Dagje uit in Westerbork

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Timo schreef:Maar Harro, wat zou je volgens jou met deze mensen moeten doen? met rust laten lijkt me het beste?
Er zit een heel scala aan mogelijkheden tussen met rust laten en deporteren, niet?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Harro schreef:
779 schreef:Lees nog eens een keer rustig mijn post... en dan hoop ik dat je eruit kan halen dat ik niet gezegd heb dat ik alle Marokkanen het land uit wil.. integendeel zelfs..
Doet het ertoe? Echt uit de grond van mijn hart: hoe haal je het in je lompe kop om notabene op 4 mei - de dodenherdenking - om op die dag doodleuk te zeggen dat we mensen, Nederlanders die ons niet bevallen moeten deporteren. Je bent echt een ziek geval. En dan bedoel ik ook Timo, Ironmarc en K98s. :|
Gaan we katten? In geen enkele post heb ik gezegd, maar dan ook niet eens iets wat in de richting komt van deporteren? Lekker vriendelijk forum houden we zo hier.. Je bent vergelijkbaar met de media Harro, ook jij blaast alles op!
Timo
Lid

Bericht door Timo »

KevinP schreef:
Timo schreef:Nee, de geschiedenis herhaald zich niet, want je hoeft ze niet het zelfde door laten gaan dit verdient niemand zo'n kamp maar ik ben er wel vor voor IEDEREEN die dit zo respectloos behandelt dat je die goed moet bijbrengen wat het is en ze laten realiseren dat dit toch iets heel erg ergs is
Tuurlijk is hun gedrag respectloos en moet je deze jongeren iets bijbrengen, maar doe je dat door ze te deporteren (het land uit te zetten) of in een kamp op te sluiten zoals door meerdere mensen expliciet wordt neergezet?
Ik heb niet gezegd dat je ze zou moeten deporteren en misschien was mijn eerste reactie een beetje verkeerd uitgedrukt ik bedoel alleen maar dat je toch echt moet benadrukken dat zoiets als de holocaust niet meer mag gebeuren en dan weet ik dat ik zoiets zelf zei maar dat bedoelde ik niet.
Starting up again
Timo
Lid

Bericht door Timo »

Harro schreef:
Timo schreef:Maar Harro, wat zou je volgens jou met deze mensen moeten doen? met rust laten lijkt me het beste?
Er zit een heel scala aan mogelijkheden tussen met rust laten en deporteren, niet?
maar zeg me nu eens wat jij ervan vindt dan?
Je zegt wel tegen iedereen dat we zieke mensen zijn ect, maar je hebt jou mening nog niet duidelijk laten vallen?
Starting up again
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Maakt mijn mening die van jullie (deporteren, in kampen opsluiten) minder ziek dan?
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Compleet respectloos, oke. Maar wat is de oplossing ervoor? Ís er een oplossing?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Dodo schreef:Ís er een oplossing?
Ik vraag het mij ook af...een heel schooljaar het onderwerp behandelen met veel van dit soort uitstapjes kan ervoor zorgen dat de ogen van velen opengaan...of juist sluiten omdat het de strot uitkomt. Om nog maar te zwijgen over het verwaarlozen van andere aspecten van de geschiedenis.
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Bij de nieuwe inburgeringswetgeving is dit probleem al naar voren gebracht. Als hetgoed is, is er al een oplossing voor bedacht. De Nederlandse geschiedenis van top tot teen kennen en anders geen NL paspoort.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

779 schreef:Bij de nieuwe inburgeringswetgeving is dit probleem al naar voren gebracht. Als hetgoed is, is er al een oplossing voor bedacht. De Nederlandse geschiedenis van top tot teen kennen en anders geen NL paspoort.
Daar heb je jouw Marokkaanse probleeemjongeren en extreemrechts Lonsdale jongeren niet mee. Die zijn allemaal geboren en getogen in Nederland, hebben een paspoort en hoeven niet in te burgeren.

Hoewel het een idee is. Erg nieuwsgierig naar het resultaat van een inburgeringscursus voor extreem rechtse "nationalistische" jongeren.
Dean-
Lid
Contacteer:

Bericht door Dean- »

779 schreef:Bij de nieuwe inburgeringswetgeving is dit probleem al naar voren gebracht. Als hetgoed is, is er al een oplossing voor bedacht. De Nederlandse geschiedenis van top tot teen kennen en anders geen NL paspoort.
Ben benieuwd of de echte Nederlanders die ook kennen :lol:
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

779 schreef:In geen enkele post heb ik gezegd, maar dan ook niet eens iets wat in de richting komt van deporteren?
Niet?
779 schreef:Lees nog eens een keer rustig mijn post... en dan hoop ik dat je eruit kan halen dat ik niet gezegd heb dat ik alle Marokkanen het land uit wil.. integendeel zelfs.. Ik heb het alleen maar over het groepje dat zich misdraagt en weer verziekt voor de overgrote groep Marokkanen die hier in NL wel normaal meedraait zoals autochtonen dat doen.
Je wil niet alle Marrokanen het land uit hebben, alleen het groepje dat zich misdraagt. Dat komt toch aardig in de richting van iets zeggen over deporteren.
779 schreef:Lekker vriendelijk forum houden we zo hier.. Je bent vergelijkbaar met de media Harro, ook jij blaast alles op!
Ik blijf niet vriendelijk als mensen op 4 mei oproepen Marrokaanse Nederlanders te mishandelen, in kampen op te sluiten en te deporteren.
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

*zucht* Misschien wek ik dan de indruk dat ik mensen het land uit wil hebben... maar dat is helemaal niet zo. Ik vind het alleen naar voor gehele Marokkaanse groep dat er altijd een groepje is die het totaalbeeld verziekt... Heb niets over uitzetting, deporatie!!!, of opsluiten of mishandeling gezegd..
k98s
Lid

Bericht door k98s »

Timo schreef:
Harro schreef:
779 schreef:Lees nog eens een keer rustig mijn post... en dan hoop ik dat je eruit kan halen dat ik niet gezegd heb dat ik alle Marokkanen het land uit wil.. integendeel zelfs..
Doet het ertoe? Echt uit de grond van mijn hart: hoe haal je het in je lompe kop om notabene op 4 mei - de dodenherdenking - om op die dag doodleuk te zeggen dat we mensen die ons niet bevallen moeten deporteren. Je bent echt een ziek geval. En dan bedoel ik ook Timo, Ironmarc en K98s. :|

Beste Harro, zou je niet meer zo kunnen reageren (of niet meer op mij reageren). We hebben al eens hetzelfde gehad dat jij zo koppig bent om jouw mening vast te houden. Respecteer andere hun mening ook eens een keer zonder zo dom te reageren.
En je zegt nu wel 4 mei, maar je begint nu zelf zo te zeveren op enkele hier.
Zeg ik dat alleen marokanen zo behandelt moeten worden? Heb je mij nie hore zeggen. Ik heb duidelijk gezegd dat dit me stoort en dat als ze zo doen er maar uit gezet moeten worden. En ja, als hier nederlanders hadden gezeten met zon zelfde idioote houding had ik hetzelfde ook gepost!
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

k98s schreef:En ja, als hier nederlanders hadden gezeten met zon zelfde idioote houding had ik hetzelfde ook gepost!
Waar wil je die Nederlanders dan naar toe sturen? In fact, dat groepje Nederlanders van Marokkaanse afkomst óf zelfs Nederlanders die ouders hebben van Marokkaanse afkomst, maar zelf in Nederland geboren zijn, die jij bedoeld vallen daar ook onder he! Waar wil je laten? :? :?
k98s
Lid

Bericht door k98s »

als nederlanders zo hadden gedaan zou ik ze (uitzetten is geen mogelijkheid) straffen op een andere manier (boete - taakstraf). Als je een agent uitscheld krijg je namelijk ook een straf.
Plaats reactie