraag ik welke standpunten jou dan zo tegenstaan dat ze het stempel "poldermodel" krijgen en welke standpunten jou doen concluderen dat het zo een SBS6 soap gaat worden.
GliderRider
Lid
Contacteer:

Aangezien De Vries nog geen politieke standpunten heeft, zover als ik kan zien (geen internetsite), kan ik daar ook niks op baseren maar De Vries staat wel bekend om zijn programma waarin sensatie toch zeker zorgt voor hoge kijkcijfers. Ik DENK dat als De Vries deze zelfde formule gaat toepassen in de politiek dat er weinig van terecht zal komen.

Ook heb ik gelezen dat de PRDV minimaal voor "de dubbel" gaat ander doen ze niet mee. Spreekt hier ook niet wat arrogantie uit? Moet je niet eerst in de klas gezeten hebben voordat je voor de klas kunt gaan staan?

Ook heb ik op de website van De Vries eens gekeken naar wat ze nu precies van plan zijn, zoals ik het begrepen heb wil de partij zich op een bepaald aantal punten wil richten,
De partij richt zich op de volgende Kamerverkiezingen en heeft als voornemen ‘de bakens in de maatschappij op een aantal elementaire punten te verzetten’, aldus Peter. Met name op het gebied van nationale veiligheid, misdaadbestrijding, rechtspraak, politie en justitie zal PRDV van zich doen spreken.
Leuk als je je alleen op je eigen vakgebiedje gaat richten en de rest (zoals bijvoorbeeld de pensioenen) naar de achtergrond schuift. Want dat staat op zijn site "MET NAME....."

(verder wil ik nog even benadrukken dat ik in mijn berichten alleen de woorden ik DENK en ik VERWACHT gebruikt heb en nog helemaal nergens definitief vanuit ga!)

Arjen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik denk dat GliderRider, net zoals ik, uitgaat van hoe de man in elkaar steekt:

Laten we eens kijken naar wat voor mijn belangrijke verschillen tussen Dhr Balkenende en Dhr Peter r. de Vries:

- Dhr Balkenende is een "pushover" en lijkt zelf haast geen eigen mening te hebben, niet iemand die ik graag zou mogen.
- Dhr de Vries is iemand met een sterke mening en die van harde actie en aanpakken houdt, iemand die ik waarschijnlijk graag zou mogen.

- Dhr Balkenende sluit vaak compromissen en heeft zijn eigen mening en emoties goed in de hand; in mijn ogen een goed politicus dus en geschikt voor een functie in de leiding van ons land.
- Dhr de Vries is welhaast compromisloos en ziet zijn mening als alles wat juist is, zijn emoties lijden hem bij al zijn beslissingen; in mijn ogen een slecht politicus en ongeschikt voor de hogere politieke functies.

in mijn ogen btw...waarde oordeel...
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Het gekke is dat jullie lijken te denken dat een partij uit één persoon bestaat. Zowel Balkenende en de Vries hebben mensen achter zich staan. Kijk bij Balkenende alleen al naar de rol van Verhagen.
Arjen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Daar zit wat in idd.
GliderRider
Lid
Contacteer:

Bedankt Arjen. Is inderdaad wat ik probeerde te beschrijven.

MT
Lid

Bericht door MT »

Laten we even wel wezen: Balkenende is slechts een strohalm. We kunnen moeilijk beweren dat hij een eigen mening heeft.
Daar staat tegenover dat De Vries hoopt op zgn `Media-stemmen`.

Toch ben ik heel benieuwd wat De Vries in heeft te brengen tegen (of voor) de grondwet.
Zijn stelling daarin zal waarschijnlijk het hele begin van zijn politieke carriere bepalen.
Deceive, then attack.

Looking for a good avatar
Arjen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Arjen »

idd MT; als oppositie partij lijkt het me wel wat...
Plaats reactie