Dagje uit in Westerbork

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Boroskov
Lid

Bericht door Boroskov »

Harro schreef:Met "dat gaat de goede kant" op bedoel ik ook zeker niet dat Sturmmann er al is 8)

haha, het is dat je het zegt :wink:
Hic manebimus optime
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

k98s schreef:jawel maar zie jij al 50 mensen in een rij staan die allemaal klappe krijgen legaal omdat ze zich hebben misdragen?
Gelukkig maar! Dat komt omdat wij in West-Europa iets als 'beschaving' kennen.
k98s
Lid

Bericht door k98s »

Er zijn ca 4 mensen actief hier nu: Ik en Sturmmann (met soortgelijke mening)
en Harro en Boroskov. Kunnen jullie even zeggen wat volgens jullie dan een goede oplossing zou zijn?
Boroskov
Lid

Bericht door Boroskov »

k98s schreef:
Boroskov schreef:
k98s schreef: Flink pak slaag is idd een betere oplossing maar dat zal hier niet gebeuren in Nederland.
Nee, in Nederland wordt nooit iemand in elkaar geschopt :?
jawel maar zie jij al 50 mensen in een rij staan die allemaal klappe krijgen legaal omdat ze zich hebben misdragen?
65-60 jaar geleden wel :cry: Maar dat lijkt jou dus een goede oplossing? Je schreef: "Flink pak slaag is idd een betere oplossing maar dat zal hier niet gebeuren in Nederland"
Hic manebimus optime
Boroskov
Lid

Bericht door Boroskov »

Ik beweer niet dat ik de juiste oplossing in huis heb, maar dat betekend niet dat ik geen kritiek mag hebben op de door jullie aangedragen methoden.
Hic manebimus optime
k98s
Lid

Bericht door k98s »

Ik denk dat als hun zoiets werd aangedaan ze nooit meer zoiets zouden doen. Das dus een BETERE oplossing dan de 'deportatie'
k98s
Lid

Bericht door k98s »

Boroskov schreef:Ik beweer niet dat ik de juiste oplossing in huis heb, maar dat betekend niet dat ik geen kritiek mag hebben op de door jullie aangedragen methoden.
Nee bedoel het nie verkeerd maar er staat nu zoveel door elkaar dathet niet meer zo goed te begrijpen is. Daarom vroeg ik het om opniuew aan te halen.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Dat een subtiele oplossing niet meteen voorhanden is betekent niet dat we dan maar mee moeten huilen met de wolven.

Overigens denk ik dat de kern van het probleem dat zich in Westerbork openbaarde temaken heeft met de brede problematiek van het VMBO.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Boroskov
Lid

Bericht door Boroskov »

Harro schreef:Overigens denk ik dat de kern van het probleem dat zich in Westerbork openbaarde temaken heeft met de brede problematiek van het VMBO.
Hoe bedoel je dat Harro?
Hic manebimus optime
Oberschütze
Lid
Contacteer:

Bericht door Oberschütze »

ja idd ze moesten het zelf eens mee hebben gemaakt dan dan zouden ze wel anders "piepen" :)
Das Feuer liebt mich!
k98s
Lid

Bericht door k98s »

Harro schreef:Dat een subtiele oplossing niet meteen voorhanden is betekent niet dat we dan maar mee moeten huilen met de wolven.

Overigens denk ik dat de kern van het probleem dat zich in Westerbork openbaarde temaken heeft met de brede problematiek van het VMBO.
Als we heel verder gaan kijken denk ik dat die leraar toch over anne frank had moeten beginnen. Als je zoiets nog nooit hebt gehoord kan je ook niet weten wat er is gebeurd. Denk dat hun reactie dan ook anders zou zijn geweest. En misschien ligt het wel aan hun thuissituatie.

Volgende bezoek van die school zou de katholieke of joodse kerk moeten zijn

(triest genoeg: Bij ons op school zat een antiliaan die niet wist wat wo2 is)
Harro
Lid
Lid

Re: Dagje uit in Westerbork

Bericht door Harro »

Boroskov, zie pagina 1 van deze discussie...
Harro schreef:
En wie ons nu weer opruiing verwijt: hierrr een paar foto's van de schatjes uit Amsterdam West...
En wat bewijzen deze foto's dan. Wat doen ze op de foto verkeerd? Ik zie gewoon een gemiddelde groep scholieren die zitten te luisteren naar de spreker. Het zou zo mijn klas kunnen zijn.

350 Marokkaanse jongeren waarvan 50 zich niet wisten te gedragen? Dat is een mooi gemiddelde. Ik denk niet dat een gemiddelde blanke VMBO-klas het beter had gedaan.
En ik ben leraar op een VMBO-school
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Boroskov
Lid

Bericht door Boroskov »

Ja, dat heb ik gelezen, maar wat is de 'brede problematiek van het VMBO'?
Hic manebimus optime
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Dus alleen enkele VMBO- leerlingen zouden zich misdragen. Maar HAVO leerlingen zouden zoiets nooit doen? Wat een onzin!
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Boroskov
Lid

Bericht door Boroskov »

robin.h schreef:Dus alleen enkele VMBO- leerlingen zouden zich misdragen. Maar HAVO leerlingen zouden zoiets nooit doen? Wat een onzin!
Dat zegt toch helemaal niemand??!!
Hic manebimus optime
Plaats reactie