Dagje uit in Westerbork

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Een goed initiatief...héél jammerlijk dat er teveel van dit soort mensen zijn in de wereld, die gewoonweg niet in de kampen komen om hun respectloosheid te tonen (al dan niet vrijwillig), maar veleer stil blind zijn voor de holocaust.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Re: Dagje uit in Westerbork

Bericht door Harro »

779 schreef:Ja, maar Marokkannen lopen wel 24/7 te zeiken te kankeren dat ze niet gewaardeerd worden door de autochtonen.. nu kan je discussieren wat je wil, maar dit is wéér een voorbeeld waarbij zij het verzieken voor de anderen!
Misschien is een enkele reis Marokko toch niet zo'n gek idee. Weet je wat, we bouwen een doorgangskamp in Hoek van Holland waar we de Marokkanen opsluiten tot ze aan de beurt zijn. Dan laten we één keer in de week een boot naar Marokko vertrekken. De dinsdag lijkt mij een perfecte dag. Er zijn vast wel Nederlanders te vinden die ze willen bewaken en het transport willen begeleiden. En anders laten we de Marokkanen het zelf opknappen. Een soort interne politie die dan (voorlopig) niet op transport hoeven. Dat ze Nederlandse paspoorten hebben maakt natuurlijk niet uit. Het blijven Marokkanen en die zijn per definitie fout. Ze lopen te zeiken en te kankeren, vreselijk. Moeten we alleen nog even bij elkaar komen om te besluiten wat we met Marokkanen uit gemengde huwelijken doen. Ik weet nog wel een villa waar we in alle rust kunnen praten.

:| 7,5 Euro voor iedereen die een ondergedoken Marokkaan opbrengt.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Lees nog eens een keer rustig mijn post... en dan hoop ik dat je eruit kan halen dat ik niet gezegd heb dat ik alle Marokkanen het land uit wil.. integendeel zelfs.. Ik heb het alleen maar over het groepje dat zich misdraagt en weer verziekt voor de overgrote groep Marokkanen die hier in NL wel normaal meedraait zoals autochtonen dat doen. Er zijn talloze onderzoeken gedaan naar hoe dit gedrag nou komt en telkens komt eruit dat ze depressief zijn omdat ze 'denken' dat iedereen hun haat e.d. Rara hoe komt dat? Omdat dat ene kleine groepje het verpest en de media blaast dat weer op. Hoevaak staat er in de krant niet van Marokkanen sus en Marokkanen zo?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

779 schreef:Lees nog eens een keer rustig mijn post... en dan hoop ik dat je eruit kan halen dat ik niet gezegd heb dat ik alle Marokkanen het land uit wil.. integendeel zelfs.. Ik heb het alleen maar over het groepje dat zich misdraagt en weer verziekt voor de overgrote groep Marokkanen die hier in NL wel normaal meedraait zoals autochtonen dat doen. Er zijn talloze onderzoeken gedaan naar hoe dit gedrag nou komt en telkens komt eruit dat ze depressief zijn omdat ze 'denken' dat iedereen hun haat e.d. Rara hoe komt dat? Omdat dat ene kleine groepje het verpest en de media blaast dat weer op. Hoevaak staat er in de krant niet van Marokkanen sus en Marokkanen zo?
Hierin volg ik Harro: en wat te doen met de talrijke Nederlanders die het eigenlijk niet zo erg vonden wat er in de kampen is gebeurd? Verzieken die het niet voor de rest?

Spijtig genoeg zet men zoiets niet genoeg in de krant, een mens zou kunnen beginnen denken dat iedereen die wandaden afkeurt.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

779 schreef:Lees nog eens een keer rustig mijn post... en dan hoop ik dat je eruit kan halen dat ik niet gezegd heb dat ik alle Marokkanen het land uit wil.. integendeel zelfs..
Doet het ertoe? Echt uit de grond van mijn hart: hoe haal je het in je lompe kop om notabene op 4 mei - de dodenherdenking - om op die dag doodleuk te zeggen dat we mensen, Nederlanders die ons niet bevallen moeten deporteren. Je bent echt een ziek geval. En dan bedoel ik ook Timo, Ironmarc en K98s. :|
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Sluit me helemaal aan bij Harro en AntwerpX. Je moet jongeren die zich misdragen niet aanpakken omdat ze van Marokkaanse afkomst zijn, maar gewoon omdat ze zich misdragen.

Het lijkt me best interessant om eens met een groepje Lonsdale jongeren naar Westerbork te gaan. Ik weet zeker dat ik dan nog betere foto's en een nog sensationelere reportage heb dan deze.

Kortom: aanpakken als deze jongeren zich misdragen hebben, maar geen bijzondere aanpak (Sonderbehandlung) omdat het mensen met een Marokkaanse afkomst zijn.
Laatst gewijzigd door KevinP op 04 mei 2005, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Harro schreef:
779 schreef:Lees nog eens een keer rustig mijn post... en dan hoop ik dat je eruit kan halen dat ik niet gezegd heb dat ik alle Marokkanen het land uit wil.. integendeel zelfs..
Doet het ertoe? Echt uit de grond van mijn hart: hoe haal je het in je lompe kop om notabene op 4 mei - de dodenherdenking - om op die dag doodleuk te zeggen dat we mensen die ons niet bevallen moeten deporteren. Je bent echt een ziek geval. En dan bedoel ik ook Timo, Ironmarc en K98s. :|

Bedankt harro, ik bedoel alleen maar dat je ze eens zou moeten laten voelen of laten zien hoe erg de holocaust is geweest.
Starting up again
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

l’histoire se répète, encore et encore et encore et encore et...
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

Timo schreef:
Harro schreef:
779 schreef:Lees nog eens een keer rustig mijn post... en dan hoop ik dat je eruit kan halen dat ik niet gezegd heb dat ik alle Marokkanen het land uit wil.. integendeel zelfs..
Doet het ertoe? Echt uit de grond van mijn hart: hoe haal je het in je lompe kop om notabene op 4 mei - de dodenherdenking - om op die dag doodleuk te zeggen dat we mensen die ons niet bevallen moeten deporteren. Je bent echt een ziek geval. En dan bedoel ik ook Timo, Ironmarc en K98s. :|

Bedankt harro, ik bedoel alleen maar dat je ze eens zou moeten laten voelen of laten zien hoe erg de holocaust is geweest.
Door hetzelfde met hen te doen?!!?!! :frownno:
Laatst gewijzigd door Boroskov op 04 mei 2005, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Hic manebimus optime
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Harro schreef:
k98s schreef:
ironmarc schreef:Nederlandse paspoort afpakken en een enkeltje naar marokko!!!!!!!!
Wou al niks zeggen anders ben ik dalijk nog een naaaaaaaaaazi. Vind hetzelfde
Wat zijn jullie triest. Die jongeren zijn hier geboren. Zet je Lonsdale jongeren ook enkele reis naar Marokko? Die zijn hier ook geboren en vallen onder hetzelfde strafrecht.
Hoe de ??? kom je nou weer aan zetten met lonsdale jongeren dat gaat toch nergens over!?

Het is onzin dat marrokanen het land uit moeten maar ik vindt wel dat ze respect zouden moeten tonen voor de doden...
Starting up again
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Harro schreef:l’histoire se répète, encore et encore et encore et encore et...
=''Boroskov'']Door hetzelfde met hen te doen?!!?!!
Nee, de geschiedenis herhaald zich niet, want je hoeft ze niet het zelfde door laten gaan dit verdient niemand zo'n kamp maar ik ben er wel vor voor IEDEREEN die dit zo respectloos behandelt dat je die goed moet bijbrengen wat het is en ze laten realiseren dat dit toch iets heel erg ergs is
Starting up again
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Maar Harro, wat zou je volgens jou met deze mensen moeten doen? met rust laten lijkt me het beste?
Starting up again
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Timo schreef:Nee, de geschiedenis herhaald zich niet, want je hoeft ze niet het zelfde door laten gaan dit verdient niemand zo'n kamp maar ik ben er wel vor voor IEDEREEN die dit zo respectloos behandelt dat je die goed moet bijbrengen wat het is en ze laten realiseren dat dit toch iets heel erg ergs is
En dan kom je weer bij die Lonsdale jongeren. Maar je snapt het geloof ik echt niet.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Leg het me eens uit dan
Starting up again
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Timo schreef:Nee, de geschiedenis herhaald zich niet, want je hoeft ze niet het zelfde door laten gaan dit verdient niemand zo'n kamp maar ik ben er wel vor voor IEDEREEN die dit zo respectloos behandelt dat je die goed moet bijbrengen wat het is en ze laten realiseren dat dit toch iets heel erg ergs is
Tuurlijk is hun gedrag respectloos en moet je deze jongeren iets bijbrengen, maar doe je dat door ze te deporteren (het land uit te zetten) of in een kamp op te sluiten zoals door meerdere mensen expliciet wordt neergezet?
Plaats reactie