medaille

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
medaille

medaille

Bericht door medaille »

kan je het medaille 1945 tus 1965 uit haalen en velk land
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Zou je iets duidelijker met je vraag willen zijn? Want hier kunnen we vrij weinig mee.

Misschien kun je een foto plaatsen van je medaille? Dat zou het allemaal nog makkelijker maken.
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

En eens normaal leren typen misschien...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Eric
Lid

Bericht door Eric »

lol :P
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Zhukov
Lid
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Afbeelding?
Вместе мы непобедимы
Tim Y.
Lid

Bericht door Tim Y. »

kan je het medaille 1945 tus 1965 uit haalen en velk land
Ik snap niet precies wat de vraag is
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Thomas V
Lid

Bericht door Thomas V »

Ik eerlijg gezegd ook niet. :roll:
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Het is nu wel duidelijk dat de vraag niet echt heel helder gesteld is, wacht AUB even tot de topicstarter het kan verduidelijken.
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

Waarschijnlijk bedoelt hij een herinneringsmedaille. En Zhukov heeft al een duidelijk voorbeeld gegeven. De sovjets leken er elke tien (vijf) jaar wel een uit te geven over de grote patriotische oorlog. :)

Misschien kan hij specifieren welk land hij bedoeld.
Gast

Bericht door Gast »

Tja, de gast is niet erg duidelijk met z'n vraag. Vele landen die deel hebben genomen aan een oorlog geven herinneringsmedailles uit. Het is heel goed mogelijk dat het zo'n Russische herinneringsmedaille is die Zhukov in z'n reactie heeft geplaatst. Mocht onze best brave gast deze medaille bedoelen dan kan ik hem er wel iets meer over vertellen;

Het ligt voor de hand dat deze (Sovjet) medaille is uitgegeven ter ere van het 20e jubileum van de overwinning op Duitsland.
Op de voorkant van de medaille staat een beeld van een Sovjet soldaat afgebeeld. Dit beeld bevind zich op de Sovjet begraafplaats te Berlijn-Treptow. Na de val van de muur was er sprake dat dit beeld moest verdwijnen van de begraafplaats omdat de Sovjet soldaat op een in stukken gehouwen hakenkruis staat. Zover ik weet staat het beeld er nog altijd. Treptow is de grootste Sovjet "dodenakker" op Duitse bodem. Men schat dat er zo'n één miljoen Russische militairen liggen. Allen zijn gevallen tijdens de slag om Berlijn.
Terug naar de medaille. Op de achterkant staat de tekst: Юбилейная медаль "Двадцать лет победы в Велкой Отечественной войне 1941-1945 гг". Dit betekent, De Medaille van het 20 jarige jubileum van de overwinning in de grote vaderlandse oorlog 1941-1945. Met de grote vaderlandse oorlog bedoelen de Russen de 2e wereldoorlog.
De medaille is uitgegeven op 7 mei 1965 ter ere van de 20e herdenking van de overwinning op Duitsland. Verder is hij nog verleend tussen 16 augustus 1966 en 19 januari 1968. De medaille is verleend aan een ieder die zich in heeft gezet voor het Russische moederland gedurende de grote vaderlandse oorlog. Dit zijn dus de veteranen, burgerwachten, partizanen en niet te vergeten de fabrieksarbeiders. Ook alle militairen die in 1965 in krijgsdienst waren van het Sovjet leger ontvingen deze medaille.
De medaille is zo'n 15 miljoen keer verleend.
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 54 keer
Ontvangen: 96 keer

Bericht door asjemenou »

De gast hierboven ben ik dus. Het rare van deze website vind ik dat als je een wat langer bericht schrijft dat je wordt uitgelogd. Misschien een schoonheidsfoutje van deze site?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Volgens mij ben je dan vergeten om in te loggen.. of duurde het bericht maken erg lang.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

asjemenou schreef:De gast hierboven ben ik dus. Het rare van deze website vind ik dat als je een wat langer bericht schrijft dat je wordt uitgelogd. Misschien een schoonheidsfoutje van deze site?
Je kunt kiezen voor een cookie, maar dan moet je webbrowser die wel accepteren. Controleer even je beveiligingsinstellingen van je browser en voeg eventueel het domein van deze site toe aan de toegestane cookies.
RelicHunter44 schreef:Volgens mij ben je dan vergeten om in te loggen.. of duurde het bericht maken erg lang.
Wanneer je gebruik maakt van een cookie (vinkje zetten bij het inloggen) dan maakt de tijdsduur van het editen niet uit.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie